نبض سیاست

قضاوت وارونه!

در پی انتشار مطالبی علیه صداو سیما در برخی مطبوعات درخصوص نحوه انعکاس خبر لغو طرح استخدامی مهرآفرین مدیر روابط عمومی معاونت سیاسی رسانه ملی در این خصوص به خبرنگار جام‌جم گفت:‌ برخی مطبوعات اعلام کرده‌اند که صداو سیما روایتی وارونه از یک تصمیم دولت ارائه داده است. در حالی که آنچه منعکس شده مستند به خبر ارسالی پایگاه اطلاع‌رسانی دولت (پاد) بوده است که به شکل اس ام اس برای اهالی رسانه ارسال می‌گردد. ضمن آن که خبرگزاری‌های دیگر نظیر مهر، فارس و باشگاه خبرنگاران نیز با این عبارت که «با تصویب هیات دولت طرح مهرآفرین لغو شد» خبر را منتشر و از طریق پیامک اطلاع‌رسانی کرده‌اند.
کد خبر: ۶۰۹۷۱۶

فعالیت بازنشسته‌ها در استانداری‌ها ممنوع

در حالی که اعلام شده نمایندگان مجلس با تدوین طرحی در تلاشند تا انتصاب افراد بالای 60 سال در برخی سمت‌ها را ممنوع کنند، وزیر کشور در جلسه شورای معاونان این وزارتخانه با تاکید بر این‌که در زیرمجموعه وزارت کشور باید از ظرفیت نیروهای جوان استفاده شود، گفت: به‌کارگیری نیروهای بازنشسته از سطح معاون استاندار به پایین در استانداری‌ها ممنوع خواهد بود.

به گزارش ایرنا، رحمانی‌فضلی این را هم اضافه کرده که در حد امکان در همان رده‌ها هم شایسته است که از نیروهای بازنشسته استفاده نشود.

بروجردی: غنی‌سازی 20 درصد ادامه دارد

در حالی که پیش از این سیدحسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی اعلام کرده بود که جمهوری اسلامی ایران به دلیل در اختیار داشتن اورانیوم 20 درصد به میزان کافی، فعلا نیازی به تولید این سوخت ندارد و بنابراین غنی‌سازی در این سطح اکنون انجام نمی‌شود، علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با ایرنا تاکید کرد: فعالیت‌های هسته‌ای کشور همانند گذشته ادامه دارد و غنی‌سازی در حد 20 درصد همچنان انجام می‌شود.

جمع‌آوری بیلبوردهای «صداقت آمریکایی»

سخنگوی شهردار تهران از جمع‌آوری بیلبوردهایی که با موضوع مذاکرات ایران و آمریکا در سطح شهر تهران نصب شده بود خبر داد و گفت: این تابلوهای تبلیغاتی بدون تائید شهرداری تهران نصب شده بود.

سیدهادی ایازی در جمع خبرنگاران افزود: یکی از موسسات فرهنگی تبلیغاتی در اقدامی خودسرانه و بدون اطلاع و تائید شهرداری، به نصب این تابلوهای تبلیغاتی اقدام کرده بود که با آنها برخورد شد. سخنگوی شهردار تهران تاکید کرد: هر تبلیغاتی در سطح شهر باید الزاما به تائید شورای فرهنگی شهرداری برسد. در آستانه 13 آبان از سه‌شنبه گذشته، پوسترها و بیلبوردهای ضدآمریکایی در مناطق مختلف و خیابان‌های اصلی پایتخت نصب شده بود.

در این بیلبوردها که از طراحی‌های مختلفی بهره گرفته شده، «صداقت آمریکایی‌ها» زیرسوال برده شده بود.

بررسی موضوع درگیری فرزند موسوی و ماموران امنیتی

انتشار اخباری مبنی بر درگیری دختر میرحسین موسوی با ماموران امنیتی در شبکه‌های اجتماعی، با واکنش یک مقام آگاه در وزارت اطلاعات همراه شد. در توضیح این مقام آگاه آمده است: این وزارتخانه با درخواست خانم زهرا رهنورد (همسر میرحسین موسوی) مبنی بر این‌که ملاقات هفتگی ایشان با اعضای خانواده‌اش، به مناسبت عید سعید غدیر خم در منزل خودشان انجام شود، موافقت کرد. وی در گفت‌وگو با ایرنا گفت: متأسفانه پس از اتمام ملاقات، یکی از دختران ایشان دست به اقدامی خلاف ضابطه و مقررات زد و در واکنش به تذکر مأمور مربوط، با همکاری دو نفر دیگر از منسوبان به توهین و همچنین ضرب و شتم مامور اقدام کرد. وی با اشاره به تبلیغات رسانه‌های ضدانقلاب در این خصوص افزود: وزارت اطلاعات وظیفه خود می‌داند که موضوع را کاملا بررسی کرده و در صورتی که در حین انجام مأموریت از ناحیه ماموران، قصور یا تقصیری صورت گرفته باشد، آن را مورد بررسی قرار می‌دهد.

استفاده از تلفن همراه در بهارستان ممنوع می‌شود

به ‌منظور ساماندهی جلسات علنی مجلس، هیات رئیسه مجلس طرحی برای ممنوعیت استفاده از تلفن همراه در صحن علنی در دست داشته و قرار است تلفن‌های ثابتی در صحن نصب شود تا نمایندگان در صورت ضرورت از آن استفاده کنند. حجت‌الاسلام سبحانی‌نیا، عضو هیات‌رئیسه مجلس در گفت‌وگو با تسنیم گفت که این طرح در آینده نهایی می‌شود.

روزنامه بهار 2 هفته منتشر نمی‌شود

در پی انتشار یادداشتی با عنوان «امام، پیشوای سیاسی یا الگوی ایمانی» در شماره چهارشنبه روزنامه بهار که در آن نصب علی (ع) توسط پیامبر در روز غدیر نفی شده بود و واکنش‌های منفی نسبت به آن، این روزنامه با انتشار نامه‌ای، بی‌دقتی را دلیل چاپ این یادداشت برشمرد و ضمن عذرخواهی اعلام کرد، روزنامه بهار در جهت تلطیف فضای جامعه و به دست آوردن دل مومنین راستین، اقدام به توقف انتشار دو هفته‌ای کرده و بار دیگر از همه خوانندگان پوزش می‌خواهد. البته ناصر سراج، رئیس هیات نظارت برمطبوعات با تاکید بر این‌که توقف موقت انتشار روزنامه بهار، مانع رسیدگی به پرونده آن نمی‌شود، از تشکیل جلسه هیات نظارت بر مطبوعات در روز دوشنبه برای رسیدگی به پرونده این روزنامه خبر داد.

دستگیری یکی دیگر از عوامل ضدانقلاب در بانه

فرمانده سپاه بانه در استان کردستان، از دستگیری یکی دیگر از عوامل یک تیم ضدانقلاب در بانه توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) خبر داد. به گزارش ایرنا، امیر اکبری افزود: روز جمعه در یک عملیات غافلگیرانه از سوی نیروهای وزارت اطلاعات، سه نفر از اعضای این تیم تروریستی به‌هلاکت رسیده بودند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها