طی یک سال اخیر تلاش شد تا زیرساخت‌های لازم برای فعالیت گروه رادیویی، موسیقی و سرود بسیج سازمان صدا و سیما ساماندهی شود و از آنجا که این گروه، یک گروه تازه تاسیس در مرکز بسیج بود، لازم بود در زمینه شرح وظایف، ساختار و الگوی نیروی انسانی بازتعریف صورت گیرد. در حال حاضر این گروه در شرایطی قرار دارد که زمینه برای جذب نیروی انسانی آماده شده و ما آمادگی جذب نخبگان را در زمینه تهیه‌کنندگی برنامه‌های رادیویی، گزارشگری، هماهنگی و ارزیابی پخش داریم.
کد خبر: ۶۲۰۷۶۸

در شورای گام (گسترش ادبیات مقاومت) شاعرانی بنام همچون حسین اسرافیلی، پرویز بیگی، مصطفی محدثی‌خراسانی و دکتر محمود اکرامی به همراه آهنگسازان خوب و مطرح کشورمان از جمله آقایان فرهاد برنجان، محمدرضا عقیلی، شهرام منظمی و محمدرضا چراغعلی در حوزه دفاع مقدس فعالیت می‌کنند. در همین شورا، تهیه‌کنندگان تلویزیونی در حوزه تولید حضور دارند. برای تولید نماآهنگ هم از شاعران حاضر در جلسه و هم از ترانه‌سرایان بیرون سازمان دعوت می‌کنیم. بعد از تصویب شعر از سوی شورا، ماکت موسیقی تهیه می‌شود تا بعد از تائید، نسخه نهایی موسیقی آماده تولید تصویری شود. در این زمینه، سال گذشته دو آلبوم به بهره‌برداری رسید. امسال نیز در هفته بسیج از چند اثر موسیقایی و نماآهنگ مانند چشمه جان، روحانیون پاکباز و ایران علم رونمایی شد. بجز سایر فعالیت‌ها، تا پایان سال آلبوم چهارم ـ که به صورت موضوعی مشتمل بر نماآهنگ‌هایی برای ائمه معصومین است ـ تولید و رونمایی خواهد شد.

در حال حاضر مرکز موسیقی سازمان صداوسیما هم کارهای تولیدی در حوزه موسیقی برای دفاع مقدس و انقلاب اسلامی انجام می‌دهد که کارهای خوب و فاخری است اما به‌نظر می‌رسد تولیدات گروه بسیج، کم از تولیدات مرکز موسیقی ندارد، چون هم به لحاظ کیفی، در انتخاب شعر و ترانه و نیز آهنگسازی حساس هستیم و هم از ترانه‌سرایان نخبه و آهنگسازان و خوانندگان خوب و مطرح استفاده می‌کنیم. از این حیث می‌توانم ادعا کنم تولیدات مرکز بسیج سازمان، نسبت به خارج از سازمان به لحاظ کیفی هم در حوزه ترانه و سرود و هم موسیقی، چندگام جلوتر است. ذکر این نکته هم ضروری است که به لحاظ کمی، ما رویکرد تولید انبوه نداریم و اساسا ماموریت ما، تولید محتوای خوب و توجه به کیفیت است و اصراری بر کمیت در تولیدات‌مان نداریم.

امیدواریم در آینده با توسعه زیر ساخت‌ها مثل استودیوی ویژه تولیدات رادیویی در مرکز بسیج و افتتاح استودیوی موسیقی بسیج و تامین اعتبارات لازم در فعالیت‌ها و برنامه‌هایمان پیشرفت بیشتری داشته باشیم.

محسن ابراهیم ‌/‌ مدیر گروه رادیویی موسیقی و سرود مرکز بسیج

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها