یک مادیان یک ساله که هنوز نامگذاری نشده است از سوی یک شیخ قطری به مبلغ 5.25 میلیون پوند خریداری شد. امکان دارد برای این مادیان شناسنامه ای به نام « برایت خیلی گران است» صادر شود.
کد خبر: ۶۰۵۸۱۰
شیخ قطری گران ترین اسب را خرید

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از لومتن، در جریان حراج مشهور اکتبر موسسه تاترسالز در نیومارکت انگلستان که اختصاص به فروش اسب های اصیل دارد ، یک مادیان یک ساله همه رکوردها را شکست.

شیخ جوان بن حمد آل ثانی پسر پادشاه سابق قطر و برادر پادشاه کنونی این شیخ نشین یک مادیان یک ساله بسیار اصیل را به مبلغ 5.25 میلیون پوند معادل 7.6 میلیون فرانک سوئیس خریداری کرد.

البته در معاملات اسب های مسابقه از واحد پول « گینس» استفاده می شود که بر اساس آن شیخ قطری 5 میلیون گینس برای این مادیان جوان پرداخت کرد.

با اینکه میلیون ها برای یک اسب پرداخت می شود اما این بیشترین مبلغی است که تاکنون برای یک مادیان یک ساله پرداخت شده است. این مادیان به رغم اصالت نژادی هنوز مشخص نیست که در مسابقات تا چه اندازه ای برای صاحبش سود داشته باشد. این مادیان جوان در 30 مارس 2012 در ایرلند متولد شده است.

در بازار خرید و فروش اسب در جهان سالیانه میلیاردها دلار رد و بدل می شود. ارزش یک اسب اصیل گاهی به رقم های نجومی بالغ می شود اما می تواند برای صاحبش در جریان مسابقات سودهای فرعونی  به ارمغان بیاورد.

علاوه براین ، اسب های موفق در مسابقات می توانند به عنوان مولدان کره های اصیل متقاضیان زیادی داشته باشند که خود این مساله نیز پول زیادی برای صاحبان آنها به همراه دارد.

این مادیان از نسل اصیل ترین اسب های مسابقه  است. پدر، مادر و خواهرش تاکنون در بسیاری از مسابقات اسبدوانی عنوان های قهرمانی را کسب کرده و میان علاقه مندان به این مسابقات شهرت زیادی دارند. مترجم: بهرام افتخاری.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها