سایه سنگین دوپینگ بر سر دوچرخه سواری

ورپشتی: دیگر مکمل مصرف نمی کنم

رییس فدراسیون دوچرخه‌سواری می‌گوید، برای خراب نشدن فضای دوچرخه‌سواری پاسخ اظهارات زنگی‌آبادی را نمی‌دهد وگرنه لب باز کند او باید جمع کند و از ایران برود.
کد خبر: ۶۲۵۳۱۴
قمری خطاب به زنگی‌آبادی: لب باز کنم باید از ایران بروی!

خسرو قمری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره صحبت‌هایی که دوچرخه‌سواران در مورد فدراسیون قبلی دوچرخه‌سواری مطرح کردند، اظهار کرد: این قضایا و صحبت‌هایی که رد و بدل شد را رفتار بچه‌گانه می‌دانم. من کشمکش‌های میان ورزشکاران و رییس سابق فدراسیون دوچرخه‌سواری را به هیچ عنوان تایید نمی‌کنم زیرا باعث ایجاد فضای بد و مسموم در دوچرخه‌سواری می‌شود. بنابراین با هماهنگی‌هایی که با بچه‌های فدراسیون داشتم، خواستم ورزشکاران از این حرف و حدیث‌ها و لج و لجبازی‌ها دست بردارند. امیدوارم آقای زنگی‌آبادی نیز بزرگی کند و با تدبیر به این صحبت‌ها و فضای دوچرخه‌سواری نگاه کند.

وی ادامه داد:‌ آن دوچرخه‌سواری که دچار مشکل شده، این مشکل مربوط به خودش است و قانون و مقررات نیز تاوان اشتباهی که انجام داده را مشخص کرده بنابراین این که ما بخواهیم به یک سری مسائل دامن بزنیم، قطعا بر روی فدراسیون و جامعه دوچرخه‌سواری تاثیر منفی دارد. در حالی که با توجه به رویدادهای مهم سال آینده کم کم باید به سمت و سوی ایجاد آرامش در دوچرخه‌سواری برویم.

قمری با بیان اینکه به دلیل خراب نشدن فضای دوچرخه‌سواری پاسخ زنگی‌آبادی را نمی‌دهد، تصریح کرد: من می‌توانم پاسخ صحبت‌ها و اظهاراتی که زنگی‌آبادی نسبت به فدراسیون داشته را با ارائه مدارک بدهم اما به این مسائل نمی‌پردازم چرا که در این صورت بحث‌ها و صحبت‌ها به سمتی جلو می‌رود که فضای دوچرخه‌سواری را خراب می‌کند. بنابراین به هیچ عنوان به این قضایا نمی‌پردازم مگر اینکه کار به مرحله‌ای برسد، در آن موقع با اسناد و مدارک پاسخگوی زنگی‌آبادی خواهم بود.

رییس فدراسیون دوچرخه‌سواری با بیان اینکه پرداختن به یک سری مسائل در شان زنگی‌آبادی نیست گفت: آقای زنگی‌آبادی 7-8 سال در دوچرخه‌سواری بوده و حالا رفته و اکنون نیز پرداختن به یک سری صحبتها نه در شان او است نه به صلاح دوچرخه‌سواری. اگر زنگی‌آبادی در زمان مدیریتش خوب کار کرده، وظیفه‌اش را انجام داده چرا که مسئولیتی را پذیرفته بود و اگر از روی نادانی، ندانستن، مشکل مالی یا مسائلی که در کنار دوچرخه‌سواری وجود دارد بد کار کرده، ما باید کارهای عقب افتاده را جلو ببریم. بنابراین به نظرم پرداختن به یک سری صحبت‌ها، تهدید به شکایت کردن از ورشکار و جواب دادن‌ها درست نیست و ا گر او بخواهد در این عرصه فضای دوچرخه‌سواری ما را به هم بریزد قطعا با هماهنگی وزارت ورزش و جوانان جواب رفتار و کردار اشتباه وی را می‌دهم.

وی افزود: همان طور که زنگی‌آبادی به یک سری مسائل می‌پردازد ورزشکاران و قهرمانان نیز بر اساس اتفاق‌هایی که در زمان مدیریت او رخ داده پاسخ می‌دهند و این کارها در شان زنگی‌آبادی نیست. البته من صحبت‌های دوچرخه‌سواران را نیز تایید نمی‌کنم و آن‌ها باید شان و منزلت فردی که هم قهرمان و هم مدیر بوده را در نظر بگیرند. در هر صورت این غائله باید همین جا ختم شود و پرداختن به این خرده‌ریزها به صلاح دوچرخه‌سواری و فضای ورزش ایران نیست. هم ورزشکاران و هم زنگی‌آبادی باید این قضیه را جمع و جور کنند.

قمری با ابراز ناراحتی از این که گفته می‌شود فدراسیون از افراد دوپینگی حمایت می‌کند، تصریح کرد: از همان روزهای اول آقای زنگی‌آبادی و یکی دو نفر دیگر حرف و حدیث‌هایی درست کردند و گفتند فدراسیون دارد از افراد دوپینگی حمایت می‌کند. من می‌خواهم از آقای زنگی‌آبادی بپرسم به چه دلیل چنین حرفی زده است؟ در واقع ما نباید صبر کنیم تا جرم فردی که متهم شده ثابت شود؟ حتی در نامه اعلام رای محمد پراش آمده که حق اعتراض دارید بنابراین به فرد متهم و مجرم باید حق اعتراض بدهیم. اما نمی‌دانم هدف زنگی‌آبادی از این کار چه چیزی است؟

رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری ادامه داد: اگر این میز و صندلی در روزگاران گذشته برای زنگی‌آبادی منفعت شخصی داشته برای من این طور نبوده است. چون در این فضا با تورم 41 درصدی و سه برابر شدن نرخ ارز و ا نجام کارها که به سختی می‌گذرد مدیریت کردن آنچنان آش دهان سوزی نیست اما اگر برای زنگی‌آبادی این طور است خوب او 6 – 5 سال کار کرده و اگر نوبتی باشد الان نوبت ما است. از طرفی پرداختن به این خرده ریزها در شان فردی که در فضای کاری او را الگو معرفی کرده‌ایم نیست و این که آدم بیاید دهان به دهان ورزشکار بگذارد یک سری رفتارها و کردارهای بچه‌گانه است. خیلی مواقع ما باید رعایت احوال کوچکترها را بکنیم زیرا یک ورزشکاری که اشتباهی را انجام داده از کرده خودش نیز پشیمان است. چرا حالا ما باید بیاییم نمک روی زخم او بریزیم؟ اصلا زنگی‌آبادی از این کارها چه فایده‌ای می‌برد؟ من تا به حال با احترام با زنگی‌آبادی صحبت کرده‌ام در حالی که اگر لب باز کرده و خیلی مسائل را بازگو کنم مطمئن باشید زنگی‌آبادی باید جمع کند از ایران برود.

رییس فدراسیون دوچرخه‌سواری در پایان گفت: از آنجا که دوپینگ در سطح جهان عمل بسیار اشتباهی است و آن را محکوم می‌کنند ما نیز از دوپینگ کردن بدمان می‌آید بنابراین خودمان خواستیم در تمام مسابقه‌ها و طبق هماهنگی با فدراسیون پزشکی، بیایند آزمایش بگیرند، حتی اگر یک مسابقه کوچک باشد. تا زمانی که محمد پراش به عنوان یک ورزشکار و قهرمان در کنار ما بود به او ا حترام می‌گذاشتیم و تا زمانی که مجرم بودنش ثابت شود نیز از او حمایت کردیم اما اکنون مجرم به این کار است بنابراین رفتار و کردار ما با او تغییر خواهد کرد. البته او عضو خانواده دوچرخه‌سواری است اما محمد پراش تا 8 سال نمی‌تواند در دوچرخه‌سواری فعالیت کند تا آخر عمر نیز نباید در مربی‌گری فعالیتی داشته باشد. تغییر رفتار ما با او به این دلیل است که دیگران عبرت بگیرند. همچنین به آن‌ها ثابت کنیم دوپینگ کردن را بد می‌دانیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها