گزیده عناوین روزنامه‌های صبح شنبه

اصلاح‌طلبان افراطی ترش کردند

گزیده عناوین روزنامه های صبح پنجشنبه

دروغ‌هایی که داد روحانی را درآورد

روزنامه های صبح امروز در مهمترین عناوین خود مطالبی همچون؛ افزایش تعرفه آب و برق در سال 93 قطعی شد، غنی‌سازی 60 درصد ؛ پیشنهاد 100 نماینده مجلس، دروغ‌هایی که داد روحانی را درآورد، کالای رایگان 3.5 میلیون کارگر قطعی شد و... را منتشر کردند.
کد خبر: ۶۲۹۹۱۱
دروغ‌هایی که داد روحانی را درآورد

ابتکار: دروغ‌هایی که داد روحانی را درآورد

اگرچه نزدیکان رئیس جمهور بخش زیادی از وقت خود را صرف تکذیب شایعات و خبرسازی‌هایی می کنند که از سوی برخی محافل و رسانه‌های مخالف دولت ساماندهی می‌شود، اما گویی موضوع آن قدر مهم بوده که خود رئیس جمهور نیز وارد شده و از این وضعیت به تندی انتقاد کردند.

در روزهای اخیر شایعات متعددی پیرامون شخص رئیس جمهور و دولت منتشر شد، از حضور رئیس جمهور و همسرش در خانه محمدرضا شجریان تا خبرانتشار مقالاتی به نام رئیس جمهور در برخی از روزنامه‌های خارجی.این موضوعات علاوه بر نزدیکان رئیس جمهور، واکنش برخی از فعالان رسانه ای را نیز برانگیخت، که خواستار آن شده بودند، که تدابیر رسانه ای دولت به گونه ای اندیشیده شود که فرصت خبرسازی و انتشار شایعات پیرامون دولت را از مخالفان بگیرد.سرانجام روز گذشته خود دکتر حسن روحانی نیز وارد شده و به این موضوع واکنش نشان داد.

رئیس‌جمهور در جلسه هیات دولت، میلاد عیسی مسیح(ع) پیامبر محبت و رحمت را به همه هم‌میهنان مسیحی و همه مسیحیان حق‌جوی جهان، تبریک گفت و برای همه آنان سالی پر از آرامش و محبت آرزو کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی با بیان اینکه نام عیسای پیامبر(ع) یادآور محبت و رحمت است، گفت: آنچه ما در روایات اسلامی مبنی بر اینکه «مگر دین، چیزی جز محبت است» داریم در زندگی این پیامبر عظیم‌الشان جلوه‌گر بود.رئیس جمهور همچنین به حضور نماد اعتراض به ظلم و تبعیض در زندگی حضرت عیسی مسیح (ع) اشاره کرد و گفت ایشان در کنار پیام محبت، نسبت به ظلم و تبعیضی که بخاطر خود برتربینی قوم یهود بر بنی اسرائیل حاکم شده بود، اعتراض کردند؛ چرا که این قوم خود را برگزیده خدا بر روی زمین دانسته و ستم به دیگران را روا می‌شمردند و به حقوق مردم تعدی و تجاوز می‌کردند.

روحانی افزود: وجود این نماد اعتراض به ظلم و تبعیض سبب شد، عیسی(ع) در میان جامعه خود مورد تعرض و فشار قرار گیرد اما او با شجاعت تمام و با محبت در مقابل خشونت و تبعیض ایستادگی کرد و هرگز از رویکرد اخلاقی و محبت‌آمیز خود دست نکشید.

رئیس‌جمهور با تأکید براینکه ملت ایران هم در فراز و نشیب‌های انقلاب، تلاش کرده است در راستای راه پیامبران بزرگ الهی، در مقابل تبعیض و خشونت ایستادگی کند، افزود: اینک که ملت بزرگ ما با تصویب مجمع عمومی سازمان ملل، پرچم مقابله با خشونت و افراط‌گرایی را برافراشته است، می‌خواهد با کمک همه پیروان ادیان ابراهیمی، پیام اخلاق و عدل و اعتدال را به جهانیان برساند.رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود، به دروغ‌پردازی زنجیره‌ای برخی از رسانه‌ها و سایت‌های خبری نسبت به دولت اشاره کرد و گفت: مایه تأسف است که برخی هنوز پیام مردم در حماسه انتخابات 24 خرداد را مبنی براینکه مطالبه جدی آنها از همه مسئولان و نهادهای سیاسی و اجتماعی و به ویژه بخش‌های تبلیغی و اطلاع‌رسانی، اخلاق و راستگویی است را نشنیده‌اند.
روحانی تأکید کرد: دروغ‌پردازان بدانند، اینگونه اقدامات غیراخلاقی، تنها به تنفر و انزجار بیشتر مردم از آنان می‌انجامد و عزم مردم را در حمایت از دولت منتخب خویش، مستحکم‌تر خواهد کرد.
این موضوع البته در سخنان سخنگوی دولت با نمایندگان رسانه‌ها نیز خود را نشان داد.

روز گذشته در حاشیه جلسه هیات دولت،خبرنگاری از سخنگوی دولت در خصوص نحوه اطلاع‌رسانی و تعامل دولت با رسانه‌ها سوال کرد که وی پاسخ داد: دولت در طول هفته دو جلسه برگزار می‌کند که هفته‌ای یکبار مصوبات آن در نشست خبری اعلام می‌شود.وی افزود: این حجم وقت گذاشتن برای پاسخگویی به سوالات اصحاب رسانه درباره عملکرد دولت کم‌سابقه است اما از سوی دیگر برخی مسائل به دروغ به دولت و مسئولان دولتی منتسب می‌شود که به نظرم حجم آن در حال گسترش است.

