معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در باره ورود نسل چهارم مواد مخدرصنعتی بعنوان روانگردان های با منشاء گیاهی به کشور و تبلیغ این مواد با عناوین نشاط آور هشدار داد.
کد خبر: ۶۲۹۹۲۹
هشدار در باره ورود نسل چهارم مواد مخدر صنعتی

بابک دین پرست در گفت و گو با ایرنا با اشاره به سخنان وزیر کشور در باره ورود نسل چهارم مواد مخدر صنعتی به چرخه اعتیاد گفت: یکی از ویژگی های مخدرهای صنعتی، سهولت دسترسی آن است و الزام آشنایی خانواده ها با این مواد از مهمترین نکات در کاهش آسیب های این مواد است.

وی از تغییر الگوی مصرف مواد مخدر بعنوان یک هشدار جدی برای جامعه و مسوولان یاد کرد و افزود:این معضل از مباحث مهم مبارزه با مواد مخدر است، چرا که در هر مبارزه، نسل دیگری از مواد جایگزین می شود و اینک فعالان عرصه مبارزه با مواد مخدر با نسل چهارم این مواد مواجهند.

دین پرست با بیان اینکه لازم است عرصه مقابله با مواد مخدر به موضوعی اجتماعی تبدیل شود، اضافه کرد: در صورت تحقق این مهم، مقابله با مافیای مواد مخدر و کاهش آسیب های آن در کشور آسان تر می شود.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه دنیا هم اکنون درگیر نسل چهارم مواد مخدر شده است، گفت: این مواد هنوز وارد ایران نشده و گزارشی مبنی بر ورود این مواد به کشور اعلام نشده است، ولی باید آمادگی لازم را برای مقابله با این مخدرهای روانگردان داشته باشیم زیرا ممکن است افرادی به این نوع مواد گرفتار شوند.

وی، مشکل اصلی در حوزه فرهنگی و پیشگیری از مواد مخدر را شناخت ناکافی از این پدیده عنوان کرد و افزود: مردم نیز نسبت به عواقب اعتیاد آگاهی دارند ولی باور ندارند.

این مسوول در ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه اعتیاد به مواد مخدر پس از تصادفات رانندگی، دومین عامل مرگ و میر را در کشور به خود اختصاص داده است، افزود: در موضوع آگاهی بخشی به مردم، مضرات مواد مخدر بدرستی تبیین نشده و در موضوع درمان نیز برخی با تبلیغات نادرست و مغرضانه، مبارزه با این بلای خانمانسوز را با مشکل مواجه می کنند.

دین پرست با بیان برخی مصادیق نادرست تبلیغات ترک اعتیاد در کشور نظیر ترک اعتیاد در پنج روز اضافه کرد: این افراد درمان این بیماری را نیز به سخره می گیرند و جوان نیز با خود می گوید، من که می توانم در پنج روز از شر اعتیاد راحت شوم، پس فعلا به دنبال لذت های آن می روم ولی نمی داند در چه منجلابی گرفتار می شود.

وی ادامه داد:بر اساس آمار سازمان پزشکی قانونی کشور، در هفت ماه سال گذشته سه هزار و 56 نفر بدلیل استعمال یا مصرف مواد مخدر جان خود را از دست داده اند و باید اعتراف کنیم که در حوزه اطلاع رسانی دقیق به مردم کم کاری شده است و لازم است آگاهی عمومی مردم به باور عمومی تبدیل شود.

به گزارش ایرنا، ˈعبدالرضا رحمانی فضلیˈ وزیر کشور و دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر، آذرماه جاری در نشست خبری خود در تشریح عملکرد یکصد روزه ستاد مبارزه با مواد مخدر، از نسل چهارم مخدرهای صنعتی سخن گفته بود.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور به منظور بررسی روند اجرای طرحهای مقابله با مواد مخدر در چهارمحال وبختیاری و حضور در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این استان به شهرکرد سفر کرده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها