به گزارش ایسنا، عباس آخوندی احداث راهآهن سرخس ـ زاهدان ـ چابهار را باعث اتصال کشورهای آسیای میانه به خلیجفارس از مسیری کوتاهتر برشمرد که خود یکی از طرحهای مهم شرق کشور است.
وی با اشاره به اینکه 50 درصد حجم جابهجایی مسافر از طریق شبکه ریلی مشهد صورت میگیرد، گفت: قطعا با بهبود بخشهای فنی سرعت سیر قطار در مسیر مشهد ـ تهران بیشتر خواهد شد، همان طور که تاکنون با انجام این گونه اقدامات مدت زمان سیر قطار در مسیر مزبور تا دو ساعت کاهش یافته است.آخوندی با بیان اینکه بهبود خطوط و نوسازی ناوگان ریلی از اقدامات انجام گرفته برای افزایش سرعت سیر قطار در مسیر تهران ـ مشهد است، افزود: قرار است خط و لکوموتیو مسیر ریلی تهران ـ مشهد برقی شود که کار گرانقیمتی است و برای تامین منابع مالی آن از طریق مذاکرات با کشورهای خارجی، فاینانس یا جذب برخی منابع داخلی اقدام خواهیم کرد.
وی نوسازی ناوگان ریلی را از برنامههای آینده وزارت راه و شهرسازی عنوان و اظهار کرد: نوسازی ناوگان ریلی در دست بخش خصوصی است، لذا تنها میتوان از طریق صندوق توسعه ملی، تسهیلات را در اختیار متقاضیان نوسازی ناوگان قرار داد. آخوندی افزود: تامین منابع مالی برای نوسازی ناوگان ریلی در حال پیگیری است تا امکان استفاده متقاضیان از تسهیلات صندوق توسعه ملی یا فاینانسهای خارجی فراهم شود.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
بهتاش فریبا در گفتوگو با جامجم:
رضا کوچک زاده تهمتن، مدیر رادیو مقاومت در گفت گو با "جام جم"
اسماعیل حلالی در گفتوگو با جامجم: