پرسش چلوکبابی از بلاتر

کد خبر: ۶۱۴۰۰۴
پرسش چلوکبابی از بلاتر

 

پرسش‌های هماهنگ‌شده؛ این تاکتیک فدراسیون فوتبال در نشست خبری مرد شماره یک فوتبال دنیا بود، تاکتیکی که خیلی هم موفق نبود و کم مانده بود سپ بلاتر را به جان شیخ سلمان رئیس بحرینی فوتبال آسیا بیندازد.

صرف‌نظر از پاره‌ای ناهماهنگی‌ها در حاشیه حضور رئیس فیفا در تهران، آنچه در نشست خبری او رخ داد در نوع خود جالب توجه بود، نشستی که طبیعتا چون در حوزه فوتبال برگزار می‌شد انتظار این بود که فدراسیون فوتبال نگرانی بابت مباحث مطرح شده در آن نداشته باشد، اما حضور رئیس بحرینی کنفدراسیون فوتبال آسیا(AFC) در این نشست و برخی تجربه‌های پیشین باعث شد روابط عمومی فدراسیون، به اصطلاح همه را با یک چوب زده و اقدام به تعیین پرسش‌کنندگان با پرسش مشخص کند، اقدامی که ظاهرا چند روز پیش از سفر بلاتر به تهران انجام شده بود و برخی همکارانمان بصراحت این موضوع را تائید کردند. اما در شرایطی که حق پرسش از خبرنگاران برخی رسانه‌ها مانند برنامه تلویزیونی 90، روزنامه خبر ورزشی و روزنامه جام‌جم در این نشست سلب شد، مسئول روابط عمومی فدراسیون فوتبال آن را ابتدا به ضیق وقت ربط داد و سپس گفت شما در نشست هماهنگی تعیین پرسش‌های این نشست شرکت نکردید!

روابط عمومی فدراسیون برای این فیلترینگ یک استدلال هم کرد: بد کردم اجازه ندادم پرسش چلوکبابی از بلاتر بپرسند! اشاره او به پرسشی بود که اوایل کار حضور کرش در تهران از سوی یکی از خبرنگاران پرسیده شد که مزه چلوکباب ایرانی چطور بود؟ این مسئول فدراسیون در حالی این استدلال را برای فیلترینگ نشست خبری بلاتر داشت که براحتی می‌شد پرسش‌های بی‌ربط را مدیریت کرد. اما بخش جالب داستان جایی بود که با وجود فیلترینگ نشست خبری کم مانده بود کار دست فدراسیون فوتبال داده شود. جایی که رئیس بحرینی AFC کنار بلاتر نشسته بود و به عنوان نخستین پرسش از بلاتر درباره دلیل عقب‌مانده بودن فوتبال آسیا سوال شد. پرسشی که مستقیما به متولی فوتبال آسیا یعنی سلمان برمی‌گشت و سبب دلخوری او بود، البته بلاتر هم گفت: من چنین نظری ندارم و رئیس AFC بهتر از هر کسی می‌تواند به این پرسش پاسخ دهد. به عبارتی نخستین پرسش نشان داد، پرسش‌های هماهنگ‌شده هم حساب شده هماهنگ نشده بود.

در این نشست فقط یک پرسش هماهنگ‌نشده مطرح شد که البته مسئول روابط عمومی فدراسیون اجازه طرح آن را برای بلاتر نداد؛ پرسشی مبنی بر دلیل سکوت فیفا درباره زندانی شدن فوتبالیست‌های بحرینی به خاطر اغراض سیاسی. به هر حال بلاتر هر چه آورد برای فوتبال ما و هر چه سوغاتی برد رفت به کشورش، اما یک افسسوس برای ما باقی ماند که نشد از او بپرسیم که چرا فیفا به اغراض سیاسی کشورهایی چون امارات در نامگذاری لیگ کشورش به نام خلیج مجعول عربی واکنش قاطع نشان نمی‌دهد و کشور کوچکی چون قطر بی‌آن‌که جایگاهی در فوتبال دنیا داشته باشد، باید میزبان جام جهانی شود؟

امید توفیقی‌ /‌ گروه ورزش

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها