معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد:

صادرات کالاهای صادرکنندگان نمونه بدون تشریفات اداری

ابلاغ رسمی لغو پیمان‌سپاری و معافیت مالیاتی صادرکنندگان

مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران از ابلاغ رسمی لغو پیمان‌سپاری ارزی و معافیت مالیاتی صادرکنندگان خبر داد و گفت: این مصوبه دولت هم‌اکنون در حال اجرایی شدن است.
کد خبر: ۶۳۲۹۶۸

سیدحسین حسینی‌محمدی در گفت‌وگو با مهر تصریح کرد: سال گذشته در دولت مصوبه‌ای صادر شده بود که برمبنای آن، چنانچه صادرکنندگان بخواهند از معافیت مالیاتی برخوردار باشند، باید ارز خود را به چهار روش تعیین شده در مصوبه وارد چرخه اقتصادی کشور کنند، در غیر این صورت از معافیت مالیاتی برخوردار نخواهند بود.

وی گفت: براساس ماده 34 قانون برنامه پنجم توسعه، اخذ هرگونه مالیات و عوارض از صادرات در طول برنامه ممنوع است، این در حالی است که سال گذشته به دلیل مشکلات ارزی و اختلالات در بازار ارز، دولت تصمیم گرفت تا گمرکات اجرایی کشور، تعهدنامه برگشت ارز به کشور را از صادرکنندگان اخذ کنند.

به گفته حسینی‌محمدی، به موازات این تصمیم دولت، سازمان امور مالیاتی نیز اعلام کرده بود، اگر صادرکننده‌ای می‌خواهد از معافیت مالیاتی برخوردار باشد، ‌باید برگشت ارز خود را به کشور، به چهار روش اثبات کند که این عملا در شرایط تحریم و مشکلات نقل و انتقال پول، غیرممکن بود. وی، برقراری مجدد معافیت مالیاتی و حذف پیمان سپاری ارزی را دغدغه اصلی صادرکنندگان برشمرد و خاطرنشان کرد: با پیگیری وزیر صنعت، معدن و تجارت و نیز دستور معاون اول رئیس‌جمهور، تعهد ارزی حذف و صادرکنندگان از معافیت مالیاتی برخوردار شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها