هنوز از تیم ملی شنا خداحافظی نکرده ام

بیداریان: نه شغلی دارم و نه درسم را تمام کردم

شناگران دیگر نمی توانستند از جیب خرج کنند

شناگران تیم ملی رفتند

شناگران تیم ملی ایران به دلیل عدم تامین مالی، اردوهای تیم ملی را ترک کردند.
کد خبر: ۶۳۵۶۱۸
شناگران تیم ملی رفتند

به گزارش جام جم ورزشی، شنای ایران، در 10 سال گذشته، توانست تیمی را پرورش دهد که رکوردهای داخلی را به سرعت ارتقا داد و خود را به تیم های اول تا 10 آسیا رساند، به این امید که با ادامه این روند و حمایت بیشتر به تیم های نخست آسیا نزدیک شود، به طوری که در بازی های آسیایی گوانگجو شنای ایران برای اولین بار رده چهارمی این سطح از مسابقات را ماده قورباغه به ثبت رساند، هر چند که هنوز شاهد کسب ورودی المپیک از سوی شنای ایران نبوده ایم و ورزشکاران ما با استفاده از وایلد کارت فرصت حضور در المپیک ها را داشته اند.

4 سال گذشته تغییرات مدیریتی به امید بهتر شدن وضعیت، رقم خورد، اما تنها نتیجه بارز این تغییرات به خصوص در 2 سال گذشته، ترک اردو از سوی شناگران رده اول تیم ملی بود.

شناگرانی که حتی در حسرت تکرار رکوردهای خود بودند و به این نتیجه رسیدن که ادامه کار با این وضعیت بحرانی هیچ  نتیجه ای را برای آنها نخواهد داشت.

محمد علیرضایی، محمد بیداریان، پاشا وحدتی، بکتاش قیدی و امین نوشادی از بارزترین این شناگران هستند که یا شنا را کامل کنار گذاشته اند و یا فقط در مسابقات باشگاهی شرکت کرده اند.

بیداریان شناگر ایران در المپیک لندن در گفت و گو با جام جم ورزشی  اظهار داشت که وقتی هیچ دورنمای روشنی در این ورزش برای من نبود ترجیح دادم که دنبال شغل و درآمد باشم. پس از این همه سال نه درآمدی دارم و نه حتی توانستم درسم را تمام کنم.

محمد علیرضایی نفر چهارم بازی های آسیایی گوانگجو نیز شرایط بهتری ندارد. وی نیز معتقد است وقتی هیچ حمایتی صورت نمی گیرد تا کی می توان با نبود هیچ امکاناتی ادامه داد.

امروز تیم ملی شنا مرکب از شناگرانی است که به تازگی از رده جوانان خارج شده و یا در رده های بعدی جدول بوده اند. شناگرانی که فاصله زیادی با رکوردهای ملی دارند و برای رسیدن به زمان های مطلوب نیاز به همان حمایت ها و امکاناتی دارند که از شناگران از اردو رفته دریغ شده است.

  

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
(NINIA)
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
۰
۰
من به عنوان یك جوان كه دوست دارم اسم كشورم در رقابت های بین المللی باشد و بدرخشد از همه ی شناگران تیم تشكر میكنم چون با تلاش و غیرت ای كه داشته اید باعث پیشرفت و یادآور شدن نام ایران در رقابت های جهانی شدید به همه ی شما خسته نباشید می گویم و با تمام وجودم برای مسئولین متاسف ام كه تمام فكرشان را به جنگ و لج بازی در سیاست و جنگ نرم و ...مشغول كرده اند و قسمت اعظم بودجه شان را برای این فعالیت ها اختصاص داده اند در صورتی كه حق بچه های نثل ما مخصوصا ورزشكارا (بجز فوتبال و كشتی)در كشور خودشان پایمال می شود و واقعا باعث شرمساری است كه ملی پوشان مستعد كشوری با این سرمایه های خدادادی باید برای نبود حمایت های مالی از تنها سرمایه خود كه سال ها برای آن زحمت كشیده اند بدون هیچ دستاورد مادی ای خداحافظی كنند.تنها میخواهم یاد آور این برای مسئولین باشم كه این تیم ملی ایران است كه محتاج حضور چنین شناگران با سابقه و موفق برای تربیت نسل آینده خود است . ای كاش حد اقل در نبود حمایت مالی با حمایت معنوی از این ورزشكاران عزیز حمایت می شد .و اما ما به عنوان طرفدارهای قهرمانان تیم امان منتظر موفقیت های جدید در زندگی اشان هستیم و به آن ها ایمان داریم چون آن ها پشتكار شان را به تمام دنیا ثابت كرده اند .
صعود به عشق مردم وطنم

گفت‌وگوی «جام‌جم» با امیرمحمد دانایی،جوان‌ترین ایرانی صعودکننده به اورست در آستانه سفر به کوه وحشی

صعود به عشق مردم وطنم

نیازمندی ها