گفت وگو با تروریست القاعده در سوریه

تلویزیون بی بی سی در گفت وگو با یکی از تروریست های شورشی عضو القاعده در سوریه اعترافات وی مبنی بر آدم کشی، جنایت و مجاز دانستن قتل شیعیان را پخش کرد.
کد خبر: ۶۲۳۶۳۳
گفت وگو با تروریست القاعده در سوریه

ریچاردگالپین تروریست اروپایی عضو القاعده گفت: افرادی از ملیت های مختلف در سوریه می جنگند،از روس، چچن، سعودی با هدف براندازی حکومت سوریه می جنگند، شمار اروپایی ها بعد از سعودی ها و چچنی ها بیشتر از همه هستند.

وی گفت: این جنگ قطعاً علیه شیعیان است، تفاوت میان شیعه و سنی آن قدر زیاد است که آنها به هیچ وجه به دین ما تعلق ندارند در میدان مبارزه کشتن آنها مجاز است در مناطقی که در دست ماست ما ممنوع می کنیم که آنها بگویند مسلمانند.

تمایل«شیمون پرز» برای دیدار با روحانی

در هفته‌های اخیر و پس از امضای توافق هسته‌ای میان ایران و گروه ۱+۵، رژیم اسرائیل و به ویژه شخص بنیامین نتانیاهو، همواره ‌در راستای زیر سؤال بردن این توافق تلاش کرده‌اند؛ اما شیمون پرز، رئیس رژیم اسرائیل که معمولاً اظهارنظرهای متفاوتی ‌درباره ایران ‌می‌کند، مواضع جالبی ‌درباره ایران و روحانی بیان کرده است.

به نوشته «تایمز اسرائیل»،، شیمون پرز، رئیس رژیم اسرائیل که در حاشیه کنفرانس تجارت ۲۰۱۳ اسرائیل سخن می‌گفته، اظهار تمایل کرده که با حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران دیدار کند.

وی همچنین در اظهارنظری متفاوت با دیگر مقامات رژیم اسرائیل گفته: «من هیچ دشمنی ندارم. ما ایران را دشمن نمی‌دانیم».

به نوشته «تایمز اسرائیل»، پرز افزود‌: «دشمنی ‌مسأله‌ای شخصی نیست، بلکه ‌مربوط به سیاست‌هاست؛ برای نمونه، زمان‌هایی بود که ما نمی‌خواستیم با عرفات دیدار کنیم، ولی زمانی که عرفات سیاست‌هایش را تغییر داد، چرا که نه؟

نظرسنجی در مورد غنی سازی و روحانی

در یک نظرسنجی‌ که موسسه تحقیقاتی زاگبی انجام داده است، شش درصد ایرانیان «غنی‌سازی اورانیوم» را خواست اولیه و اصلی خود عنوان کرده‌اند در حالی‌که ۹۶ درصد از شهروندان معتقدند ادامه «برنامه اتمی» به تحریم‌ها می‌ارزید.

زاگبی در این مورد می‌نویسد این موضوع یا «غرور ملی» می‌تواند دلایلی باشد که اکثر ایرانیان از ادامه برنامه اتمی با وجود تحریم‌ها حمایت کرده‌اند.

دیدگاه‌های سیاسی در مورد حسن روحانی نیز در نتایج این نظرسنجی بازتاب پیدا کرده است. موسسه زاگبی بر اساس تحقیقات حاصل از نتایج می‌گوید گروه بزرگی از شهروندان رئیس‌جمهوری ایران را اصلاح‌طلب یا هوادار جنبش سبز نمی‌دانند. در عین‌حال در حالی‌که ۵۹ درصد از هواداران روحانی مدل حکومتی ایران را برای منطقه مناسب می‌دانند، ۵۲ درصد از مخالفان او با این نظر مخالف‌اند.

در عین حال ۴۳ درصد می‌گویند با انتخاب او شرایط بهتری را در افق چهار سال آینده می‌بینند. ۲۲ درصد می‌گویند فرقی نخواهد کرد و ۲۷ درصد نیز می‌گویند وضعیت بدتر می‌شود. همزمان ۴۳ درصد می‌گویند در مقایسه با پنج سال گذشته وضع بدتری دارند در حالی‌که ۳۶ درصد می‌گویند وضعیت بهتر است و ۱۸ درصد نیز می‌گویند فرق زیادی نکرده است.

 احمدی‌نژاداز حرف تا عمل

احمدی نژاد در سخنانی به بهانه دفاع از طرح هدفمندی یارانه ها، تمامی مشکلات اقتصدی کشور را حاصل بسته بودن دست دولت در سیاست گذاری ،اعمال نفوذ برخی، مانع تراشی مجلس،تحریم دشمنان و ... دانست و با صراحت هرچه تمام تر دولت خود را پاک ترین دولت تاریخ دانست و مدعی شد که منتقدان و مخالفان دولت اقتصاد کشور را نابود کرده اند!

به گزارش فردا ، محمود احمدی‌نژاد همواره ادعا می‌کرد دولتش پاک‌ترین دولت تاریخ کشور بوده و حتی می‌گفت حاضر است ادعایش را اثبات کند. ادعاهای محمود احمدی‌نژاد هر روز اثبات می‌شود، اما نه آن‌طور که خود او مدعی بود، زیرا با پایان دولت احمدی نژاد و رو شدن اسناد جدید از تخلفات وی و همکارانش، هر روز بخشی از رفتارهای متناقض وی از حرف تا عمل اثبات می شود.

ثبت 15 میلیون تخلف در دوران مدیریت سعید مرتضوی بر سازمان تامین اجتماعی تنها بخشی از تخلفات دولتی است که رئیس آن خود را نماد ساده زیستی؛ عدالت محوری و مبارزه با فساد معرفی میکرد زیرا پیش از این نیز بوده اند پرونده های بسیاری که دولتمردان در آن نقش داشته اند.

گزارش اخیر تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از سازمان تامین‌اجتماعی حاوی اطلاعات مهم و بسیار تاسفباری مبتنی بر دهها هزار سند است که حکایت از اعطای هدایای میلیاردی به مقامات ارشد دولت سابق از جمله محمدرضا رحیمی، معاون اول رئیس جمهور قبل، عبدالرضا شیخ الاسلامی، معاون وقت اجتماعی احمدی نژاد و وزیر کار اسبق دولت دهم و اسد الله عباسی، سرپرست وقت وزارت تعاون دارد.

اعتراف اوباما به حق غنی سازی ایران

 تلویزیون بی بی سی با اشاره به اظهارات اوباما در دفاع از توافقنامه ژنو گفت: اوباما گفته است بازگرداندن برنامه هسته ای ایران به ده سال قبل نشدنی است، به هرحال یک واقعیتی وجود دارد و یکسری آرزوها. بله من هم آرزو داشتم که اگر می شد کلاً‌ برنامه هسته ای ایران به قدری عقب برود که ما هیچ نگرانی نداشته باشیم و بسیاری از تاسیسات بسته بشود و برگردد به نقطه صفر حتی ولی در دنیای واقعیت این اتفاقات نخواهد افتاد.

وی افزود: امیدواری مان این است که ایران حتی اگر غنی سازی اورانیوم ‌را هم در خاکش داشته باشد آن غنی سازی ‌در حدی نباشد که بتواند به ساخت سلاح هسته ای منجر بشود.

در واقع اوباما به نوعی غیرمستقیم پذیرفت که ایران حق غنی سازی اورانیوم ‌را در داخل خاک خود دارد و تاکید هم کرد که می فهمم که آقای بنیامین نتانیاهو‌ با من هم عقیده نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
SAEED
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
۰
۰
صبر كن هر كسی گزارش داد كه نتیجش محكومیت نیست حتما
اونم گزارش كاملا سیاسی
م.م.
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
۰
۰
احمدی نژاد كشور را نابود كرد حالا هم دست بردار نیست.
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
۰
۰
احمدی نژاد پاك ترین مدیر و پرتلاش ترین رئیس جمهور بود. اتفاقا از زمانی كه تسلیم جماعت حاكم بر مدیریت كشور شد (سال آخر)و بهره بانكی و خودرو و ارز را مدیریتش را به انها داد باز همه چیز همانند دوره های قبل شد. اختلاس و تورم و ...
وگرنه تیم جدید چه هنر بیشتری دارند. مسكن مهر می تونند بسازند. سفر استانی بروند؟ بر سر منافع كشور مقاومت كنند؟هدفمندی اجرا كنند. تولید علم را 16 برابر كنند؟
بله حرف خوب می زنند

نیازمندی ها