منطقه پانتانال مرطوب ترین منطقه جنگلی جهان در جنوب جنگل های آمازون دارای یک تنوع زیستی و حیات وحش بی نظیراست.
کد خبر: ۶۰۸۴۷۹
حیات وحش بهشت گمشده پانتانال

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ویلدلایف، پانتانال به وسعت 200 هزار کیلومتر مربع در دلتای رود ریو پاراگوئه در ایالت های ماتوگروسو و ماتوگروسو دو سور برزیل واقع شده است که البته بخش کوچکی از آن نیز در کشورهای بولیوی و پاراگوئه قرار گرفته است. این بهشت گمشده در قلب جنگل های بارانی یکی از آخرین زیستگاه های بسیاری از جانورانی است که نسل آنها در خطر انقراض قرار دارد که مهمترین آنها شاید جگوار یا پلنگ آمریکای جنوبی باشد. حیات وحش بهشت گمشده پانتانال.


          
یک میمون گونه کاپوسین که زمانی در سراسر جنگل های بارانی برزیل دیده می شد اما امروز به دلیل از بین رفتن زیستگاه های طبیعی اش نسلش در معرض انقراض است. اما جنگل های انبوه منطقه پانتانال هنوز از زیستگاه های معدود این گونه میمون است.


          
یک طوطی گونه آرا هیاسینت با پرهای آبی که بیشترین جمعیت این گونه طوطی در پانتانال زندگی می کنند.


           
یک تمساح از گونه کایمن ژاکار که به دلیل قاچاق پوستش قربانی شکارچیان می شود در دلتای رود ریو پاراگوئه در منطقه پانتانال.


           
یک جگوار یا پلنگ آمریکای جنوبی یک شکارچی هراس آور که در جنگل های انبوه پانتانال کمین کرده و با غافلگیری طعمه های خود را شکار می کند.


           
کاپیبارا بزرگترین جونده جهان فقط در آمریکای جنوبی زندگی می کند و تعداد آنها در منطقه پانتانال قابل ملاحظه است.کاپیبارا یکی از طعمه های محبوب جگوار و نیز مار آناگوندا محسوب می شود.


           
منطقه پانتانال بهشت پرندگان نیز محسوب می شود از جمله این پرنده ماهی خورک به نام مارتن پشور که 5 گونه از آن در پانتانال زندگی می کنند.


           
یک راسوی آبی یا لوتر که با دو متر طول به لوترغول آسا شهرت دارد. این جانور بی نظیر نیز نسلش به شدت در معرض تهدید انقراض است و در منطقه پانتانال از آرامشی نسبی برخوردار است. لوترهای غول آسا به طور گروهی زندگی کرده و با همکاری حتی قادر به کشتن یا فراری دادن تمساح ها یا کایمن های رودخانه های محل زندگی شان هستند.


           
یک پرنده به نام رال دو کاین با رنگهای بسیار زیبای پرهایش در منطقه پانتانال در میان گل و لای در جستجوی قورباغه و ماهی است.


           
یک ایگوان سبز که تعدادش بسیار بیشتر از سایر گونه های ایگوان است. منطقه پانتانال یک بهشت واقعی برای ایگوان سبز محسوب می شود. گزارش: بهرام افتخاری.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ایران دوست
Germany
۰۷:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
۰
۰
واقعاً عالی بود اگه میشه در باره تفاوت پلنگ ایرانی با جگوار هم توضیح بدهید.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها