گرفتاری های آماتور ورزش حرفه ای ایران

به "باشگاه داری واقعی" فکر کنیم

کد خبر: ۶۱۶۱۳۲
مدیریت فوتبالی ما و دیگران


این روزها هر جا به نحوه مدیریت فدراسیون فوتبال اعتراضی می‌شود، مسئولان بی‌درنگ می‌گویند ما مثل ژاپنی‌ها و کره‌ای‌ها نیستیم که برای حضور تیم ملی کشورشان در جام جهانی 2014 برزیل، 160 میلیون دلار هزینه کنند.

رقمی درشت که به اندازه کل بودجه سالانه ورزش ایران است. اما باید در نظر داشت که این مبلغ را دولت‌های ژاپن و کره‌جنوبی پرداخت نمی‌کنند.

برای مثال اگر کره‌جنوبی در راه حضور قدرتمند این تیم در جام جهانی برزیل 160 میلیون دلار هزینه کرده و در این ارتباط با تیم‌های سرشناس اروپایی و آمریکایی دیدار‌های دوستانه برگزار می‌کند، این رقم از سوی شرکت بزرگ هیوندای تامین شده و این برند معروف، با حمایت از تیم ملی کشورش، به دنبال یافتن بازارهایی تازه برای محصولات خویش است. اما در ایران همه چیز را انگار نعل وارونه زده‌اند و تا بخواهید اعتراض کنید که چرا تیم ملی برای صعود مستقیم به جام جهانی، دیدارهای تدارکاتی مناسبی نداشته و هیچ تیمی درخواست بازی دوستانه با شاگردان کارلوس کرش را ندارد، بلافاصله پای پول به میان می‌آید که چون نیست و اسپانسری قوی برای تیم ملی وجود ندارد، تیم ملی و فوتبال ایران باید با سیلی صورت خود را سرخ نگه دارد.

اگر امروز ستارگان پیشین میلان راضی به حضور در ایران و برگزاری بازی دوستانه در هفتم آذر با تیمی منتخب از پیشکسوتان پرسپولیس شده‌اند؛ به دلیل حمایت‌کننده بازی است که هزینه حضور تیم ستارگان میلان را در تهران تقبل کرده است.

طبیعی است اگر از سوی مدیرعامل قرمزها فکری پشت این برنامه نبود، توافقی نیز بین مسئولان دو باشگاه میلان و پرسپولیس برای همکاری‌های دوجانبه حاصل نمی‌شد. یقینا اسپانسری که پشت برگزاری این بازی دوستانه قرار گرفته، نفع خود را در برگزاری این بازی دیده است، چه در غیر این صورت هیچ بنگاه اقتصادی در کاری که سودی در آن نباشد، پا پیش نمی‌گذارد.

با این رویکرد مسئولان فدراسیون فوتبال ایران نیز باید با طرح و برنامه، حرکتی نو را آغاز کنند تا از قبل حضور در جام جهانی برزیل، عایدی خاصی نیز نصیب فوتبال ملی ایران شود، چه اگر بنا بر حرف زدن صرف باشد، خیلی موارد را می‌توان بر شمرد که غیر از پول، خلأ آنها در فوتبال ایران کاملا حس می‌شود.

حجت‌اله اکبرآبادی / دبیر گروه ورزش

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها