وزیر پیشین امورخارجه انگلیس اعتراف کرد، سیاست‌های کشورش و آمریکا و دولت‌های غربی در قبال ایران نادرست بوده است.
کد خبر: ۶۱۳۵۸۴
اعتراف استعمار

به گزارش واحد مرکزی خبر، جک استراو در مصاحبه با بی.‌بی.‌سی فارسی گفت، «جورج دبلیو بوش » رئیس جمهور پیشین آمریکا با محور شرارت خواندن ایران مانع بهبود روابط تهران و غرب شد.

وزیر پیشین امور خارجه انگلیس اذعان کرد، بریتانیا سال​ها به ایران و مردم ایران یک نگاه نو استعماری داشت و به عنوان کشوری نگاه می کرد که می​خواست از نفت و منابعش سوء استفاده کند.

وی همچنین گفت، در دوران جنگ جهانی دوم و پس از آن نیز بریتانیا از حامیان اصلی رژیم پهلوی بود. وی تصریح کرد: ما رضا شاه را برکنار کردیم و شاه را روی تخت گذاشتیم.

جک استراو در انتقاد از سیاست های استعماری بریتانیا گفت، سعی می کردیم شاه (محمد رضا پهلوی) را در قدرت نگه داریم در حالی​که او تاریخ اعتبارش در حقیقت گذشته بود.

وزیر پیشین امور خارجه انگلیس در مورد سیاستهای ضد ایرانی، آمریکا، انگلیس و دولتهای غربی پس از انقلاب اسلامی ایران گفت: غرب و آمریکا و فرانسه و حتی بریتانیا از صدام و رژیم بعث در طول جنگ ایران و عراق حمایت می کردند که این کارنامه خوبی نیست.

جک استراو در ادامه گفت: دیگر یک قدرت استعماری و ابرقدرت نیستیم. در بریتانیا اکثریت مردم چیزی که می خواهند این است که به ایران و مردم ایران احترام بگذارند.

تذکر نمایندگان به اهانت‌ یک نشریه به ساحت اهل بیت(ع)

به دنبال انتشار مطلبی در یک نشریه نزدیک به طیف ملی‌مذهبی، نایب‌ رئیس مجلس گفت: جمعی از نمایندگان مجلس نسبت به درج مطلبی اهانت‌آمیز به ساحت مقدس عصمت و طهارت ائمه تذکر جدی دادند.

به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد پیش از پایان جلسه علنی دیروز پارلمان اظهار کرد: متاسفانه مجدداً مطلبی در یکی از نشریات درج شده که در این مطلب به نحوی به ساحت مقدس عصمت و طهارت ائمه(ع) اهانت شده است، لذا همکاران ما در مجلس از این رویداد اظهار تاسف کردند و خواستار رسیدگی مسئولان به این مساله و جلوگیری از تکرار آن هستند.

در همین رابطه بیژن نوباوه، نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس هم گفت: تعدادی از اعضای کمیسیون در زمینه فعالیت دوباره نشریاتی که در گذشته لغو مجوز شده‌ است، پرسش‌هایی از وزیر ارشاد مطرح کرده‌اند که در همین خصوص قرار است جنتی به کمیسیون بیاید.

بیلبوردهای جنجالی به اهواز رسید

تابلوهای جنجالی «صداقت امریکایی» که در تهران و مشهد نصب شده و بلافاصله از سطح شهر جمع شد، در چند روز اخیر در برخی مناطق اهواز در معرض دید عموم قرار گرفته است.

هنوز معلوم نیست بانیان و دست‌اندرکاران نصب این تابلوها در اهواز چه افراد یا گروه‌هایی هستند.

پیش از این سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش نسبت به نصب این بیلبوردها در سطح شهر تهران گفته بود که نصب آنها غیرقانونی است.

عباس عراقچی، عضو تیم مذاکره‌کننده کشورمان هم نسبت به نصب این تابلوها انتقاد کرده بود.

باهنر جانشین موقت عسکراولادی شد

به دنبال درگذشت دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری، سخنگوی این جبهه از ریاست محمدرضا باهنر بر جلسات جبهه پیروان به جای مرحوم عسکراولادی خبر داد و گفت:‌ تا زمان برگزاری انتخابات در شورای مرکزی، باهنر نایب رئیس جبهه پیروان، ریاست جلسات را به‌عهده دارد.

سید کمال‌الدین سجادی در گفت‌و‌گو با فارس اضافه کرد: موضوع انتخاب دبیرکل در جلسه آینده بحث می‌شود.

آقاتهرانی: نگاه کمیسیون فرهنگی به وزیر پیشنهادی ورزش، مثبت است

نصرالله سجادی در حالی چندی پیش به عنوان سومین گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت ورزش و جوانان معرفی شد که دولت امیدوار است، او آخرین وزیر پیشنهادی باشد. در همین حال واکنش بهارستانی‌ها نیز نشان از آن دارد که سجادی شانس بالایی برای اخذ رای اعتماد دارد.

در همین رابطه مرتضی آقاتهرانی، عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس درباره جلسه فوق‌العاده کمیسیون فرهنگی با وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: کمیسیون فرهنگی مجلس نگاه مثبتی نسبت به عملکرد نصرالله سجادی، وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان دارد.

به گزارش ایرنا، سیدعلی طاهری، سخنگوی کمیسیون فرهنگی درباره جلسه کمیسیون فرهنگی با وزیر پیشنهادی گفته که این جلسه جمع‌بندی خاصی نداشت.

وی با این حال در توضیح نظر شخصی خود درباره وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: ایشان در حوزه ورزش پیشینه زیاد و دکترای تربیت بدنی دارد، اما در حوزه جوانان کمتر پیشینه و فعالیتی داشتند و این موضوع کمی نگران‌کننده است.

محسن هاشمی: شوخی کردم!

در حالی ‌که برخی رسانه‌ها طی روزهای اخیر با نسبت دادن نقل قولی از محسن هاشمی از احتمال انتصاب او به استانداری خراسان رضوی خبر داده بودند، وی در گفت‌وگو با سایت انتخاب، استاندار شدن خود را شوخی عنوان کرده است.

محسن هاشمی که به دلیل مسئولیت خود در معاونت عمرانی دانشگاه آزاد برای سرکشی به واحدهای این دانشگاه در استان خراسان رضوی به سر می‌برد، درباره خبر منتسب به خود گفت : در پاسخ به پرسش خبرنگار یکی از این رسانه‌ها درباره انتصاب به عنوان استاندار خراسان رضوی پاسخ دادم: مگر می‌شود که امام رضا بخواهد فردی استاندار شود و نشود؟

گویا این مزاح موجب شد تا برخی رسانه‌ها موضوع را جدی تلقی کرده و این‌گونه تحلیل کنند که محسن هاشمی می‌خواهد استاندار شدن خود را به امام رضا(ع) نسبت دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
عبدالله
Spain
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۶
۰
۰
ای كاش تمامی جنایت كاران جنایات خود را كه در مورد انقلاب اسلامی ایران انجام داده اند اعتراف كنند وای كاش همه ما تا قبل از اینكه صحنه قیامت برپا شود در صدد جبران اشتباهات خود باشیم
بازآ بازآ كین درگه ما درگه نومیدی نیست صد بار اگر توبه شكستی باز آ

نیازمندی ها