رئیس دادگاه انقلاب کرمان از دستگیری یک جاسوس وابسته به سرویس اطلاعاتی MI6 (متعلق به انگلیس) از سوی نیروهای وزارت اطلاعات خبر داد.
کد خبر: ۶۲۵۹۵۰

به گزارش ایرنا، دادخدا سالاری افزود: این جاسوس پس از چند ماه فعالیت اطلاعاتی پیچیده به دام افتاد.

وی گفت : متهم مذکور در 11 نوبت در داخل و خارج از کشور به صورت حضوری با افسران اطلاعاتی انگلیس ارتباط برقرار کرده و در هر ملاقات نیز اطلاعات مورد نظر این سرویس جاسوسی را تحویل داده و البته یک سری راهکارهایی را هم علیه منافع جمهوری اسلامی ایران از سرویس اطلاعاتی انگلیس اخذ کرده است.

این مقام قضایی از ارتباط جاسوس دستگیر شده با چهارافسر اطلاعاتی خبر داد و افزود: با هدایت و آموزش‌های این افسران اطلاعاتی، جاسوس مذکور اطلاعات خواسته شده و مورد نظر آنها را جمع‌آوری سپس به کشور مبداء جاسوسی منتقل کرده است.

سالاری اضافه کرد: محاکمه این جاسوس در حال انجام است و متهم به جرایم خود اعتراف کرده است.

رئیس دادگاه انقلاب کرمان همچنین در گفت‌وگو با تسنیم گفت: ارتباط جاسوس سرویس اطلاعاتی انگلیس که در کرمان دستگیر شده، با سفارت انگلیس در ایران محرز شده است.

وی اظهار کرد: این متهم نخستین بار از طریق سفارت انگلیس با سرویسهای اطلاعاتی این کشور آشنا می‌شود و ارتباط میگیرد.

وی با بیان اینکه این جاسوس، پس از تعطیل شدن سفارت انگلیس در ایران به طرق دیگر به ارائه اطلاعات اقدام میکرده است، گفت: این جاسوس که مردی حدود پنجاه ساله است در همه زمینه‌ها اقدام به جاسوسی برای سرویس اطلاعاتی انگلیس می‌کرده و بدون هرگونه مقام رسمی دولتی است.

سالاری با اشاره به اینکه فرد دستگیر شده دارای تحصیلات دانشگاهی و مسلط به زبان انگلیسی است، افزود: وی در قبال دادن اطلاعات، امتیازاتی نیز دریافت میکرده است.

رئیس دادگاه انقلاب کرمان با بیان اینکه پس از تعطیلی سفارت، افراد و افسران وابسته به سرویس اطلاعات امنیت انگلیس در قالب بازرگان یا گردشگر به شکل حضوری با این جاسوس ارتباط‌ برقرار میکردند، خاطرنشان کرد: این فرد دارای فعالیت‌های بازرگانی و تجاری نیز بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها