رکوردهایی که روحانی شکست

روحانی در 100 روز اول دولت خود بسیاری از رکوردهای 35 ساله را شکست.شاید حل پرونده هسته‌ای، یکی از مهم‌ترین اقدامات و رکوردهای دولت روحانی طی 100 روز آغازین دولت تدبیر و امید باشد.
کد خبر: ۶۲۴۰۸۰
رکوردهایی که روحانی شکست

به گزارش ایسنا ، آذرماه را ماه «بودجه» می‌نامند و نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتظار ارائه بودجه از سوی دولت را می‌کشند. بر اساس آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، قوه مجریه مکلف است لایحه بودجه هر سال را تا ۱۵ آذر سال قبل به مجلس ارسال کند.

روحانی بعد از هشت سال، بودجه کشور را با کمترین تاخیر به مجلس ارائه کرد تا رکوردی تازه در این زمینه و در رابطه دولت و مجلس شکل بگیرد. بدون شک روز هفدهم آذر سال 92، در ذهن نمایندگان مجلس شورای اسلامی بعد از هشت سال بی‌قانونی ثبت خواهد شد.

اما این اولین رکورد تازه روحانی نیست و او پیش از این نشان داده است که دوست دارد رکوردهایی را در تاریخ جمهوری اسلامی به نام خود ثبت کند. اولین حرکت او، معرفی کابینه یازدهم در روز تحلیف در مجلس شورای اسلامی بود.

رکورد دیگری که دولت روحانی در 100 روز ابتدایی دولت خود شکست، معرفی 4 وزیر برای وزارتخانه ورزش و امور جوانان بود.

گفت‌وگوی تلفنی با رئیس‌جمهور آمریکا که برای اولین بار در تاریخ 35 ساله جمهوری اسلامی اتفاق افتاده بود، دیگر کار مهم روحانی در 100 روزه اول خود بود.

شرط نتانیاهو برای غنی‌سازی ایران !

یک روزنامه انگلیسی خبر داد رژیم صهیونیستی پذیرفته است که توافق نهایی با ایران باید در بر گیرنده یک برنامه غنی سازی باشد اما قصد دارد از طریق رایزنی با امریکا و بقیه اعضای 1+۵ اندازه این برنامه را هر چه بیشتر کوچک کند.

به گزارش ایران هسته ای،‌ جف دایر از واشنگتن و جان رید از بیت المقدس در مقاله ای برای روزنامه فایننشال تایمز که روز ۱۶ آذر ۱۳۹۲ (۷ دسامبر ۲۰۱۳) منتشر شده نوشتند: «مقامات آمریکایی،‌ اسرائیلی و غربی می گویند اسرائیل تاکتیک خود در برابر مذاکرات هسته ای ایران تغییر داده و از انتقاد شدید علنی از دولت باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا به فشار غیرعلنی درباره مرحله بعدی مذاکرات روی آورده است».

فایننشال تایمز ادامه می دهد: «برخی مقامات می گویند اسرائیل حالا توجه خود را برای گنجانده شدن شروطی متفاوت به توافق نهایی،‌ از جمله تبدیل رئاکتور آب سنگین اراک به یک رئاکتور آب سبک و کاهش چشمگیر تعداد سانتریفوژهای ایران از ۱۹ هزار سانتریفوژ کنونی به حدود ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ سانتریفوژ متمرکز کرده است».

نگرانی مخالفان سوری از نزدیکی ایران و آمریکا

رئیس ائتلاف مخالفان سوری در اظهاراتی مدعی شد تضمینهای مکتوب و شفاهی از کشورهای بزرگ دریافت کرده است که اسد آینده ای در سوریه نخواهد داشت.

احمد الجربا رئیس ائتلاف مخالفان سوری در گفتگو با رویترز از اینکه نزدیکی میان ایران و آمریکا به تقویت نظام سوریه منجر شود، ابراز نگرانی کرد.

وی که به تازگی به کویت سفر کرده و در این کشور حضور دارد، ادعا کرد: من از این نزدیکی از لحاظ مسائل مالی نگرانی دارم ، چون ایران اموال بلوکه شده در بانکهای جهانی دارد که اگر آزاد شود بخشی از برای نظام سوریه ارسال می شود و این بر پیچیدگی وضعیت می افزاید.

توصیه منافقین به غرب برای فشار به ایران

گروهک منافقین با پیشینه همکاری های جنگی و تروریستی چند ساله خود با صدام در جنگ تحمیلی علیه مردم ایران، کشتار شیعیان و کردهای عراقی در دوران حکومت بعث و از چند سال پیش هم جاسوسی برای رژیم صهیونیستی، به تازگی به غرب توصیه کرد فشار به ایرانیان را ادامه دهند.

به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی الجزیره، مریم رجوی سرکرده منافقین از قدرت های غربی خواست با ایرانی ها به شدت برخوردکنند.

الجزیره افزود: در حالی که نشست وین برای بررسی نحوه اجرای توافقنامه ژنو (امروز - دوشنبه) دردستور کار است، رجوی از قدرت طرف مذاکره با ایران خواست سیاست قاطعانه ای در قبال تهران اتخاذ کنند.

به نوشته الجزیره، سرکرده منافقین، امضای توافقنامه هسته ای در ژنو را یک پیچ مهم در تحولات مربوط به ایران نام برد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
جوان 30ساله از تهران
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
۰
۰
روحانی دوستت داریم وحمایتت می كنیم.
ابوالفضل
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
۰
۰
در طول سالیان سال از جاسوسی گرفته تاترور وفروش اسرار مملكت به دشمنان این مرز وبوم وخوش خدمتی به دشمنان كوتاهی نكرده است ای كاش روزی بیاید من با دستان خودم این خائنان را به سزای اعمال خودشان برسانم
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
۰
۰
بله ركورد تعطیلی سایت فردو و سایت آب سنگین اراك و...
خسته نباشه.
جهندیده
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
۰
۰
حل پرونده هسته‌ای!!! كی كجا؟ تعطیل كردن مسكن مهر و غنی سازی و سفر استانی و احتمال به یقین قطع یارانه و ... و مانع كاهش قیمت ارز شدن و ... تازگی ها شده كار مهم و ركورد شكنی؟!

نیازمندی ها