ثبت‌نام 340 هزار نفر برای اعزام به عمره دانشگاهی

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان از ثبت‌نام 340‌هزار نفر برای اعزام به سفر زیارتی عمره دانشگاهی در سال 92 خبر داد.
کد خبر: ۶۱۴۳۱۷

محمدرضا فقیهی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: زمان قرعه‌کشی عمره دانشگاهی امروز برگزار می‌شود و مراسم نمادین قرعه‌کشی عمره دانشگاهیان در سال تحصیلی 93ـ92 از ساعت 14 امروز با حضور مسئولان سازمان حج و زیارت و ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در سالن فردوسی دانشکده ادبیات دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.

به گفته فقیهی، قرعه‌کشی اینترنتی عمره دانشگاهی در روزهای نوزدهم و بیستم آبان از طریق سامانه اینترنتی لبیک به نشانی www.labbayk.com انجام و اسامی نفرات اصلی و ذخیره اعلام خواهد شد.

وی سهمیه اعزام عمره دانشگاهیان در سال 92 را 17 هزار نفر ذکر کرد و گفت: به این ترتیب از هر 20 متقاضی عمره مفرده دانشگاهی، یک نفر توفیق زیارت خواهد یافت.

فقیهی یادآور شد: اعزام‌های عمره امسال هم در سه گروه اعضای هیات علمی، دانشجویان مجرد پسر و دانشجویان متاهل صورت می‌گیرد و از مجموع سهمیه‌های اختصاص یافته، 2000 سهمیه برای اعضای هیات علمی و 15 هزار سهمیه برای اعزام دانشجویان دانشگاه‌های کشور در نظر گرفته شده است.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان همچنین سهمیه اعزام دانشجویان متاهل در عمره امسال را 8600 نفر و برای دانشجویان مجرد پسر را 6400 نفر ذکر کرد.

فقیهی درباره سهمیه‌های اختصاص یافته به دانشگاه‌های مختلف در عمره امسال نیز توضیح داد: 33 درصد از مجموع سهمیه 17 هزار نفری به دانشگاه آزاد اسلامی، 8 درصد سهمیه به دانشجویان دانشگاه‌های وزارت بهداشت و بیش از 37 درصد به دانشجویان دانشگاه‌های وابسته به وزارت علوم و زیرمجموعه‌های آن تعلق خواهد گرفت.

وی تصریح کرد که 20 درصد سهمیه عمره دانشگاهیان امسال نیز به بخش «سایر» اختصاص یافته که کاروان‌های اعزامی دانشجویان نخبه و فعالان دانشجویی از جمله آنهاست.این مقام مسئول خاطرنشان کرد: زمان پیشنهادی ستاد عمره دانشگاهیان برای اعزام متقاضیان در این مرحله، از اوایل اسفند سال 92 تا پایان اردیبهشت سال 93 است که در صورت توافق نهایی با مسئولان سازمان حج و زیارت، عملی خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها