اعزام عمره گزاران به سرزمین وحی از اواخر آذر

سازمان حج و زیارت اعلام کرد: اعزام عمره گزاران به سرزمین وحی از دهه سوم آذر آغاز خواهد شد.
کد خبر: ۶۱۴۶۸۰
اعزام عمره گزاران به سرزمین وحی از اواخر آذر

به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت؛ برای عمره93-92، ثبت نام شدگان سال 1387عمره مفرده که در بانک ‌ملت ودیعه‌گذاری500 هزار تومانی کرده‌اند (اولویت‌های یک تا سیصد)، همچنین دارندگان اسناد ودیعه‌گذاری بانک ملی مربوط به پیش از پنجم فروردین86 که قبلاً از طریق شعبات بانک ملی (در زمان تعیین شده) اقدام به تبدیل فیش ثبت‌نامی خویش به اسناد جدید هشت میلیون ریالی کرده‌اند، می‌توانند در گروه‌های اعزامی ثبت‌نام کنند.

متقاضیان اعزام به عمره مفرده ‌باید دارای گذرنامه معتبر با حداقل7ماه اعتبار از تاریخ پرواز به عربستان باشند بنابراین لازم است افراد یاد شده در صورت اعتبار نداشتن گذرنامه‌ برای تهیه آن با شرایط اعلامی اقدام‌ کنند.

اطلاعات تکمیلی در‌خصوص ثبت نام متقاضیان در گروه‌های عمره آتی متعاقباً از سوی دفاتر حج و زیارت استان‌ها و از طریق رسانه‌ها و جراید به آگاهی عموم خواهد رسید.

قرعه کشی عمره دانشگاهیان برگزار شد

مراسم قرعه کشی عمره دانشگاهیان عصر امروز در تالار فردوسی دانشگاه تهران برگزار شد.

در این مراسم که حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسگر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و رییس سازمان حج و زیارت حضور داشتند، اولویت تشرف دانشگاهیان شامل دانشجویان دانشگاه های استان تهران و استادان کل کشور

قرعه کشی و نیم ساعت بعد ثبت نام کنندگان با پیامک از اولویت خود آگاه شدند.

فردا نیز مراسم قرعه کشی عمره دانشگاهیان در سی استان برگزار می شود.

در این مراسم از شعار عمره دانشجویی امسال "ولایت روح حج " رونمایی شد.

حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسگر نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی در این مراسم با اشاره به این که حدود هشت میلیون نفر برای این سفر معنوی ثبت نام کرده اند گفت: اگر با همین توان و اندازه امسال آنان را اعزام کنیم، حداقل تا ده سال دیگر مردم در نوبت هستند.

وی با اشاره به این که آموزش مجازی برای آشنایی هر چه بیشتر با این سفر فراهم شده است گفت: عمره امسال ده روزه است پس تلاش کنید در این زمان کوتاه به چند پرسش اساسی به کجا می روم؟، چگونه باید بروم؟، چگونه عمل کنم؟ ‌و از خدا چه بخواهم؟ پاسخ دهید.

وی با بیان این که الگوی ما پیغمبر خداست و در اخلاق، سبک زندگی، رفتار اجتماعی و سیاست و روابط بین کشورها باید از ایشان پیروی کنیم؛ گفت: در این سفر از گفتار و اعمال تفرقه انگیز باید پرهیز و مراقبت کنید مسائلی که جنبه اصلی اسلام ندارد در این سفر جنبه اصلی پیدا نکند.

اوحدی رییس سازمان حج و زیارت هم در این مراسم در سخنانی با اشاره به ویژگی های منحصر به فرد عمره دانشجویی گفت: عمره دانشجویی امسال ده روزه؛ پنج روز در مکه و پنج روز در مدینه است.

منتخبان قرعه کشی عمره ثبت نام خود را نهایی کنند

منتخبان قرعه کشی عمره دانشگاهیان ‌فردا با مراجعه به پایگاه labbayk.ir ثبت نام خود را نهایی کنند.

رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان با اعلام این مطلب گفت: امسال برای نخستین بار برگزیدگان این قرعه کشی از طریق پیامک از اولویت خود برای این سفر الهی آگاه می شوند.

حجت‌الاسلام سید محمد ‌رضا فقیهی افزود: این افراد فردا فرصت دارند ثبت نام را نهایی و مبلغ مورد نظر را واریزکنند تا اولین بسته فرهنگی برای آنان ارسال شود.

وی اضافه کرد: دیگر برنامه ها از طریق پایگاه اطلاع رسانی لبیک به اطلاع آنان می رسد.

حجت الاسلام فقیهی با اشاره به ثبت نام340هزار نفر در مدت12روز برای عمره دانشجویی گفت: 18هزار و پانصد نفر از ثبت نام کنندگان استاد و218هزار نفر دانشجوی متاهل و102هزار نفر دانشجوی مجرد هستند.

وی با بیان این که سهمیه این دوره17هزار نفر است؛ درباره هزینه این سفر گفت: هزینه سفر را سازمان حج و زیارت مشخص می کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
صعود به عشق مردم وطنم

گفت‌وگوی «جام‌جم» با امیرمحمد دانایی،جوان‌ترین ایرانی صعودکننده به اورست در آستانه سفر به کوه وحشی

صعود به عشق مردم وطنم

نیازمندی ها