نوبخت با بیان اینکه دولت بنا ندارد نسبت به هر خبر کذبی که منتشر می‌شود واکنش نشان دهد و وقت خود را صرف حاشیه‌ها کند تصریح کرد: در حال حاضر نسبت به گذشته اطلاع‌رسانی در حد معقول و مطلوب و با نظم و انضباط قابل پذیرشی انجام می‌شود.وی تصریح کرد: جلسات شورای اطلاع‌رسانی نیز هر هفته به طور مستمر برای بررسی مطالب و موضوعات مختلف برگزار می‌شود و انتظار داریم رسانه‌ها از انتشار عجولانه برخی اخبار که مانند یادداشت‌های منتسب به رئیس‌جمهور در رسانه‌های خارجی بی پایه و اساس است، خودداری کنند.

سخنگوی دولت به رسانه‌ها پیشنهاد داد در مواجهه با شایعات و برخی اخبار بی‌مبنا اصل موضوع را از مسئولان دولتی سوال کنند و در همین زمینه از تکدر خاطر رئیس‌جمهور از دروغ‌پراکنی‌ها و انتساب برخی اخبار نادرست به دولت خبر داد.

جام جم

-انتقاد رئیس‌جمهور از گرانی هزینه‌های درمان
-یک میلیون جوان در صف دریافت وام ازدواج
-افزایش تعرفه آب و برق در سال 93 قطعی شد
-شب نشینی زمستانی پای سریال​های دیدنی

کیهان

-غنی‌سازی 60 درصد ؛ پیشنهاد 100 نماینده مجلس
-آیت‌الله آملی لاریجانی: فتنه‌گران پررویی نکنند همصدایی با دشمن فراموش شدنی نیست
-هواشناسی:آلودگی هوای کلان‌شهرها تا هفته آینده ادامه دارد
-یک مقام مسئول: 3.5 میلیون کارگر سبد کالای رایگان می‌گیرند

جمهوری اسلامی

-گزارش 3 نهاد نظارتی از تخلفات هدفمندی یارانه‌ها
-وزیر ارتباطات:قیمت اینترنت 20 درصد کاهش می‌یابد
-رئیس جمهور در دیدارِ وزیر بهداشت:باید هزینه مردم در بخش درمان کاهش یابد
-موافقت دولت با افزایش حق مسکن کارگران از 10 به 20 هزار تومان

رسالت

-نقش 17 سفارتخانه و 8 دفتر خارجی در فتنه 88
-اقدام هیئت اروپایی بسیار زشت و خلاف امور دیپلماتیک بود
-رئیس قوه قضاییه: ظلم اصحاب فتنه فراموش نشدنی است
-حق مسکن کارگران دو برابر شد

سیاست روز

-مردم با بصیرت اجازه فتنه‌گری دوباره به فتنه گران نخواهند داد
-واژگان انحرافی برای توجیه رفتارهای غرب
-خیز لائیک‌ها برای حذف اسلام‌گرایی
-صندلی سبز بهارستانم آرزوست

تهران امروز

-موج بحران و استعفا در کابینه اردوغان
-سه وزیر در معرض سوال و استیضاح
-نگرانی از بالا رفتن آمار زندانیان در کشور
-واکنش‌ها به پیشنهاد افزایش قیمت خودرو

ابتکار

-دروغ‌هایی که داد روحانی را درآورد
-کالای رایگان 3.5 میلیون کارگر قطعی شد
-پاسخ بابک زنجانی به نمایندگان: جرثومه فساد نیستم، قهرمانم!
-طرح غنی سازی 60درصدی در بهارستان

خراسان

-۲۱ سال استراتژی نادرست در بازسازی اطراف حرم رضوی
-شور و شیرین طرح انتقال آب خزر به کویر مرکزی
-چرا فناوری فضایی؟
-وزرای کشور، اقتصاد و محیط زیست ترکیه استعفا دادند

مردم سالاری

-ماموریت وزیر راه برای انتقال پایتخت
-رییس هیات پارلمان اروپا:به‌ هاشمی بی‌احترامی نکردم
-بازسازی بزرگترین بنای خشتی جهان در بم
-قیمت خودرو تا پایان سال ثابت می‌ماند

شرق

-کابوس «اردوغان»
-غم «بم» 10 ساله شد
-رییس‌جمهوری:برخی هنوز پیام مردم در انتخابات ۲۴ خرداد را نشنیده‌اند  
-معاون وزارت ورزش و جوانان:تفکیک جنسیتی ازدواج جوانان را مشکل می‌کند

دنیای اقتصاد

-فصل «تبدیل‌به‌احسن» مسکن
-پیش‌بینی طلا در سال 2014
-کاهش جرائم پس از انتخابات
-اتکا بر درآمدهای مالیاتی به جای نفت

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
تركمان
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
۰
۰
رئیس محترم جمهور منتخب ایران عزیز
با سلام
از اینكه جنابعالی رئیس جمهور محترم ایران هستید خورسند هستم و خسته نباشید . همانگونه كه اظهار نموده اید دروغ پر دازی در غیاب عملكرد و رویكرد دولت و همچنین در جامع اسلامی توسط مخالفان یك امر غیراخلاقی و انزجار بیشتر مردم از این افراد را می طلبد و عزم بیشتر مردم در حمایت از دولت منتخب را مستحكم تر می نماید .
بنده بعنوان یك ایرانی از زحمات جنابعالی كه در راستای حفظ كرامت و ارزش های ملت ایران در جامع بین الملل و همچنین داخل كشور فعال هستید كمال تشكر دارم و از خدای منان سلامتی برای جنابعالی طلب می نمایم .
خدا قوت/تركمان

نیازمندی ها