کشف آب انبار دوران قاجار در مشهد

مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت : در جریان پیاده رو سازی خیابان امام خمینی(ره) آب انباری کشف شد که با همکاری اداره کل میراث فرهنگی و شهرداری مشهد احیا می شود.
کد خبر: ۶۲۸۶۸۰
کشف آب انبار دوران قاجار در مشهد

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی رجبعلی لباف خانیکی با بیان این مطلب افزود: این آب انباردر جریان پیاده رو سازی خیابان امام خمینی(ره) کشف ودرهمان ساعات اولیه باحضوریگان حفاظت، فعالیت پیمانکارشهرداری متوقف گردید ولیکن علی رغم اهمیت اثرکشف شده پیمانکارمجری طرح ،اقدام به پرکردن فضای داخلی این آب انبارکرد به طوری که آب انبار تماما زیرخاک مدفون شد.

وی اظهار داشت : بااین وجود پس ازهماهنگی هاومذاکرات صورت گرفته بین این اداره کل و شهرداری مشهد و باتوجه به جایگاه واهمیت مسئله، بلافاصله دستور تخلیه خاک ها و برگرداندن آّب انبار به حالت اولیه ، صادر گردید و در پی آن پیمانکار نیزکلیه خاکها وآوارهای داخل بناراتخلیه کرد.

وی خاطر نشان کرد : با اشاره به اینکه این آب انبار دریکی از گذرگاههای سناباد قدیم ومحله سراب واقع شده و به منظور احیاء سازی یکی از نمادهای مشهدقدیم در نظر است این اثر تاریخی را با همکاری شهرداری مشهد احیاء و به عنوان یک جاذبه گردشگری در معرض دید علاقه مندان قرار گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها