حکم اعدام مردی که دوستش را به دلیل ناسزاگویی با چاقو به قتل رسانده بود، در دیوان عالی کشور تائید شد.
کد خبر: ۶۱۰۴۶۵
قصاص؛ پایان رفیق‌کشی به دلیل فحاشی

به گزارش مهر، پنجم اردیبهشت 89 با گزارش یک مورد درگیری به کلانتری 108 نواب، ماموران کلانتری در محل حادثه حاضر شدند و مشاهده کردند مردی سراسیمه در حال فرار است که ماموران وی را تعقیب کردند اما او موفق به فرار شد.

با تحقیقات اولیه در محل درگیری، جسد مردی میانسال به نام حمدالله که به گفته شاهدان بر اثر ضربات چاقوی مرد فراری جان باخته بود به پزشکی قانونی منتقل شد. در پی این حادثه، کارآگاهان آذر همان سال اطلاع یافتند قاتل که شاهین نام دارد، قصد داشته با گذرنامه جعلی از مرز فرار کند که دستگیر و زندانی شده است.

پس از شناسایی شاهین، او به قتل حمدالله اعتراف و عنوان کرد حمدالله را از خیلی وقت پیش می‌شناختم. نمی‌دانم بر سر چه موضوعی میان ما اختلاف پیدا شد اما می‌دانم این اختلاف آن قدر ادامه یافت که مجبور به این کار شدم. او بارها مرا تهدید کرده بود و من برای دفاع از خودم، چاقو تهیه کردم. روز حادثه او مرا تهدید کرد و به اعضای خانواده‌ام ناسزا گفت، من هم از او خواستم عصر آن روز سر قرار بیاید.

متهم افزود: از قبل شیشه کشیده و چاقویم را با خود برده بودم. وقتی حمدالله به سر قرار آمد با هم درگیر شدیم و با چاقو به او چند ضربه زدم و فرار کردم و می‌خواستم از کشور خارج شوم که دستگیر شدم.

با اعترافات شاهین، بازپرس دادسرای جنایی برای او به اتهام مباشرت در قتل قرار مجرمیت صادر کرد که با تائید قرار مجرمیت و صدور کیفرخواست، پرونده به شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.

در جلسه محاکمه مرد جنایتکار که به ریاست قاضی همتیار برگزار شد، اولیای دم درخواست قصاص کردند.

شاهین هم با اعتراف به قتل، گفت: زمان جنایت فرزندم تازه فوت کرده بود و داغدار بودم. وقتی با مقتول درگیر شدم، او به فرزند مرده‌ام فحش داد که این جنایت رقم خورد.

پس از آخرین دفاعیات متهم، قضات دادگاه وارد شور شده و شاهین را به اتهام قتل به قصاص محکوم کردند. مرد جنایتکار همچنین به اتهام تمرد در برابر ماموران و گروگانگیری به 9 سال زندان محکوم شد.

با اعتراض شاهین به حکم مجازاتش، پرونده به شعبه 11 دیوان عالی کشور ارسال و حکم صادره از سوی قضات این دیوان تائید شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها