مشایی و انحراف احمدی نژاد

یک کارشناس مسائل سیاسی به نقش مشایی در انحراف احمدی نژاد اشاره کرد و گفت: تردیدی نیست که افرادی مثل آقای ملک زاده، رحیمی، مرتضوی و ... حلقه نزدیک آقای احمدی نژاد در دولت دهم را شکل دادند و دولت را منحرف کردند.
کد خبر: ۶۲۳۲۰۷
مشایی و انحراف احمدی نژاد

عباس سلیمی نمین در گفت و گو با مشرق افزود:آیا این چینش ها که عمدتا هم از کانال آقای مشایی صورت گرفت اتفاقی بود؟ باید بر روی این مساله کار کرد و من معتقدم که آدم های متملق اینچنینی دور آقای احمدی نژاد جمع شدند و این مساله یک برنامه ریزی مبتنی بر مطالعه ای راجع به شخصیت آقای احمدی نژاد بود.

تردیدی وجود ندارد که دولت احمدی نژاد با تمامی امکاناتش در صدد ضربه زدن به اصولگرایی قرار گرفت و توانست در این جریان تجزیه ایجاد کند و جبهه پایداری را شکل بدهد و اختلافات جدی در اصولگرایان ایجاد کند.

سلیمی نمین تصریح کرد: متاسفانه در آستانه انتخابات افرادی آمدند و گفتند که که جریان اصلاح طلب پایان یافته و باید از درون انقلاب خارج شود و یک تحلیل غلط و بی اساس و بی پایه ارائه دادند و از این طریق گفتند حالا که اصلاح طلبان از نظام بیرون رانده خواهند شد، بیاییم خودمان با یکدگیر رقابت کنیم. متاسفانه بخشی از نیروهای جوان تحلیل غلطی را که از جانب یک عده خاصی که به نظر من از طریق جریان آقای مشایی القا شد پذیرفتند و از این طریق اختلاف میان اصولگرایان ایجاد شد.

رویگردانی متحدان آمریکا از اوباما

رئیس هیئت اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا با تشدید انتقاد از دیپلماسی دولت باراک اوباما، رئیس جمهور این کشور در قبال ایران گفت این دیپلماسی موجب روی گردانی متحدان آمریکا شده و احتمال رویارویی هسته‌ای را تشدید کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی آنتی وار، مایک راجرز در نشستی که دانشکده مطالعات پیشرفته بین المللی جان هاپکینز برگزار کرده بود، گفت : « حتی اگر شما از این توافق خرسند باشید- در حالی که  من نیستم- نوعی تردید و سوءظن درباره این توافقنامه ایجاد کرده اید که موجب نگرانی متحدان و تقویت دشمن ما می شود. تاکنون متحدانمان را تا این حد ناامید ندیده بودم. تقریباً همه سفرای آمریکا در منطقه با من تماس تلفنی گرفتند و از نگرانی شدید این کشورها بویژه در خصوص مذاکرات محرمانه واشنگتن با تهران خبر دادند.»

راجرز گفت توافق ایران منجر به برچیدن هیچ یک از سه رکن برنامه هسته ای ایران نشد و در عین حال حتی زمینه ساز کاهش تحریم ها علیه این کشور شد.

دفاع روحانی ازهوشمندی ضرغامی

در جلسه هیات دولت، برخی وزرا نسبت به عدم پخش کلیپ «نو سفر» در پایان گزارش 100 روزه روحانی به ضرغامی اعتراض کردند.

به گزارش مشرق، پس از این اعتراضات، عزت الله ضرغامی اقدام به نمایش و نقد این کلیپ نمود و تصریح کرد در صورتی که این کلیپ پخش می شد با اعتراضات گسترده مردم به ویژه طیف متدین همراه می شد، اکثر حاضران از جمله رئیس جمهور و تعدادی از وزرا همچون طیب نیا، قاضی زاده هاشمی و رحمانی فضلی از هوشمندی و صداقت ضرغامی تجلیل کردند.

در آستانه توافق نهایی

جان کری وزیر خارجه آمریکا گفت توافق اخیر با ایران در ژنو منجر به حل دائم برای مسئله هسته ای ایران می شود.

به گزارش خبرگزاری رسمی مصر، کری گفت: آمریکا به صورت جدی معتقد است توافق هسته ای که به تازگی میان ایران و گروه 1+5 در ژنو به دست آمد به راه حل همه جانبه و دائمی درباره مسئله هسته ای ایران نزدیک است.

وی افزود: واشنگتن معتقد است توافق هسته ای با ایران باعث می شود اسرائیل بیش از هر زمان دیگری، امن تر باشد.

کری که در پایان سفر به اسرائیل و فلسطین، در فرودگاه بن گوریون تل آویو با خبرنگاران سخن می گفت افزود: به محض ازسرگیری مذاکرات با ایران، آمریکا مشورت و رایزنی را با اسرائیل و دوستان و دیگر هم پیمانانش در منطقه و سراسر جهان ادامه می دهد زیرا نتیجه مذاکرات برای همه طرف ها مهم است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
محمد
United States
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
۰
۰
دكتر محمود احمدی نژاد مرد بزرگی میباشد .اما یاران او از صداقتش سوء استفاده میكردند .كارهای بزرگی انجام دادند؛ روستاها را آباد و با مسكن مهر كه مردم مستضعف حتی حداقل پول آن را نداشتن صاحب خانه كرد
آراز
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
۰
۰
هیچ دولتی مثل آقای احمدی نژاد برای این ملت كار نكرده اوست كه این همه مسكن رو در اختیار ما ضعیفان گذاشت اوست كه حق مارو از جیب دولت به جیب ما گذاشت قدرت خرید مردم با اینهمه كه مخالفان میگند اون زمان بیش از این بود.

نیازمندی ها