منابع عراقی از کشته و زخمی شدن دهها نفر در اثر اقدامات تروریستی در مناطق مختلف عراق از جمله بغداد و الانبار خبر دادند.
کد خبر: ۶۲۰۰۳۱
35 کشته  در حوادث تروریستی عراق

به گزارش شبکه روسیاالیوم، یک منبع وابسته به پلیس عراق گفت: یک عامل انتحاری با منفجر کردن کمربند انفجاری خود در میان مجلس عزا در منطقه النصر و السلام در ابوغریب در بیست کیلومتری غرب بغداد 9 نفر کشته و 22 نفر دیگر زخمی شدند.

از سوی دیگر ملا محمد عثمان فرماندار خانقین گفت: انفجار خودرو بمبگذاری شده که یک فرد انتحاری آن را هدایت می کرد مقر نیروهای پیشمرگه را در ناحیه الجباره هدف قرار داد که بر اثر آن سه نفر کشته و 9 نفر دیگر زخمی شدند.

منابع نظامی عراقی از کشته شدن یک فرد مسلح عراقی در شمال غرب بغداد خبر دادند.

یک منبع وابسته به پلیس عراق در استان بصره به کشته شدن خبرنگار شبکه بغداد در مراسم تشییع یک شیخ عشایری اشاره کرد.

از سوی دیگر یک منبع نظامی عراقی اعلام کرد:در اثر انفجار یک عامل انتحاری و درگیری های مسلحانه پس از آن میان نیروهای پلیس مرکز پلیس الصمود در منطقه بوعساف در شمال الرمادی در استان الانبار دو پلیس کشته و ده نفر دیگر زخمی شدند.

منابع نظامی عراقی از کشف سیزده جسد مجهول الهویه که در کنار جاده ای در منطقه عرب جبور در جنوب بغداد کار گذاشته شد بود خبر دادند.

این منابع بیان کردند: اجساد مذکور چشم بسته و از ناحیه سر و شکم هدف قرار گرفته بودند.

در اثر انفجار بمب در الدوره در جنوب بغداد یک نفر کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند.

منابع نظامی عراقی اعلام کردند: در اثر انفجار بمب در منطقه الطالبیه در شرق بغداد یک نفر کشته و چهار نفر دیگر زخمی شدند.

در اثر حملات خمپاره ای گروههای مسلح به منطقه ای در روستای البوعیثیه در منطقه الدوره در جنوب بغداد یک نفر کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند.

یک منبع نظامی عراقی که خواست نامش فاش نشود اعلام کرد: افراد مسلح به منزلی در منطقه الحریه در شمال غرب بغداد حمله کردند و سه نفر را کشتند.

مالکی: ایجاد فتنه طایفه‌ای در عراق هدف تروریست‌ها

نخست وزیر عراق با اشاره به ترور تعدادی از شیوخ عشایر در بصره و ذیقار هدف این اقدامات را ایجاد فتنه طایفه ای در کشورش دانست.

به گزارش پایگاه المدی پرس، نوری المالکی وعده داد که عاملان قتل دو نفر از شیوخ عشایر استانهای بصره و ذیقار را به سزای اعمال آنها برساند.

نخست وزیر عراق گفت: ما با اقدامات تروریستی که هدفشان ایجاد فتنه طایفه ای در عراق است روبرو هستیم و ترور شیخ جمال الرفیع و شیخ عدنان الغانم با هدف ایجاد فتنه طایفه ای انجام شده است.

وی ضمن درخواست از همگان برای خویشتنداری و صبر پیشه کردن افزود: همه عاملان این جنایت تحت تعقیب قرار خواهند گرفت تا از فتنه طایفه ای جلوگیری به عمل آید.

شایان ذکر است که منابع نظامی پلیس بصره روز گذشته از کشف اجساد شیخ عشیره الغانم و عشیره الجبور در شرق بصره و شیخ جمال محسن الفارس شیخ عشایر سنی در منطقه الفجر در 120 کیلومتری شمال ناصریه در ذیقار عراق خبر دادند. (مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها