بارش برف در قم، لبان تشنه این شهر را که با خشکسالی دست و پنجه نرم می‌کند به طور موقت سیراب کرد.
کد خبر: ۶۳۱۴۴۷
بارش نخستین برف زمستانی در قم

 بارش نخستین برف زمستانی در قم از سحرگاه روز گذشته آغاز شد و تا نیمه‌های دیشب ادامه داشت و قم را سفید‌پوش کرد.

بر اساس این گزارش مردم شهرها و روستاها استان نیز شاهد بارش نخستین برف زمستانی بودند و در برخی از این مناطق بارش بیش از 10 سانتی‌متر برف گزارش شده است.

ارتفاعات استان نیز کاملا سفید‌پوش شده است و برف سنگینی در ارتفاعات باریده است.

مردم روستاها و کشاورزان و حتی شهرنشینان از بارش برف بسیار خوشحالند زیرا چندسالی است که استان قم با خشکسالی دست و پنجه نرم می‌کند و امیدوارند که این گونه بارش‌ها از مشکلات ناشی از خشکسالی بکاهد.

البته در برخی از محورهای مواصلاتی استان برف باعث بروز مشکلاتی شده است و عبور و مرور به کندی انجام می‌شود اما با تلاش پلیس راه و عوامل راه و شهرسازی تمام محورها باز است.

در برخی از محورها نیز به علت سردی هوا یخ زدگی به وجود آمده است که به منظور سهولت رفت و آمد اقدام به نمک‌‌پاشی شده است.

پلیس راه تاکید کرده است رانندگان در این محورها با سرعت مطمئنه حرکت کنند و تجیهزات لازم از جمله زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

هواشناسی هم هوای حداقل دمای شب گذشته قم را سه درجه زیر صفر پیش‌بینی و اعلام کرد امروز با کاهش ابرناکی هوا برشدت سرمای هوا افزوده می‌شود و دمای هوا تا کمتر از شش درجه نیز  خواهد رسید.

با توجه به اینکه داخل شهر نیز برف نسبتا خوبی باریده است عوامل شهرداری قم اقدام به رفع مشکلاتی کرده‌اند که از بارش برف به وجود آمده است.

روابط عمومی آب و فاضلاب قم نیز در اطلاعیه‌ای با اشاره به کاهش شدید دمای هوا و احتمال یخ‌زدگی، بر لزوم عایق‌بندی کنتورها و لوله‌های در معرض هوای آزاد تاکید کرده است. (فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها