محاکمه عامل تیراندازی در قلعه حسن خان

«محمد دو ریالی» و قبول اتهام قتل 4 نفر

مرد جنایتکار که در جریان تیراندازی در قلعه حسن خان مرتکب قتل شش نفر شده بود در جلسه دادگاه اتهام قتل 4 نفر از قربانیان را قبول کرد.
کد خبر: ۶۲۱۲۰۴
«محمد دو ریالی» و قبول اتهام قتل 4 نفر

در این پرونده محمد 70 ساله معروف به «محمد دو ریالی» متهم است یکم شهریورماه سال 88 در جریان شلیک 1200 گلوله در قلعه حسن خان مرتکب قتل شش نفر از جمله همسر و دخترش شده است. در جریان این تیراندازی، 11 نفر دیگر نیز مجروح شدند.

با گذشت چهار سال از این جنایت، پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد که صبح امروز به این پرونده در شعبه 74 دادگاه کیفری و به ریاست قاضی عبداللهی رسیدگی شد.

در ابتدای این جلسه نماینده دادستان با تشریح کیفرخواست، گفت: محمد متهم به قتل عمدی زهرا، صدیقه، پیام، فاطمه، پوریا و امیرحسین و همچنین مجروح کردن 11 نفر دیگر است که با توجه به محتویات پرونده برای وی درخواست مجازات قانونی دارم سپس اولیای دم، «فاطمه» و «پوریا» درخواست قصاص کرده و اولیای دم دیگر قربانیان خواستار دیه شدند.

رئیس دادگاه سپس از مجروحان خواست به طرح شکایت بپردازند که آنها نیز خواستار دریافت دیه شدند.

محمد نیز پس از قرار گرفتن در جایگاه در دفاع از خود گفت: قتل زهرا، صدیقه، پیام و فاطمه را قبول دارم اما پوریا و امیرحسین را من نکشتم. زمانی که شلیک می کردم پوریا و امیرحسین از محل تیراندازی فاصله داشتند.

متهم به قتل درباره انگیزه اش از  ارتکاب به قتل، اظهار کرد: یکی از اهالی ساختمان در خانه اش ماهواره نصب کرده بود و همسر و دخترم تا ساعت سه شب در خانه آنها بودند. چند بار به همسرم تذکر دادم اما او دست از کارهایش برنمی داشت. روز حادثه با مرد همسایه دعوایم شد و عصبانی سراغ اسلحه ام رفتم. ابتدا یکی از ساکنان را در مقابل در آسانسور مجروح کرده و بعد همسر و دخترم را کشتم. پیام می خواست مانع من شود که او را با شلیک گلوله به قتل رساندم، بعد هم به فاطمه شلیک کردم. اهالی با چوب و چماق به طرفم حمله کردند که مجبور به شلیک به طرف آنها نیز شدم.

سپس مجروحان حادثه با رد ادعاهای محمد مدعی شدند در حال فراز از صحنه تیراندازی بودند که محمد به طرفشان شلیک کرده است.

پس از آخرین دفاعیات متهم و وکیل مدافعش، قضات دادگاه برای صدور حکم وارد شور شدند.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
سهیل
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
۰
۱
اصلا 1200 تا گلوله از كجا اورده ؟مگه لشگر زرهی بوده ؟كی اینهمه گلوله رو خشاب گذاری كرده ؟ چقدر زمان میخواد تا یه نفر 1200 تا گلوله رو تو خشاب پشت سر هم سوار كنه اخههههههه؟؟؟؟؟ برادرای نیرو انتظامی كی تشریف آوردن ؟؟؟؟ یكی منو روشن كنه لطفا

نیازمندی ها