ظریف:

آزمون پایبندی تمامی طرف‌ها به مفاد توافق‌نامه ژنو آغاز شده است

یانگ جیه چی عضو شورای دولتی چین با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو نمود.
کد خبر: ۶۲۳۹۴۴
آزمون پایبندی تمامی طرف‌ها به مفاد توافق‌نامه ژنو آغاز شده است

به گزارش واحد مرکزی خبر، وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با تاکید بر اهمیت راهبردی روابط دو کشور ایران و چین، آمادگی کشورمان را برای بسط و گسترش این روابط در تمامی زمینه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی خاطر نشان نمود.

محمد جواد ظریف با اشاره به روابط تاریخی دو کشور باستانی ایران و چین، سیاست گسترش روابط با شرق را از راهبردهای اصولی و مهم جمهوری اسلامی ایران دانسته و اظهار امیدواری نمود با افزایش رفت و آمدها و رایزنی های سیاسی، تفاهم و درک متقابل از مواضع دو طرف روز به روز بیشتر شود.

وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص موضوع هسته ای گفت: در ژنو قدم بسیار مهمی برداشته شد، اما اکنون قدم مهمتر که اجرای توافقات ژنو و آزمون پایبندی تمامی طرفها به مفاد آن توافقنامه است، آغاز شده است.

وی افزود: اکنون همه طرفها باید مواظب باشند تا گروههای تند رو در برخی کشورها اجرای این موافقتنامه را به انحراف نکشانده و تعهدات طرفها را سست و خدشه دار نکنند.

یانگ جیه چی عضو شورای دولتی چین نیز ضمن ابراز خرسندی از سفر به ایران، روابط کشورش با جمهوری اسلامی ایران را بر اساس نگاهی راهبردی و بلند مدت معرفی نمود.

وی ضمن اشاره به روابط خوب دو کشور در عرصه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی، خواستار گسترش و توسعه این روابط در تمامی زمینه‌ها شد.

یانگ جیه چی با اشاره به مذاکرات هسته ای ژنو گفت: در پرتو حضور پرقدرت جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات اخیر ژنو، توافق بسیار مهم و نقطه عطفی در مذاکرات هسته ای ایجاد شد و این امر ضمن نشان دادن توان مذاکراتی ایران، تقدیر افکار عمومی دنیا را باعث گردید.

وی افزود: بایستی بر اساس احترام متقابل، گام به گام و اصل تساوی، مذاکرات هسته ای ژ نو را تا انتها به پیش برد. او تاکید کرد که چین تنها راه حل مشکل هسته ای ایران را مذاکره دانسته، همیشه بر حق بهره مندی ایران از انرژی هسته ای تاکید کرده است.

وی تصریح کرد: ما با تحریم های یک جانبه کشورها کاملا مخالف بوده، هر گز از آنها تبعیت نمی کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها