کد خبر: ۶۱۲۰۶۶
حکایت تا "سه" نشه ورزش

اگر همه‌چیز طبق برنامه پیش برود، امروز گزینه سوم دکتر‌روحانی، رئیس‌جمهور برای تصدی وزارت ورزش و جوانان به مجلس شورای اسلامی معرفی می‌شود.

دو گزینه قبلی دولت یازدهم در شرایطی موفق به اخذ رای اعتماد از نمایندگان مردم نشدند که مجلس بیش از آن‌که بر توانمندی مدیران معرفی‌شده وسواس نشان دهد، بر جهتگیری و خط‌مشی سیاسی آنها، حساسیت نشان داد تا ورزش که همیشه گفته شده اولویت‌های آخر است، این بار نیز حسب تصادف ته صف قرار‌گرفته و وزیر موردنظرش را به عنوان آخرین عضو کابینه معرفی کند.

هرچند دو موضوع ورزش و جوانان، قابل توجه، مهم و حساس است و انتظار می‌رفت تکلیف این وزارتخانه مهم در همان دور نخست معرفی اعضای کابینه به مجلس شورای اسلامی مشخص شود، اما به نظر می‌رسد برای ورزشی ها همان قضیه «تا سه نشه» معروف است و باید منتظر ماند و دید رئیس‌جمهور از میان گزینه‌های موجود، چه کسی را به عنوان گزینه نهایی به مجلس معرفی خواهد کرد.

پیش‌بینی‌ها حاکی است این بار هر گزینه‌ای از سوی رئیس‌جمهور به قوه مقننه معرفی شود، موفق به اخذ رای نمایندگان خواهد شد، مگر آن‌که در سابقه فرد معرفی‌شده موارد مشکوکی باشد که نمایندگان روی آن حساس شوند. بدیهی است دکتر روحانی همان‌گونه که در معرفی وزیر علوم، تدبیر لازم را به خرج داد، برای وزارت ورزش و جوانان نیز فردی را به مجلس معرفی خواهد کرد که بدون کمترین دست‌اندازی، از ایستگاه رای اعتماد نمایندگان به سلامت عبور کند. معرفی محمد شریعتمداری به عنوان سرپرست این وزارتخانه و قید تاریخ بیست‌وچهارم آبان‌ به عنوان پایان زمان این ماموریت، حکایت از آن دارد که رئیس‌جمهور این بار در انتخاب و معرفی وزیر ورزش پیشنهادی خود، تمام ملاحظات را درنظر خواهد گرفت.بویژه آنکه باید به این نکته توجه داشت که جامعه ورزش از ابتدا نیز این خواست را از رئیس جمهور محترم داشته که فردی متخصص و آگاه با مسائل ورزش و حوزه جوانان در راس این وزارتخانه قرار گیرد. بر همین مبنا نیز پیش بینی می شود که وزیر معرفی شده، فردی شناخته‌شده برای جامعه ورزش خواهد بود. این نکته را باتوجه به گزینه‌های مطرح‌شده برای وزارت ورزش و جوانان می‌گوییم و قطعا وزیر آینده باتوجه به شرایط امروز ورزش، کار راحتی را پیش روی خود نمی‌بیند و باید بتواند با بهره‌گیری از تمام فرصت‌ها و نیروهای کارآمد و متخصص، هر دو حوزه ورزش و جوانان، چشم‌اندازهای روشنی را پیش روی نسل پرانرژی کشور قرار دهد.

حجت‌اله اکبرآبادی / دبیر گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها