مسابقه تلویزیونی «3 دا» که بنا دارد استعدادهای خوانندگی جوانان ایرانی را کشف کند، این روزها مراحل تکمیل استودیو را در برج آزادی پشت سر می گذارد و به زودی میزبان شرکت کنندگان خواهد بود.
کد خبر: ۶۰۹۸۴۸
همه چیز درباره مسابقه خوانندگی «3 دا» در تلویزیون

«حمید رحیمی نادی» یکی از تهیه کنندگان این مسابقه که قرار است از شبکه سه سیما پخش شود، روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا به تشریح این برنامه پرداخت و گفت: لوکیشن(مکان) این برنامه در زیر برج آزادی کامل شده است و بزودی میزبان شرکت کنندگان در مسابقه «3دا» خواهد بود.

وی افزود: این مسابقه در 52 قسمت 50 دقیقه ای طراحی شده است و مرحله استعدادیابی جوانان با حضور سه هزار نفر آغاز شد و غربال شرکت کنندگان پایان یافته است.

رحیمی نادی ادامه داد: با توجه به اینکه در گذشته مرکز موسیقی صداوسیما فراخوانی برای یافتن استعدادهای برتر صدا داشت و تعدادی نیز با مراجعه به این مرکز پیگیر استعداد خود بودند، مرکز موسیقی صدا و سیما یک بانک اطلاعاتی درباره شناسایی این افراد در اختیار داشت.

تهیه کننده برنامه «3دا» با بیان اینکه این برنامه را مرکز موسیقی صداوسیما پی ریزی کرده است، افزود: یک تیتراژ برنامه های شبکه سه سیما در مراحل اولیه و مراحل بعد تیتراژ تولیدی شبکه های دیگر انتخاب می شود و شرکت کنندگان باقی مانده در مرحله نهایی که حدود 5 نفر هستند، این تیتراژ را همراه با گروه موسیقی حاضر در لوکیشن اجرا کنند.

وی با تاکید براینکه قسمت نخست این برنامه ضبط شده است و برنامه دوم به صورت زنده پخش خواهد شد،ادامه داد: برای انتخاب بهترین فرد، بینندگان برنامه باید وارد سایت شوند و یا پیامک ارسال کنند و چون برای رای گیری نهایی به آرای بینندگان نیاز است، برنامه دوم که دو روز پس از برنامه اول پخش می شود، به طور حتم زنده خواهد بود.

رحیمی با بیان اینکه در زمان اعلام نتایج آرای بینندگان،خواننده اصلی تیتراژ در محل استودیو حضور دارد و خود هنرمند اصلی اقدام خواندن تیتراژ مورد نظر می کند،توضیح داد: پس از اجرای هنرمند اصلی، وی نیز به فردی که بهتر تیتراژ را اجرا کرده است، رای خواهد داد.

وی توضیح داد: پس از رای گیری، سه نفر باقی مانده از طرف مرکز موسیقی صدا و سیما هدیه ای دریافت می کنند که این هدیه شامل تولید یک آلبوم موسیقی با هزینه این مرکز است تا این افراد بتوانند نخستین آلبوم خود بدون هزینه و با کمک صدا و سیما تولید کنند ضمن آنکه سه تیراژ از برنامه های تولیدی شبکه سه به این افراد واگذار می شود.

رحیمی با بیان اینکه برای داوران این مجموعه شاخص های مختلفی از جمله، صدا، شخصیت، خوش پوشی و جوانی اهمیت داردگفت:این افراد می توانند در دستگاه های مختلف موسیقی مانند پاپ و سنتی تیتراژ های مورد نظر خود را اجرا کنند.

وی با برشماری تفاوت این برنامه با سایر برنامه های مشابه که توسط کشورهای دیگر تولید و پخش می شود، تاکید کرد: ما هنرمند پرور نیستیم؛ برنامه های مشابه فقط به خاطر اینکه افراد شرکت کننده دارای صدا و یا ظاهر خوبی هستند آنها را انتخاب می شوند سپس به آنها آموزش خوانندگی داده می شود در حالی که برنامه «3 دا» به دنبال آموزش دادن خوانندگی نیست و از افرادی استفاده می کند که پیشتر آموزش های لازم را دیده باشند.

تهیه کننده برنامه «3دا» افزود: ما به دنبال آموزش شرکت کنندگان نیستیم زیرا بر این اعتقادیم که افرادی که وارد این مسابقه شده اند، دارای صدای خوشی هستند

وی هدف از انتخاب افراد در این مسابقه را فرصت دادن به کسانی دانست که صدای خوشی دارند اما امکانات کافی برای بروز استعدادهای خود را ندارند.

رحیمی گفت: اصل این است که ما می خواهیم از موسیقی های زیر زمینی فرار کنیم و فکر کردیم که امکانات خود را در اختیار این افراد قرار دهیم تا سراغ موسیقی های زیرزمینی که ریشه و معنا و مفهوم ندارد، نروند.

تهیه کننده برنامه «3دا»با بیان اینکه قرار بر این است تا از بهترین اشعار ترانه سراها و سازندگان موسیقی دعوت شود تا برای این افراد ترانه و موسیقی بسازند، خاطر نشان کرد: ما در این هر شب چند ترانه سرا را معرفی خواهیم کرد اما موسیقی را مرکز موسیقی صدا وسیما برای این افراد تهیه می کنند.

وی درباره مجری این برنامه نیز گفت: با دو نفر از چهره های جوان تلویزیونی برای اجرای این برنامه گفت و گو شده است.

رحیمی با یادآوری اینکه در این برنامه سه داور نیز حضور دارندگفت: یکی از داوران به عنوان کارشناس موسیقی از طرف مرکز موسیقی صدا و سیما معرفی می شود و مسوولیت جمع بندی کار را برعهده دارد و دو داور دیگر نیز کارشناس سبک های موسیقی سنتی و پاپ هستند.

وی درباره زمان پخش این برنامه نیز گفت: تمامی مجوزها گرفته شده و بسیاری از بخش ها از جمله لوکیشن(مکان) آماده است که امیدواریم بعد از ماه محرم از شبکه سه پخش شود.

رحیمی نادی گفت: لوکیشن این برنامه زیر برج آزادی بوده و یکی از بنیاد ها که برج آزادی متلعق به آن است (بنیاد رودکی) نیز در تهیه این برنامه کمک کرده است.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۹
۰
۰
یه سوال داشتم . میخواستم بدونم چه جوری میشه تو این مسابقه ثبت نام كرد ؟؟؟؟
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۲
۰
۰
سلام
منم می خوام شركت كنم. راهنمائیم كنیییییییید
سید شهاب الدین حسینی
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
۰
۰
بسیار برنامه جالبی هست
وحید امینی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
۰
۰
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما من وحید هستم 21 سالمه و از شهرستان بناب آ ذ شرقی هستم میخواستم بدونم حتما باید آهنگ بلد باشیم من خودم صدام خوبه همه میگن خیلی هم علاقه دارم اگه میشه منو راهنمایی كنید. ممنمون

نیازمندی ها