مخالفت با اجرای طرح انتقال آب از سرشاخه‌های کارون

بحث انتقال آب از سرشاخه‌های کارون به استان‌های دیگر در ساحل این رودخانه در اهواز در حالی اخیرا مطرح شده است که مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان انتقال آب از سرشاخه‌های کارون را موجب نابودی آن دانست.
کد خبر: ۶۰۹۲۹۰

احمدرضا لاهیجان‌زاده در گفت‌وگو با ایرنا افزود: به واسطه سدسازی‌های انجام شده روی رودخانه کارون هرگونه تغییر در دبی رودخانه کارون می‌تواند برای خوزستان مشکل‌ساز شود. وی با بیان این ‌که خوزستان قطب کشاورزی، تولید برق، انرژی، نفت و پتروشیمی است و تغییر در میزان آب رودخانه کارون می‌تواند باعث ایجاد مشکل در فعالیت هر کدام از این صنایع شود، تصریح کرد: کاهش آب رودخانه کارون در کنار بالا بودن آب‌های زیرزمینی موجب می‌شود کارون در مسیر خود به زهکش تبدیل شده و ورود آب شور به این رودخانه، کارون را به شورابه تبدیل خواهد کرد که همین امر موجب خواهد شد خاک حاصلخیز خوزستان در کوتاه‌ترین زمان به بیابان تبدیل شود.

به گفته وی از بین رفتن نخل‌های خرمشهر و آبادان و تامین آب شرب مردم استان در خوزستان از دیگر آسیب‌هایی است که با انتقال آب از سرشاخه‌های کارون حاصل استان خوزستان خواهد شد. مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان بیان کرد: همچنین با کاهش آب رودخانه کارون این رودخانه قدرت خود پالایی خود را از دست خواهد داد و دیگر نمی‌توان از آب این رودخانه استفاده کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها