کوتاه از جهان

اولاند: دیگر بانوی اول در الیزه نمی‌خواهم

با وجود تمایل شریک زندگی رئیس‌جمهور فرانسه به ادامه رابطه با او، فرانسوا اولاند دیگر نمی‌خواهد بانوی اول در الیزه داشته باشد.
کد خبر: ۶۳۷۸۴۰

به نوشته روزنامه دیلی‌تلگراف، اگرچه مشاوران اولاند معتقدند بهتر است وی در ادامه ریاست جمهوری خود، مجرد باقی بماند با این حال اظهارات خود او واضح‌ترین نشانه طرح‌هایش است. اولاند پنجاه و نه ساله تاکنون درخصوص رابطه خود با ژولی گیه چهل و یک ساله که از ده روز پیش فاش شده، هیچ اظهارنظر رسمی نکرده است.

وی متعهد شده است تا پیش از سفر یازدهم فوریه خود به کاخ سفید، این موضع را روشن کند. با این حال گفته می‌شود که اولاند در گفت‌وگو با یک روزنامه‌نگار در کاخ الیزه مدعی شده است دیگر نمی‌خواهد بانوی اول داشته باشد. گزارش‌ها از تمایل اولاند به مجرد ماندن پس از این بالا گرفت که والری تریرویلر، شریک زندگی‌اش به تنهایی به هلند سفر کرد. وی پس از انتشار خبر رابطه همسرش با یک بازیگر ازسوی مجله کلوزر، چند قرص مصرف کرد که باعث شد در بیمارستان بستری شود./ ایسنا

ترور رئیس هیات حوثی‌ها در مذاکرات ملی یمن

شبکه خبری اسکای نیوز عربی گزارش داد احمد شرف‌الدین، رئیس هیات حوثی‌ها در کنگره مذاکرات ملی یمن به ضرب گلوله افراد مسلح در صنعا کشته شده است. در همین حال جنبش «انصارالله» موسوم به حوثی‌های یمن در واکنش به این ترور شرکت در کنفرانس ملی را تحریم کرد.

عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهور یمن تاکید کرد با وجود ترور احمد شرف‌الدین، نشست مذاکرات ملی یمن به فعالیت خود ادامه می‌دهد. رئیس‌جمهور یمن از تدوین سند نهایی مذاکرات ملی در این کشور خبر داد و گفت: این سند متعلق به تمام مردم یمن است و همه ما برای ساختن یمن جدید تلاش می‌کنیم./ ایسنا

استعفای ۵۰ عضو حزب حاکم ترکیه در استان «آدانا»

۵۰ عضو حزب حاکم عدالت و توسعه در استان «آدانا» به طور دسته‌جمعی استعفا کردند. به گزارش روزنامه جمهوریت، تمامی این افراد مستعفی عضو هیات رئیسه تشکیلات استانی حزب عدالت و توسعه در آدانا بودند.

پیش‌ از این نیز ضیاءالدین یاغجی، رئیس تشکیلات حزب عدالت و توسعه در استان آدانا در اعتراض به فهرست افرادی که این حزب به عنوان نامزد خود در انتخابات شهرداری‌ها معرفی کرده است، از سمت خود استعفا کرده بود. انتخابات شهرداری‌ها در ترکیه ماه مارس آینده (اسفند) برگزار می‌شود./ ایلنا

یک زن رئیس‌جمهور موقت آفریقای مرکزی شد

پارلمان جمهوری آفریقای مرکزی با هدف برقراری صلح در این کشور آشوب‌زده، یک زن را که پیشتر شهردار بود به عنوان رئیس جمهور موقت انتخاب کرد.

کاترین سامبا ـ پانزا شهردار بانگی (پایتخت آفریقای مرکزی) به عنوان رئیس‌جمهور موقت این کشور پس از دو دور رای‌گیری انتخاب شد. وی اولین رئیس‌جمهور زن در تاریخ این کشور آفریقایی محسوب می‌شود. این زن پنجاه و نه ساله جانشین «میشل دجوتودیا» شد که در دهم ژانویه کناره‌گیری کرده بود.

این در حالی است که وزرای خارجه اتحادیه اروپا توافق کردند برای مقابله با جنگ داخلی در آفریقای مرکزی، نیروی نظامی اعزام کنند. تاکنون فقط نیروهای نظامی فرانسه در کنار نیروهای دولت آفریقای مرکزی با شبه‌نظامیان می‌جنگیدند که تعداد آنها حدود 1600 نفر است. خبرگزاری فرانسه گزارش داد تعداد نیروهایی که اتحادیه اروپا به این کشور آفریقایی خواهد فرستاد، بین ۴۰۰ تا هزار نفر خواهد بود./ ایسنا

محکومیت اعضای اخوان‌المسلمین در امارات

شبکه خبری العربیه در خبری فوری اعلام کرد دستگاه قضایی امارات 29 نفر از اعضای اخوان‌المسلمین را به پنج سال زندان محکوم کرده است.

این گروه شامل ده اماراتی و 20 مصری هستند که شش نفر از آنها فراری بوده و به اتهام پایه‌گذاری و تاسیس شاخه اخوان‌المسلمین در امارات، فعالیت مخفی و جمع‌آوری کمک‌های مالی محاکمه شده‌اند.

حکم این دادگاه نهایی بوده و قابل بازنگری نیست. سازمان‌های بین‌المللی نگرانی خود را از احکامی که در حق این افراد صادر شده است ابراز کرده‌اند. پیشتر نیز دادگاه فدرال در امارات 69 نفر را به اتهام تلاش برای براندازی نظام متهم کرده بود./ فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها