ژنو 3 و اراده مقاومت

پس از 4 روز گفت‌ و گوی فشرده و نفس گیر در ژنو سرانجام جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 توافقنامه‌ای را امضا کردند. توافقنامه‌ای که حاوی نکات مثبت و منفی است که با وحدت ملی و برنامه ریزی منسجم می توان از نکات منفی آن کاسته و بر نکات مثبت آن در چارچوب حقوق ملت ایران افزود.
کد خبر: ۶۱۸۶۹۰
ژنو 3 و اراده مقاومت

در کنار متن توافقات نکته مهم در این توافقنامه فضاسازی سنگین رسانه‌ای و تبلیغاتی غرب می‌باشد که دامنه آن حتی به باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا نیز رسید و وی سعی کرد تا آمریکا را فاتح این توافقنامه معرفی نماید. رویکردی که بیش شبیه یک ژست سیاسی برای پنهان سازی چالشهای گسترده‌ آمریکا در عرصه داخلی و خارجی است.

نکته مهم در این فضاسازی تحرکات غرب برای پنهان سازی یک اصل کلیدی و مهم می‌باشد و آن اینکه دلیل رویکرد 1+5 به مذاکره و حتی پذیرش بخش هایی از شروط ایران برگرفته از فرهنگ مقاومت ملت ایران و نظام اسلامی بوده است. این حقیقتی انکار ناپذیر است که غرب پس از 10 سال آموخته است که با تهدید و تحریم نمی تواند به مقابله با اراده ملت ایران بپردازد و گزینه‌ای جز تعامل و پذیرش حقوق ایران ندارد. بر همین اساس نیز آنها برآن شدند تا با آغاز فعالیت دولت یازدهم مسیر تعامل اجرایی با ایران را در پیش گیرند در حالی که با ادعای تغییر دولت در ایران سعی کردند تا اجبار خود برای تعامل با ایران را پنهان و از سوی دیگر دستاوردهای فرهنگ مقاومت برای ملت ایران را در حاشیه قرار دهند.

در ژنو3 و پس از امضای توافقنامه نیز آنها این خط رسانه‌ای را دنبال کردند که رویکرد به مصالحه از سوی دولت یازدهم زمینه ساز این توافق بوده است در حالی که در سالهای گذشته این رویکرد در ایران نبوده است. این ادعا در حالی مطرح شده که از یک سو در 10 سال گذشته ایران همواره بر اصل مذاکره بر اساس حقوق ملت ایران تاکید داشته و از سوی دیگر دولت یازدهم و شخص ظریف وزیر امور خارجه کشورمان را نیز رسما بر مذاکره بر اساس حقوق ملت ایران تاکید کرده است. بر این اساس هیچ تغییری در خط مشی ایران صورت نگرفته است و ادعای غرب ادعایی دروغین و صرفا تبلیغاتی برای پنهان سازی شکست در برابر اراده ملت ایران و ایجاد شکاف در ایران میان موافق و مخالف توافقنامه ژنو 3 است.

غربی‌ها با فضای رسانه‌ای سعی دارند تا پنهان سازند که آنها تسلیم مقاومت ایران شده‌اند و با لفاظی و برتر نشان دادن خود در مذاکرات سعی در القا فرهنگ سازش و مصالحه به جای فرهنگ مقاومت هستند. این در حالی است که تمام دستاوردهای ایران از جمله در ژنو 3 برگرفته از فرهنگ مقاومت بوده است و استمرار آن نیز در آینده تحقق بخش دستاوردهای بیشتری برای ایران خواهد بود. فرهنگی که غرب به شدت از آن هراس دارد و برای کم رنگ ساختن و در حاشیه  قرار دادن آن به هر ابزاری از جمله فضاسازی رسانه‌ای و تبلیغاتی چنگ می‌زنند.

قاسم غفوری-جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها