بارسا با سایه مسی می‌تازد

مدعیان قهرمانی لیگ 84 ساله

لالیگا همچنان پا به پای لیگ برتر انگلستان در سطح اول فوتبال دنیا برگزار می‌شود. لیگی که فصل گذشته عاقبت از لیگ جزیره عقب افتاد و در رده دوم برترین لیگ‌های اروپایی قرار گرفت، پر از تاکتیک‌های نابی است که کمتر در فوتبال دنیا مشاهده می‌شود. لالیگا که اکنون مهد گران‌ترین و بزرگ‌ترین ستاره‌های فوتبال دنیاست طبق پیش‌بینی‌ها به روال خود ادامه می‌دهد، پیش‌بینی‌هایی که حاکی از مدعی بودن بارسلونا، رئال‌مادرید و آتلتیکو مادرید بود. اکنون بارسلونا در صدر قرار دارد، آتلتیکو مادرید دوم است و رئال مادرید نیز در جایگاه سوم جدول رده‌بندی لالیگا قرار گرفته است. به اتفاقات فوتبال اسپانیا تا این هفته از رقابت‌های لالیگا نگاهی می‌اندازیم.
کد خبر: ۶۱۷۵۴۱

نیمار به جای مسی

بارسلونا با 37 امتیاز در صدر قرار دارد. کاتالان‌ها بیشترین برد را تا این هفته از لالیگا در مقایسه با دیگر تیم‌ها به‌دست آورده‌اند. بارسلونا در 13 بازی خود 12 بار برده و یک بازی‌اش مساوی شده است. بارسلونا و همه ستاره‌هایش تا این هفته هیچ باختی را متحمل نشده‌اند تا از این لحاظ نیز از دیگر تیم‌های لالیگایی متمایز باشند. تیم کاتالانی حتی از لحاظ گل زده بیشتر نیز حساب خود را از دیگر تیم‌ها جدا کرده است. این تیم 38 گل زده و در مقابل فقط هشت گل دریافت کرده تا تفاضل گل فوق‌العاده مثبت 30 را از خود بر جای بگذارد. این تیم آبی اناری پوش فصل را کاملا متفاوت آغاز کرد، تیتو ویلانووا به‌دلیل عود کردن سرطانش جای خود را به تاتا مارتینوی آرژانتینی داد و علاوه بر آن نیمار، ستاره برزیلی‌ها با یک قرارداد جنجالی از سانتوس به بارسلونا پیوست. نیمار در طول 13 هفته به یک ستاره واقعی برای بارسلونا تبدیل شد اما نکته منفی و تلخ برای بارسایی‌ها مصدومیت مسی بود که این مصدومیت همچنان ادامه دارد.

آتلتیکوی بدون فالکائو و با کوستا

قهرمان کوپا دل ری فصل گذشته در این فصل نسبت به سال گذشته مدعی جدی‌تری برای فتح جام است، البته اگر بارسا و ستاره‌هایش چنین اجازه‌ای را بدهند. مادریدی‌ها فقط یک برد کمتر از بارسا دارند اما در مقابل یک باخت در کارنامه خود ثبت کرده‌اند. آتلتیکوی 34 امتیازی پس از بارسلونا و رئال مادرید یکی از بهترین خط حمله‌ها را در اختیار دارد. این تیم 31 گل زده و 9 گل دریافت کرده است. آتلتیکو مادرید با این‌که ستاره گلزن و کلمبیایی فصل گذشته خود یعنی رامادل فالکائو را در اختیار ندارد اما در این فصل پا به پای بارسلونا پیش می‌رود. دیه گو کوستا به تنهایی پرکننده جای فالکائو است و علاوه بر آن وظایف خود را نیز انجام می‌دهد. او هم اکنون نفر دوم جدول گلزنان لالیگاست.

رئال پشت سر بارسا و آتلتیکو

رئال مادرید کارلو آنچلوتی هم تماشایی و دیدنی است اما این تیم بنا به دلایل زیادی فعلا از بارسلونا و حتی رقیب همشهری خود یعنی آتلتیکو مادرید عقب افتاده است. رئالی‌ها با ستاره آماده و پرتغالی خود 10 برد، یک باخت و یک مساوی در کارنامه خود ثبت کرده‌اند. رئالی‌ها پس از بارسا دومین خط حمله برتر لالیگا را در اختیار دارند. آنها 35 گل زده‌اند، اما خیلی عجیب است که تا این هفته 17 گل دریافت کرده‌اند. رئال با گران قیمت ترین بازیکن تاریخ فوتبال یعنی گرث بیل که این فصل او را به خدمت گرفت انتظار بیشتری از خود داشت اما اکنون در رده سوم جا خوش کرده است. شاگردان آنچلوتی یک تساوی جنجالی هم با رایووایکانو داشتند. در این دیدار داور مسابقه در یک تصمیم جنجالی در دقایق پایانی یک پنالتی برای رئال گرفت تا رونالدو این پنالتی را گل کند و قوهای سپید از شکست مقابل این تیم قعرنشین فرار کنند.

مسی و باز هم مسی

لیونل مسی تا این هفته از رقابت‌های لالیگا به اندازه یک باشگاه لالیگایی خبرساز بود. مصدومیت او فعلا همه را نگران کرده است. مسی مدت‌هاست برای بارسلونا گلی نزده؛ چیزی که در سه سال اخیر برای این فوق ستاره آرژانتینی بی سابقه است. او از لحاظ گلزنی بدجوری از حریف دیرینه خود یعنی کریستیانو رونالدو عقب افتاده است. مسی با این‌که مصدوم و کنار نشسته است اما خبرسازی‌ او همچنان ادامه دارد. از پیشنهاد 250 میلیون پوندی بایرن و چلسی به او تا پیشنهاد اخیر منچسترسیتی.

رونالدو با قدرت پیش می‌رود

رونالدو در ترکیب رئال می‌تازد. او در هفته‌‌های اخیر به‌دلیل اظهارنظر تمسخرآمیز رئیس فیفا درباره خودش در چالشی جدی قرار گرفت اما سعی کرد با سیاستی کنایه‌آمیز آن را خنثی و علاوه بر آن وی را به طرفداری از مسی متهم کند. در حالی که تنها 13 هفته از لالیگای اسپانیا سپری شده، رونالدو با 20 گل زده در صدر جدول رده بندی قرار گرفته است و همچنان با قدرت پیش می‌رود. ‌

ترین‌های لالیگا تا پایان هفته سیزدهم

بیشترین برد: بارسلونا با 12 برد

بیشترین باخت: رایووایکانو، اوساسونا و رئال بتیس با 9 باخت

بیشترین گل زده: بارسلونا با 38 گل

کمترین گل زده: اوساسونا با 10 گل زده

بهترین تفاضل گل: بارسلونا با تفاضل گل 30+

بدترین تفاضل گل: رایووایکانو با تفاضل گل18-

بیشترین تساوی: رئال وایادولید با 6 تساوی

کمترین تساوی: رایووایکانو بدون مساوی

هیلدا حسینی‌خواه / گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها