فرمانده نیروی انتظامی خبر داد؛

آرامش اقتصادی و کاهش جرایم پس از انتخابات

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: خودروسازان برای گرفتن مهلت هیچ امیدی به نیروی انتظامی ندارند چرا که ما به قانون عمل می کنیم و امیدواریم پس از اتفاقات خوش ژنو و رفع محدودیتها بهانه خودروسازان نیز پایان یابد.
کد خبر: ۶۱۸۶۲۹
بهانه خودروسازان با لغو تحریم‌ها تمام شود

سردار اسماعیل احمدی مقدم روز یکشنبه در حاشیه نشست هماهنگی طرح زمستانه در جمع خبرنگاران گفت: سامانه اطلاعاتی، زمانی و مکانی را راه اندازی کردیم که در زمان حوادث نیروها را سازماندهی کرده و بکار گرفته می شود. ضمن اینکه در طرح زمستانی امسال تخصیص امکانات علمی تر انجام شده و همکاری مردم نیز می تواند در کاهش تصادفات راهگشا باشد.

وی افزود: امسال در بیشتر ماه های سال شاهد کاهش تصادفات و تلفات بودیم و امیدواریم در چهار ماه باقی مانده نیز این روند کاهشی ادامه پیدا کند.

رئیس پلیس کشور در پاسخ به سوال خبرنگاری که از او پرسیده بود آیا خودروسازان برای شماره گذاری خودروهای مورد نظر با پلیس، لابی می کنند؟ با رد این موضوع اظهار کرد: خودروسازان برای لابی هیچ امیدی به نیروی انتظامی ندارند چرا که پلیس تنها به قانون عمل می کند. ظرفیت های قانونی دیگری همانند کمیسیون های حمل و نقل و هیات دولت وجود دارد که خودروسازان برای تمدید مهلت از آنها بهره می گیرند. خودروسازان برای تمدید مهلت نصب کیسه هوا و ترمز ضد قفل نیز که دارای عقب ماندگی هایی بودند از همین ظرفیت های برای دریافت مهلت استفاده کردند. امیدواریم با اتفاقات خوش ژنو و رفع تحریم ها خودروسازان برای ارتقای ایمنی دیگر بهانه نداشته باشند.

وی با اشاره به خودروهای رها شده در خیابان ها تاکید کرد: باید فکری برای این خودروها کنیم. متاسفانه تاخیر در اصلاح تعرفه ها و اعتبارات باعث کند شدن اسقاط خودروها شد ضمن اینکه جابجایی دولت نیز در این امر تاثیرگذار بود. در هشت ماهه امسال میزان اسقاط خودروهای فرسوده 80 درصد کاهش داشته است البته این روند در ماه های اخیر آرام آرام در حال سرعت گرفتن است.

سردار احمدی مقدم در پاسخ به سوال خبرنگاری که از او پرسید سازمان محیط زیست مدعی شده برخی خودروها استاندارد «یورو 2» را نیز رعایت نمی کنند، گفت: در این مورد باید به صورت مصداقی موارد اعلام شود تا پلیس راهور موضوع را رسیدگی کند اما معمولاً استانداردها بر اساس توافق و در یک جدول زمانی اجرا می شود.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها