به مشتاقان اباعبدالله الحسین(ع) توصیه می‌شود تنها از طریق کاروان‌های تحت نظارت سازمان حج و زیارت اقدام به سفر کنند

اعزام پیاده زائران به کربلا از سوی سازمان حج

مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج گفت: سایت‌هایی که به‌مناسبت اربعین حسینی در قالب کاروان‌های پیاده‌روی از کربلا اقدام به ثبت‌نام از متقاضیان اعزام به عتبات عالیات می‌کنند، فعالیت‌هایشان غیرقانونی است.
کد خبر: ۶۱۱۵۹۸

مسعود اخوان در گفت‌وگو با فارس افزود: همه‌ساله با نزدیک شدن به ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، استقبال برای اعزام به عتبات عالیات افزایش پیدا می‌کند و همین موضوع زمینه سوءاستفاده را برای برخی گسترش می‌دهد.وی اظهار کرد: هم‌اکنون سایت‌هایی با عنوان پیاده‌روی تا کربلا به مناسبت اربعین حسینی اقدام به ثبت‌نام از متقاضیان می‌کند که متأسفانه هیچ‌کدام از این سایت‌ها مجوز فعالیت از سوی سازمان حج و زیارت ندارد.مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج ادامه داد: زائرانی که از طریق این کاروان‌ها و به‌صورت غیرمجاز به کربلا سفر کنند، در صورت بروز هرگونه حادثه‌ای سازمان حج و زیارت هیچ‌گونه مسئولیتی را قبول نمی‌کند.

اخوان تصریح کرد: بنابراین به جز سایت پیش‌‌ثبت‌نام عتبات عالیات هیچ سایت دیگری از سوی سازمان حج و زیارت مجوز فعالیت ندارد و فعالیت آنها غیرقانونی است و به متقاضیانی که مشتاق هستند در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی در کربلای معلی حضور داشته باشند، توصیه می‌شود تنها از طریق کاروان‌های تحت نظارت سازمان حج و زیارت اقدام به سفر کنند.

اخوان یادآور شد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده امیدواریم بتوانیم بزودی کاروان‌های مجازی را که تحت نظارت سازمان حج هستند برای آن عده از زائرانی که تمایل دارند در اربعین حسینی پیاده به کربلای معلی سفر کنند، راه‌اندازی کنیم.به گفته وی، زمان دقیق ثبت‌نام کاروان‌ها هفته آینده اعلام می‌شود.

دفتر نمایندگی حج در نجف، کربلا و کاظمین

مسئول دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در عراق، از راه‌اندازی دفاتر نمایندگی حج و زیارت در شهرهای نجف اشرف، کربلای معلی و کاظمین خبر داد.به گزارش ایرنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، مصطفی قاسمی گفت: این اقدام به طور حتم تا قبل از اربعین حسینی صورت خواهد گرفت.

وی با اشاره به این‌که هم‌اکنون در حال برنامه‌ریزی برای استقبال از زائران کشورمان در ایام ماه محرم و اربعین حسینی هستیم، اظهار کرد: هدف ما افزایش کیفی در بخش‌های حمل و نقل، اسکان و تغذیه زائران است و به‌طور قطع مشکلات دوره‌های قبل در این بخش برطرف خواهد شد.قاسمی عنوان کرد: مذاکرات لازم با مسئولان عراقی برای رفع مشکلات حمل و نقل، اسکان و تغذیه زائران برگزار شده و این مذاکرات همچنان ادامه دارد. وی تصریح کرد: افزایش هتل‌ها و ساخت آشپزخانه‌های جدید در کربلای معلی از جمله اقدامات این دفتر در عراق است. قاسمی از پیشرفت 75 درصدی ساخت آشپزخانه‌های جدید در عراق خبر داد و بیان کرد: مقرر شده این آشپزخانه‌ها تا قبل از اربعین حسینی به ما تحویل شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها