برگزاری پرشورترین راهپیمایی ضدآمریکایی 13 آبان، در سالروز تسخیر لانه جاسوسی، با واکنش وزارت امور خارجه آمریکا همراه شد.
کد خبر: ۶۱۳۱۹۷
واکنش واشنگتن به‌ راهپیمایی ضدآمریکایی 13 آبان

باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شینهوا نوشت: ماری هارف، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در این باره گفت: من تصور می‌کنم ما همگی بصراحت گفته‌ایم که سابقه‌ای عمیق از بی‌اعتمادی میان ایران و آمریکا وجود دارد و این موضوع را با برخی راهپیمایی‌ها که ما در ایران مشاهده کردیم، دیدید.

ناطق نوری تکذیب کرد

اظهارات حجت‌الاسلام والمسلمین ناطق نوری در جلسه‌ای در شهرستان مینودشت که برخی رسانه‌ها تیترهایی جنجالی از آن منتشر کردند و از قول ناطق نوری نوشتند که «سردسته اصلاح‌طلبان نمی‌شوم»، «عمر سیاسی من به پایان رسیده است» و... با واکنش دفتر حجت‌الاسلام والمسلمین ناطق نوری روبه‌رو شد که دیروز با صدور اطلاعیه‌ای، اخبار منتشر شده از این جلسه را تکذیب کرد.

در این اطلاعیه آمده است: «به دنبال سفر حجت‌الاسلام والمسلمین ناطق نوری به شهرستان مینودشت در استان گلستان و شرکت در جلسه‌ای دوستانه، نقل قول‌های تحریف‌گونه‌ای از این جلسه در جراید و خبرگزاری‌ها منتشر شده که موجب نگرانی دوستان و نارضایتی ایشان است. ضمن تکذیب تمامی نقل قول‌ها، ارباب جراید را به حفظ امانت و نقل اخبار از منابع صحیح دعوت می‌کند.»

این تکذیبیه در حالی صادر شده که سایت نامه، دیروز خبر جدیدی از ناطق نوری منتشر کرده و به نقل از وی در آیین رونمایی از دو کتاب در گرگان آورده است: عده‌ای «دنیاپرست و عوام‎فریب» می‌گویند کشور را «امام زمان» مدیریت می‌کنند و در ایران «کعبه» درست کرده‌اند و در تهران عده‎ای جمع می‌‎شوند و می‌‎گویند که حضرت مهدی (عج) اینجا نماز می‌‎خوانند، سپس اقتدا می‌‎کنند! آیا در کشور شیعی‌ای که مردم پای انقلاب و اعتقاداتشان ایستاده‎اند درست است که مردم را گول بزنند؟

تذکر 82 نماینده به وزیر علوم

انتقاد برخی نمایندگان از بازگشت میلی‌منفرد و توفیقی به وزارت علوم به عنوان معاون و مشاور وزیر، همچنان ادامه دارد.

دیروز برخی نمایندگان منتقد، ‌وزیر را به جلسه کمیسیون آموزش مجلس فراخواندند و زمزمه‌های استیضاح وی نیز به گوش می‌رسد.

عباس مقتدایی، عضو کمیسیون آموزش مجلس در این باره به تسنیم گفت: ناخرسندی تعدادی از نمایندگان مجلس سبب شده تا امروز روند مقدماتی برای استیضاح احتمالی فرجی‌ دانا شکل بگیرد. همچنین 82 نماینده خطاب به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص آنچه که انتصاب افراد دخیل در فتنه 88 در مناصب جدید مدیریتی خوانده‌اند و به عقیده آنان این موضوع خلاف وعده وزیر علوم به مجلس بوده، هشدار دادند.

قالیباف: نباید بگوییم خزانه خالی است

محمدباقر قالیباف، شهردار تهران دوشنبه‌شب با حضور در مراسم عزاداری در مسجد امام حسن مجتبی(ع) نازی‌آباد، بخشی از اظهارات خود را به موضوع مذاکرات هسته‌ای اختصاص داد و آن‌گونه که سایت جهان گزارش کرده، در سخنانی گفت که «اگر بگوییم خزانه خالی است و از این حرف‌ها زده شود دیگر پشت میز مذاکره چه می‌خواهیم بگوییم...»

هلاکت ۸ شرور مسلح در استان کرمان

روابط عمومی وزارت اطلاعات از انهدام باند مسلحانه اشرار و قاچاق مواد مخدر در استان کرمان خبر داد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، با تلاش و پیگیری‌های اطلاعاتی و عملیاتی اداره کل اطلاعات استان کرمان، یک باند مسلحانه اشرار و قاچاق مواد مخدر که در استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان،‌ هرمزگان و فارس فعالیت می‌کرد، شناسایی و متلاشی شد. در این عملیات که سحرگاه دیروز انجام شد، هشت نفر از اشرار مسلح در درگیری با ماموران به هلاکت رسیدند و خودروی حامل دو تن مواد مخدر طعمه آتش شد.

 ارسال نامه نمایندگان به شورای امنیت ملی

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس از ارسال درخواست تعدادی از نمایندگان مبنی بر رفع تبعیض تحصیل فرزندان مقامات و دیگر افراد جامعه در خارج از کشور به شورای‌عالی امنیت ملی خبر داد.

به گزارش مهر، سیدحسین نقوی حسینی تأکید کرد: مساله از این قرار است که تحصیل فرزندان مقامات در خارج از کشور (انگلیس) ممنوع است و برخی بر اساس اصل سوم قانون اساسی، چنین ممنوعیتی را تبعیض می‌‌دانند. در این جلسه، نمایندگان در مخالفت و موافقت این موضوع صحبت کردند و در نهایت مقرر شد درخواست مذکور به شورای‌عالی امنیت ملی ارسال شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها