روحانی در دفاع از وزیر پیشنهادی ورزش:

دولت مصمم به تعامل و همکاری با مجلس است

روحانی: دولت وظیفه دارد برای حل مشکلات اقلیت‌ها تلاش کند

رئیس‌جمهور با بیان این‌که دولت خود را موظف به اجرای منشور حقوق شهروندی می‌داند، گفت: باید به‌گونه‌ای عمل کنیم تا ایران به‌عنوان الگویی که در آن پیروان ادیان مختلف در کنار یکدیگر همزیستی مسالمت‌آمیز دارند، معرفی شود.
کد خبر: ۶۱۵۱۴۲

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حسن روحانی دیروز در دیدار با اعضای مجمع نمایندگان اقلیت‌های دینی مجلس اظهار کرد: از آغاز جمهوری اسلامی ایران، چه در قانون اساسی و چه در نگاه نظام، جایگاه و هویت ادیان آسمانی به‌رسمیت شناخته شده است و بر این اساس همه اقلیت‌های رسمی دینی می‌توانند به برگزاری مراسم، عبادات و اعمال دینی خود بپردازند.

رئیس‌جمهور با اشاره به این‌که ما باید تنوع فرهنگ‌ها را در عمل و رفتار بپذیریم، اظهار کرد: اقلیت‌های دینی در کشور ما در صحنه‌های گوناگون از جمله در پیروزی انقلاب و دفاع مقدس همراه با ملت ایران بوده‌اند و همه ما در سرزمینی واحد، ملتی متحد بوده‌ایم؛ بنابراین اگر سختی بوده برای همه بوده و اگر رفاهی هم باشد، برای همگان است.

لابی ارامنه می‌تواند در روابط خارجی موثر باشد

روحانی با تاکید بر این‌که یکی از شعارهای دولت تدبیر و امید تعامل سازنده با جهان بوده که تا پایان بر آن استوار خواهد بود، گفت: دولت در این خصوص تلاش فراوانی داشته و در همین مدت محدود گذشته از آغاز کار دولت، توانسته بسیاری از کارهای سخت را در زمینه‌های گوناگون از جمله سیاست خارجی انجام دهد.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: مشکلات با همت آحاد ملت ایران پشت سر گذاشته خواهد شد و در این مسیر هیچ فرقی بین مسلمانان و اقلیت‌های دینی وجود ندارد، همان‌طور که لابی اینها مثل لابی ارامنه می‌تواند در روابط خارجی موثر باشد.

روحانی با اشاره به این‌که ایران کشور همه‌ ماست و توسعه و رفاه آن به همه ملت تعلق دارد، اظهار کرد: دولت خواستار آن است که جایگاه همه ادیانی که قانون اساسی، آنها را به‌رسمیت شناخته حفظ شود و پیروان این ادیان بتوانند به حقوق مشروع خود برسند و در این جهت باید اگر مشکلی هم وجود دارد، رفع شود.

رئیس‌جمهور با اشاره به ایام عزای سرور و سالار شهیدان از ارامنه ایران که در این مراسم حضور دارند، تجلیل کرد و گفت: امام حسین(ع) شخصیتی است که ورای همه ادیان و مذاهب، مورد احترام همه آزادگان قرار دارد و از نظر ما احترام اقلیت‌ها به این فرهنگ بسیار ارزشمند و مغتنم است.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: امیدوارم همه با هم دست به دست یکدیگر دهیم تا بتوانیم ایرانی با چهره بهتر و آبادتر در جهان داشته باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها