برگی از تاریخ

شرلوک هلمز کارآگاه افسانه ای متولد شد

127سال پیش در روز 6 ژانویه سال 1887 میلادی شرلوک هلمز کارآگاه افسانه ای متولد شد و مردم انگلستان با این کارگاه تیزهوش و دوست وفادارش دکتر واتسون در کتابی به نام «تحقیق سرخ» آشنا شدند.
کد خبر: ۶۳۲۵۰۵
شرلوک هلمز کارآگاه افسانه ای متولد شد

به گزارش جام جم آنلاین، آرتوردو کنان دویل یک پزشک 27 ساله اهل ادینبورگ خالق شرلوک هلمز کارآگاه افسانه ای بود.

او از شخصیت یکی از استادانش در دانشگاه ادینبورگ به نام پروفسور بل برای خلق هلمز الهام گرفت.

ماجراهای شرلوک هلمز تجسم عینی از دوره ویکتوریایی بود که با عصر جنایاتی واقعی مانند جک شکم پاره کن در سال 1888 میلادی هم دوره بوده و سلیقه افکار عمومی برای ماجراهای اسرارآمیز و معما گونه را تحریک می کرد.

 

آرتور دوکنان دویل برای اینکه شخصیتش تحت تاثیر مخلوق خود شرلوک هلمز قرار نگیرد به رغم محبوبیت غیرقابل تصور این کارآگاه محبوب در سال 1891 میلادی داستان مرگ او را منتشر می کند.

کنان دویل این قهرمان مشهور را در کوههای سوئیس در یک نبرد مهیج با دشمن همیشگی اش پرفسور موریارتی به قتل می رساند.

اما فشار بی اندازه خوانندگانش که برخی از آنها معتقد به واقعی بودن شخصیت شرلوک هلمز بودند ، کنان دویل ناگزیر باردیگر به این کارآگاه محبوب با نوشتن داستانی تازه جان می بخشد.

در سال 1901 میلادی مشهورترین ماجرای شرلوک هلمز تحت عنوان «سگ خانواده باسکرویل» منتشر می شود.

شرلوک هلمز و دوستش دکتر واتسون به حیات خود از دوره ویکتوریایی تا سال 1927 میلادی ادامه می دهند و از آن تاریخ به بعد این کارآگاه خونسرد و باهوش در تئاتر و سینما و تلویزیون جاودان می شود.

این شخصیت محبوب کتاب های پلیسی توسط خالق خود آرتور دوکنان دویل به یک کارآگاه افسانه ای تبدیل می گردد که هنوز در عصر حاضر یکی از مشهورترین کارآگاه های خصوصی جهان محسوب شده و طرفداران زیادی در سراسر جهان دارد. بهرام افتخاری.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها