گزارش تصویری

بهشت گمشده مکزیک

ساحل پنهان ماریئتا آیلند ( به زبان اسپانیایی ایسلاس ماریئتاس) در سواحل پوئرتو والارتا مکزیک در اقیانوس آرام یک جواهر واقعی طبیعت این منطقه است.
کد خبر: ۵۶۲۱۵۱
بهشت گمشده مکزیک

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از جنتساید، ساحل ماریئتا آیلند کاملا از نظرها پنهان است و تنها از طریق حفره ای غول آسا مانند دهانه یک آتشفشان به آسمان راه دارد.

این ساحل در مجمع الجزایر ماریئتا سال های طولانی غیر قابل دسترس بود و ساکنان محلی و توریست ها راهی به آن نداشتند.

در اوایل قرن بیستم ماریئتا آیلند محل آزمایش ها و تمرین های نظامی ارتش مکزیک بود. سرانجام با تلاش های دانشمندان زیست شناس دریایی به ویژه ژان - ایو کوستو فرانسوی ماریئتا آیلند به منطقه ای حفاظت شده تبدیل شد که در آن ماهیگیری به صورت انبوه و فعالیت های انسانی ممنوع گردید.



این ساحل که نگین اصلی  مجمع الجزایر ماریئتا است و مدتها از دیده ها پنهان بود امروز قربانی محبوبیتش در نزد توریست ها شده است. توریست ها برای دستیابی به این ساحل خود را به این منطقه دورافتاده اقیانوس آرام رسانده تا ساعاتی را در این بهشت کوچک زمینی و دریایی سپری کنند.



دسترسی به این ساحل جادویی و منحصربفرد جهان تنها از طریق دریا امکان دارد. بازدیدکنندگان باید این جسارت را داشته باشند تا با شنای زیر آبی از تونلی کوتاه عبور کرده و به ساحل پنهان برسند. در عین حال ، این کار تنها هنگام جزر و پایین آمدن آب اقیانوس امکان پذیر است.



در واقع، ساختار این ساحل پنهان ناشی از یک پدیده طبیعی و زمین شناسی نیست بلکه انفجار یک بمب قدرتمند که در جریان تمرین های نظامی قرن بیستم  به این محل برخورد کرد باعث ایجاد آن شد. مترجم: بهرام افتخاری.

newsQrCode
برچسب ها: بهشت گمشده
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها