نایب رئیس مجلس با بیان اینکه مجلس نمی گذارد حقی از حقوق ملت ایران ضایع شود گفت: بدون شک مذاکره کنندگان تمامی ملاحظات را رعایت می کنند و در صدد هستیم از دکتر ظریف دعوت کنیم تا گزارشی از جلسات خود در ژنو را درصحن غیر علنی مجلس اعلام کند.
کد خبر: ۶۱۸۵۸۵
دعوت از ظریف برای ارائه گزارش مذاکرات در جلسه غیر علنی

محمدرضا باهنر در نشست علنی امروز (یکشنبه 3 آذرماه) مجلس شورای اسلامی، افزود: مجموعه بحث هایی که از سوی نمایندگان مجلس هم از جناح های اصولگرا و هم از جناح اصلاح طلبان مطرح می شود بر این اساس است که دغدغه اقتدار نظام در آن نهفته است و همه نگران عزت نظام را دارند و می خواهند نظرات مقام معظم رهبری همواره به اجرا درآید.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همه قبول دارند که فرمایشات رهبری فصل الخطاب است و تردید در آن وجود ندارد؛ در این مذاکرات قراردادی امضا نمی شود و این مهم لیست تفاهم نامه ای است که طرفین 6 ماه فرصت دارند تا نشان دهند آیا به تفاهم ذکر شده عمل می شود یا خیر.

وی تأکید کرد: عمل به تفاهم نامه ها به عهده هیأت مذاکره کننده نیست بلکه به عهده مقامات رسمی کشور که در رأس آن مقام معظم رهبری است ما مطمئن هستیم عزیزان مذاکره کننده ما تمامی ملاحظات را رعایت کردند بنابراین اگر اشتباهی رخ دهد نظام جمهوری اسلامی آگاه و بیدار است لذا از این جهت نیز نباید دغدغه ای وجود داشته باشد.

این نماینده مردم در مجلس نهم یادآور شد: در رابطه با سند نیز نگرانی وجود ندارد زیرا در حال حاضر ترجمه فارسی آن روی خبرگزاری ها است و نمایندگان می توانند نگاهی به تمامی متن بیاندازند.

باهنر در خصوص حضور ظریف در مجلس شورای اسلامی گفت: به محض آنکه تیم ظریف به ایران بیاید تصمیم می گیریم تا با دعوت از ایشان در جلسه غیر علنی صحن مجلس توضیحاتی را در این خصوص ارائه دهند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اینجا یک همگرایی، هم افزایی و پشتیبانی نیاز است؛ اینکه قرار باشد در این میان صداهای متفاوت بلند شود ایراد ندارد اما می توان از این ها به عنوان دلسوزی یاد کرد و بدون شک مجلس نیز با چشمانی باز پیگیری و مراقبت می کند و ذره ای به حقوق ملت ایران هیچ کس حق عدول ندارد.(خانه ملت)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها