شما هر روز چقدر بابت خرید روزنامه پول می پردازید؟ چند تا روزنامه را می توانید بخرید؟ چند تا از آن روزنامه ها را فرصت می کنید، بخوانید؟ بیشتر مشتری کدام روزنامه هستید؟ اگر از شما بپرسند آیا دلتان می خواهد بدانید روزنامه های دیگر چه نوشته اند احتمالا سرتکان می دهید و می گویید « کاشکی ممکن بود ...» ما از آرزوهای شما خبر داریم و به همین علت می خواهیم به جای تان، هر روز همه روزنامه ها را بررسی کنیم و جالب ترین خبرهای شان را برای تان دستچین کنیم و به نقل از آن روزنامه ها در ستون « یواشکی روزنامه ها» بنویسیم.
کد خبر: ۶۰۵۶۵۳
نتانیاهو ایرانی نیست که مؤدب و بافرهنگ حرف بزند

عصبانیت شبکه عنکبوت از ضربه کیهان به گیجگاه خط سازش

روزنامه کیهان نوشت:اضلاع شبکه رسانه‌ای عنکبوت با تهاجم سازمان یافته به کیهان درصددند اصل موضوع اذعان وزیرامورخارجه به بی‌جا بودن ملاقات وی با وزیر خارجه آمریکا و مکالمه تلفنی رئیس‌جمهور با باراک‌ اوباما را بپوشانند.

روزنامه‌های شرق، آرمان، اعتماد، آفتاب یزد، بهار، قانون، ایران و... در کنار انبوهی از سایت‌های زنجیره‌ای و رسانه‌های بیگانه مانند BBC ، VOA ، دویچه وله، رادیو فرانسه و... حملات هماهنگ و سازمان یافته‌ای را علیه کیهان - به بهانه انتشار سخنان دکتر ظریف در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس- انجام دادند و جالب اینکه اغلب این رسانه‌ها حاضر نشدند توضیحات و مستندات کیهان را برای قضاوت مخاطبان خود منتشر کنند!

و سوال این است که اگر این طیف از یک سو اعتقاد به اطلاع‌رسانی آزاد دارند و از طرف دیگر درباره اتقان حرکت اطلاع‌رسانی کیهان و غیرقابل دفاع بودن اقدام خود تردید ندارند، چرا در گزارش‌های خود فقط به کیهان تندی می‌کنند اما توضیحات این روزنامه راسانسور می‌کنند؟! البته بهترین کار در این زمینه انتشار متن گزارش جلسه کمیسیون - امنیت ملی است تا معلوم شود آقای ظریف بر نابجایی آن دو رفتار هیئت ایرانی در نیویورک اذعان کرده‌اند اما حتی اگر گزارش مکتوب و مضبوط سخنان آقای دکتر ظریف هم نبود، گستاخی و زبان‌درازی و طلبکارتر شدن مقامات آمریکایی- از اوباما تا بایدن و کری و سوزان رایس - به خودی خود سند محکمی بود مبنی بر اینکه چنان رفتارهایی نابجا بوده است. اما مهم‌تر از اشاره به ما وقع، عبرت‌گیری از حواشی سفر نیویورک و عدم تکرار اشتباهات آن در آینده است؛ اشتباهاتی که می‌تواند زیان‌های راهبردی به ارمغان آورد.

به نظر می‌رسد غوغا و جنجال شبکه‌رسانه‌ای عنکبوت علیه کیهان نیز به خاطر نگرانی از همین عبرت‌گیری و مرزگذاری دقیق‌تر دولت و وزارت خارجه با خط نفاق و سازش است. به همین دلیل باید گفت که گزارش مستند کیهان وسط خال زده و روشنگری کیهان به گیجگاه جریان سازش اصابت کرده است.

دیپلمات فرانسوی: ایران تجربه گذشته را در مذاکرات هسته‌ای تکرار نمی‌کند

کیهان نوشت:سفیر سابق فرانسه در تهران گفت ایران یک بار در گذشته برنامه غنی‌سازی خود را تعلیق کرد و دیگر این کار را نخواهد کرد.

فرانسوا نیکولو گفته است: ایران در گذشته غنی‌سازی را برای نشان دادن حسن‌نیت خودش تعلیق کرد تا مذاکرات جلو برود اما ایران در آن دوره در قبال آن حسن‌نیتی که از خودش نشان داد چیزی نگرفت و به همان خاطر نمی‌خواهد تسلیم شود.

«نیکولو به بی‌بی‌سی گفت: اگر غربی‌ها حق ایران را بپذیرند ایران آماده خواهد بود تضمین‌هایی را در اختیار غرب بگذارد ولی قبل از هر چیزی می‌خواهد غرب حقش را به رسمیت بشناسد.

وی با اشاره به سخنان جان‌کری درباره تعطیلی فردو و توقف غنی‌سازی 20 درصد گفته است: شاید ایران بپذیرد که غنی‌سازی 20 درصد را تعلیق کند اما در مقابل چه امتیازی؟ خطوط قرمز ایران وغرب با همدیگر منطبق نیستند مثلاً غرب هنوز می‌خواهد ایران غنی‌سازی اورانیوم را تعلیق کند و ساخت راکتور اراک را متوقف کند و می‌دانیم که این موضوع به وضوح توسط ظریف و روحانی غیر ممکن شمرده شده است.

توقعات پلکانی غرب بدون تصویر روشن از سرانجام مذاکرات

کیهان آورده است:دور جدید مذاکرات هسته‌ای با گروه 1+5 در ژنو روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه آینده در ژنو برگزار می‌شود.

پیش از این اعلام شده بود مذاکرات در سطح وزرای خارجه خواهد بود اما ظاهرا طرف غربی مایل است در سطح معاونین وزارت خارجه در این گفت‌وگوها شرکت کند. با این حال یک منبع نزدیک به تیم مذاکره‌کننده کشورمان به خبرگزاری‌های مهر و ایسنا خبر داده که دکتر ظریف وزیر امور خارجه در روز اول مذاکرات شرکت خواهد داشت و پس از مذاکرات ابتدایی، ریاست هیئت ایرانی به معاون حقوقی و بین‌الملل وزارت خارجه (سیدعباس عراقچی) سپرده خواهد شد.

تفاوت سطح هیئت ایرانی و 1+5 در حالی است که پیش از این بر همسطح‌سازی هیئت تأکید شده بود.

موضوع قابل تأمل دیگر فضاسازی رسانه‌های آمریکایی و غربی در آستانه مذاکرات است چنان که روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از یک دیپلمات غربی که در هفته‌های اخیر با دیپلمات‌های ایرانی در تماس بوده نوشت: «ایرانی‌ها آماده می‌شوند تا با یک بسته جدی در ژنو حاضر شوند. این بسته شامل محدودیت‌هایی بر شمار سانتریفیوژها، میزان غنی‌سازی و لزوم‌ راستی‌آزمایی می‌شود.»

روزنامه وال استریت ژورنال در ادامه این فضاسازی مدعی شد: اگر پیشنهاد طرف ایرانی دربرگیرنده قطع کامل غنی‌سازی اورانیوم باشد، می‌تواند بین آمریکا و بزرگترین متحدان خاورمیانه‌ای‌اش یعنی عربستان سعودی، امارات متحده عربی و اسرائیل شکاف ایجاد کند.(!)

وال استریت ژورنال توقف غنی‌سازی 20 درصدی را «قدم اول!» خوانده و می‌نویسد: برای قدم اول، به نظر می‌رسد که تهران پیشنهاد توقف غنی‌سازی اورانیوم 20 درصدی را مطرح خواهد کرد. 1+5 قبلا به ایران پیشنهاد کرده بود در ازای تعلیق غنی‌سازی اورانیوم 20 درصدی و توقف فعالیت‌های سایت فردو، تحریم‌های اعمال شده بر صادرات فرآورده‌های پتروشیمی و فلزات با ارزش را لغو کند.

جمهوری اسلامی ایران پیش از این تأکید کرده که چنین معامله‌ای را هم وزن نمی‌داند و معتقد است ابتدا باید چارچوب کلی مذاکرات و نهایت آن به انضمام نقشه راه مشخص شود، در غیر این صورت پذیرش توقعات و مطالبات پلکانی غرب، مسیری جز تکرار راه بن‌بست 10 سال پیش نخواهد بود.

وال استریت ژورنال از قول منابع مدعی شد ایران در مذاکرات ژنو با توقف غنی‌سازی 20 درصدی، انتقال 180 کیلو اورانیوم با غنای 20 درصد و توقف کار تاسیسات زیرزمینی فردو در نزدیکی قم موافقت خواهد کرد.

نکته جالب پاراگراف پایانی گزارش وال استریت ژورنال است که تصریح می‌کند: مقامات ارشد دولت اوباما نگفته‌اند آمریکا ادامه غنی‌سازی ایران در خاک خودش را قبول می‌کند یا نه. وندی شرمن، معاون وزارت خارجه آمریکا و مذاکره‌کننده آمریکا با ایران هفته گذشته به سنا گفت «تنها چیزی که می‌توانم بگویم تکرار گفته رئیس‌جمهور آمریکا است که؛ ما به حق مردم ایران برای داشتن انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای احترام می‌گذاریم.»

سوزان رایس مشاور امنیت ملی کاخ‌سفید 10 روز پیش در مصاحبه با فرید زکریا تأکید کرده که اظهارات اوباما مبنی بر اینکه حق استفاده ایران از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای را به رسمیت می‌شناسد و به کار نبردن واژه «حق‌ غنی‌سازی» تعمدی بوده است.

برخلاف ادعای روزنامه وال استریت ژورنال، سایت آمریکایی المانیتور به نقل از مقامات غربی نوشت که هنوز پیشنهادی را از ایران دریافت نکرده‌اند. برخی تحلیلگران مسائل ایران معتقدند که انتشار این گزارش‌ها می‌تواند توسط منابعی صورت گرفته باشد که خواستار بالا بردن غیرواقعی انتظارات هستند.

سخنگوی کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز تأکید کرده که این اتحادیه هنوز پیشنهادات ایران را دریافت نکرده است.

شایان ذکر است ماجرای غنی‌سازی 20 درصد به حدود 3 سال پیش برمی‌گردد. آن هنگام نیاز ایران به خرید سوخت 20 درصد رآکتور تهران - برای تهیه رادیو داروهای پزشکی - تبدیل به گروگان آمریکا و غرب شد و غرب با تشدید فشارها سعی کرد تعطیلی اصل غنی‌سازی را به فروش سوخت 20 درصد گره بزند اما مقاومت ایران باعث شد آنها پیشنهاد مبادله بخشی از اورانیوم غنی‌شده 5/3 درصد با سوخت 20 درصد را مطرح کنند. ترکیه و برزیل واسطه این تعامل بودند. با این همه دولت آمریکا در آخرین روزها زیر تعهد خود زد و باعث اعتراض نخست‌وزیر ترکیه و رئیس‌جمهور وقت برزیل شد.

خبر قابل تأمل دیگر رایزنی هیئت اروپایی با مقامات رژیم صهیونیستی پیش از مذاکرات 1+5 با ایران است! به گزارش خبرگزاری فرانسه مقام‌های اسرائیلی پس از رایزنی با دیپلمات‌های بریتانیا و فرانسه اعلام کردند در صورتی که مذاکرات اتمی کشورهای 1+5 و ایران به نتیجه قابل قبولی برسد نسبت به کاهش تحریم‌ها تفاهم نشان می‌دهند!

خبرگزاری فرانسه به نقل از روزنامه «هاآرتص» نوشت؛ هیئت اروپایی از روز چهارشنبه گفت‌وگوهای خود با یووال اشتاینتز، وزیر امور استراتژیک اسرائیل و مقام‌های شورای امنیت ملی و وزارت خارجه این کشور را در اورشلیم آغاز کرده و رایزنی‌ها تا پنج‌شنبه ادامه داشته است. «ژاک گوئس آودبرت»، معاون وزیر خارجه و سرپرست تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای فرانسه در دور قبل و جانشین سرپرست مذاکره‌کنندگان بریتانیایی در گفت‌وگو و مذاکره با مقام‌های اسرائیلی شرکت داشته‌اند.

درست این است که بپرسیم آیا ایران می‌تواند به آمریکا اعتماد کند؟

روزنامه کیهان نوشت:«کسانی می‌پرسند که آیا ایالات متحده آمریکا می‌تواند به ایران اعتماد کند اما پرسش درست‌تر این است که آیا ایران می‌تواند به آمریکا اعتماد کند؟»

نشریه آنتی‌کریگ در تبیین این ارزیابی خود نوشت: دولت آمریکا از سال 1979 جنگی مخفی و نیابتی علیه ایران انجام داده است. هدف این جنگ تغییر حکومت و ایجاد دولتی بوده که وفادارانه در خدمت اهداف آمریکا باشد. این جنگ با سقوط دست‌پرورده‌ آمریکا، محمدرضاشاه پهلوی شروع شد که حکومت سرکوبگرش را دولت آیزنهاور و سازمان سیا برپا نگه داشته بودند؛ به این شکل که نخست‌وزیر محبوب ایران محمد مصدق را در سال 1953 با کودتا از کار برکنار کردند. اگر دولت آمریکا از شاه و پلیس مخفی‌اش حمایت نمی‌کرد، نه انقلاب اسلامی سال 1979 به وقوع می‌پیوست و نه کار به گروگان‌گیری 444 روزه دیپلمات‌های آمریکایی در سفارت این کشور در تهران می‌کشید.

این نشریه آلمانی می‌افزاید: دولت آمریکا جنگ خود را علیه ایران به شکل‌های مختلف انجام داد. وقتی ارتش صدام حسین در سال 1980 به ایران حمله کرد، دولت ریگان به صدام اطلاعات و مواد لازم برای ساخت سلاح‌های شیمیایی داد. صدام با کمک این اطلاعات، گاز سمی علیه نیروهای ایرانی به کار بست. در جنگ عراق و ایران، نیروی دریایی آمریکا یک هواپیمای مسافربری ایران را در آسمان این کشور سرنگون کرد و به این ترتیب 290 مسافر و خدمه ‌پرواز را کشت.

شلدون ریچمن نویسنده این تحلیل خاطر نشان می‌کند: دولت آمریکا و نزدیک‌ترین متحد آن در خاور نزدیک یعنی اسرائیل به شورشیان تجزیه‌طلب کمک کردند تا به دولت ایران حمله کنند. برخی از گروه‌هایی که آمریکا آن‌ها را تحریک کرده مانند جندالله و مجاهدین خلق، در فهرست سازمان‌های تروریستی وزارت خارجه آمریکا قرار دارند. جنگ مخفی به شکل قتل دانشمندان ایرانی و نیز جنگ سایبری انجام شد.

(نمی‌توان فرض کرد که اسرائیلی که سالانه میلیاردها دلار کمک نظامی از آمریکا دریافت می‌کند بدون آگاهی این دولت کاری انجام دهد.)

آنتی کریگ افزود: سپس موضوع مجازات‌های اقتصادی پیش آمد. طبق حقوق بین‌الملل، مجازات‌ها نوعی اقدام جنگی است. چگونه می‌تواند جز این باشد؟ هدف این مجازات‌ها جلوگیری از دسترسی مردم به غذا و دارو و دیگر کالاهاست که به انسان‌های بی‌گناه و از همه بیشتر به کودکان و سالخوردگان و بیماران آسیب می‌زند. این اقدام وحشتناک و وقیحانه است. باید تحریم‌ها متوقف شود اما برخی در کنگره آمریکا می‌خواهند که بر شدت آن بیافزایند.

این نشریه معتقد است: ایرانی‌ها دلایل موجهی دارند که نسبت به صداقت حرف‌های آشتی‌جویانه اخیر تردید روا دارند؛ به ویژه وقتی رئیس‌جمهور آمریکا همچنان می‌گوید: «تمام گزینه‌ها روی میز قرار دارد» که منطقا حمله نظامی و حتی اتمی را نیز دربر دارد. اوباما باید حرف‌های آشتی‌جویانه‌اش را عملی کند اما عده‌ای خواهند گفت که ایران در حال ساخت بمب اتمی است. مشکل این حرف این است که درست نیست. دو بار مجموعه دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا (بیش از ده) به این نتیجه رسید که ایران هرگونه برنامه سلاح اتمی را، در صورتی که داشته بود، در سال 2003 متوقف کرده. در واقع رهبر عالی ایران آیت‌الله علی خامنه‌ای نیز سال‌ها پیش با صدور فتوایی، سلاح‌های اتمی را خلاف شرع اعلام و پیوسته به آن اشاره کرده است.

آنتی‌کریگ تاکید کرد: این درست است که ایران، اورانیوم را تا غلظت بیست ‌درصد غنی‌سازی کرده است (که به لحاظ قانونی مجاز به آن است) اما این اورانیوم را به میله‌های سوختی تبدیل کرده که برای اهداف پزشکی و نه تولید بمب (اورانیوم برای مصرف نظامی به غلظت نود درصد نیاز دارد) مناسب است. افزون بر این ایران، به عنوان عضو پیمان جلوگیری از گسترش سلاح اتمی، تن به بازرسی‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی داده که بارها تأیید کرده که ایران از اورانیوم موجود برای امور نظامی استفاده نکرده است. البته اسرائیل که (همراه با گروه‌های طرفدار خود در آمریکا) تحریک‌کننده جنگ بین آمریکا و ایران است عضو این پیمان نیست.

گزارش سایت صهیونیستی از تثبیت قدرت دولت سوریه

کیهان آورده: یک پایگاه صهیونیستی اعلام کرد بازگشت شماری از نیروهای حزب‌الله نشان از بهبود موقعیت قدرت دولت سوریه دارد.

دبکا فایل با طرح این ادعا که 1500 نیروی حزب‌الله به لبنان بازگشته‌اند و 3500 نفر دیگر نیز مهیای بازگشت هستند، نوشت: این مسئله نشان می‌دهد موقعیت بشار اسد در مواجهه با گروه‌های مسلح معارض تقویت شده است. حضور حزب‌الله در این جنگ موجب تقویت نیروهای جنگی این گروه و افزایش تجربه آنها به خاطر بهبود روش‌های جنگی در چارچوب یگان‌های نظامی و اطاعت از دستورات فرماندهی مشترک بین تهران و دمشق بود.

سایت صهیونیستی خاطرنشان کرد: در مقابل ارتش اسرائیل از سال 2006 و در جریان جنگ 33 روزه تاکنون هیچ جنگ واقعی را تجربه نکرده و اینکه حزب‌الله توانسته از معرکه سوریه، پیروز بیرون آید، تجربه‌ای ارزنده برایش تلقی می‌شود.

صدور 2 مجوز سفر یک وزیر به امارات با هواپیمای اختصاصی

روزنامه خراسان نوشت:بر اساس بررسی های کارشناسان یک نهاد نظارتی، طبق مجوزی که طی روزهای اخیر با ابلاغ یکی از مدیران ارشد دولتی صادر شده، یکی از وزرای اقتصادی کابینه می تواند در 2 سفر آینده خود به کشور امارات متحده عربی از هواپیمای اختصاصی دولت استفاده کند. به اعتقاد این کارشناسان اگرچه این مصوبه با توجه به ماده ۳۱ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت صادر شده اما با توجه به کثرت پروازها به این کشور، دولت می توانست از روش های مقرون به صرفه تری بهره ببرد.

پایان اختلاف نهادهای دولتی و سازمان مالیاتی با حکم قضایی

خراسان نوشت:در حالی که بر اساس ماده 147 قانون مالیات های مستقیم، مبالغی که طبق مصوبات هیئت دولت پرداخت می شود جزو هزینه های قابل قبول مالیاتی محسوب می شود، اما سازمان امور مالیاتی در سال 1385 این ماده قانونی را محدود کرده بود و این موضوع باعث اعتراض تعدادی از شرکتها و نهادهای دولتی شده بود که پس از کش و قوس های فراوان، بالاخره این مصوبه توسط دستگاه قضایی ابطال و طی روزهای اخیر به دستگاه های اجرایی ابلاغ شد.

علی لاریجانی حزب تشکیل می‌دهد؟

روزنامه ایران نوشت:خبر اول این که دکتر علی لاریجانی ریاست مجلس شورای اسلامی در اندیشه تأسیس حزب سیاسی است. بر اساس گفته‌های یک چهره نزدیک به لاریجانی در فراکسیون رهروان ولایت، چهره‌های نزدیک به لاریجانی به رئیس مجلس پیشنهاد داده‌اند تا برنامه‌ها و دیدگاههای سیاسی خود را در قالب یک حزب در جامعه منتشر کند. به گفته این نماینده مجلس دکتر لاریجانی ذهن تشکیلاتی دارد ولی برای تأسیس حزب نیاز به فرصت دارد. با این حال این چهره سیاسی خبر داد که احتمال دارد تا قبل از انتخابات مجلس دهم پیشنهاد تأسیس حزب توسط علی لاریجانی عملیاتی شود.

نشانی‌ام را می‌دانند

ایران درخبر دیگرآورده: سعید مرتضوی در گفت‌و‌گو با یک نشریه اصلاح‌طلب گفته، اوراق مفقود شده سازمان تأمین‌اجتماعی مربوط به تحقیق‌وتفحص مجلس هشتم بوده است. مربوط به زمان مدیریت آقای «حافظی». وی افزوده است: به من ربطی نداشته است. مرتضوی گفت: پرونده‌ها مفقود نشده، جابه‌جا شده و زمان من هم نبوده است. وی درباره حضور نداشتن‌اش در دادگاه‌هایی که احضار شده است گفت: هر احضاریه‌ای - حتی تلفنی - باشد من در مرجع قضایی حاضر می‌شوم. تاکنون هر شکایتی بوده و هر زمانی که تعیین کرده‌اند به دادگاه رفته‌ام. برای بحث باند پالیزدار مرا خواسته‌اند من هم رفته‌ام و پاسخ داده‌ام. در رابطه با شکایت دکتر فاضل لاریجانی هم من چند نوبت جواب داده‌ام.وی گفت در جلسه فاضل لاریجانی برای تفهیم اتهام نبوده بلکه از او توضیح خواسته‌اند.وی افزوده: «تفهیم اتهام به تشخیص بازپرس و قاضی است، به طرفین پرونده ارتباط ندارد.»وی در پاسخ به این سؤال که ‌شما الان کجا هستید؟ تهران یا یزد؟ مشغول چه کاری هستید؟ آیا فقط تلفنی احضار می‌شوید؟ گفته:«نخیر من تهران هستم. مرجع قضایی هم نشانی من را دارد.»

ادعای جدید منافقین علیه برنامه هسته‌ای ایران

ایران نوشت:شنیدیم که در شرایطی که ایران در آستانه مذاکرات مهم ژنو با شش کشور موسوم به 1+5 قرار دارد و بسیاری از محافل سیاسی در جهان از تمایل خود به حل مسأله هسته‌ای ایران از طرق دیپلماتیک سخن می‌گویند، رویترز گزارش داده که گروهک موسوم به «شورای ملی مقاومت»، که اکثر اعضای آن را تروریست‌های سازمان منافقین تشکیل می‌دهند، ادعا کرده است که اطلاعاتی از یک مرکز هسته‌ای مخفی در ایران در اختیار دارد. فارس خبر داده است، این گروهک تروریستی که دستش به خون بسیاری از شهروندان ایرانی و عراقی آلوده است، در ماه جولای هم اتهامی را از همین دست به جمهوری اسلامی ایران وارد آورده بود اما کشورهای مختلف توجهی به آن نکردند و تنها فرانسه ابراز داشت که این ادعا را بررسی خواهد کرد.

از یقه سفید‌ها می‌ترسند

روزنامه ایران نوشت:با خبر شدیم که ناصر سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور اعلام کرد: در جریان پرونده فساد 3 هزار میلیارد تومانی چند معاون وزیر در زندان به سر می‌برند.وی در برنامه «دیروز، امروز، فردا» با تشریح پرونده فساد بزرگ بانکی گفت: 4 متهم اصلی این پرونده که حکم اعدام آن‌ها صادر شده در حال اجرا است چرا که ابتدا باید 3 هزار میلیارد تومان بدهی بانکی پرداخت شود.همچنین بیش از 3 هزار میلیارد تومان هم پولشویی صورت گرفته و 500 ملک و تعداد زیادی هم خودرو به نام متهمان و افراد غیر است که باید به پول تبدیل شود. رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: ما ستاد مبارزه با مفاسد نمی‌رفتیم ولی رسیدگی را پیگیری می‌کردیم. اگر بتوانیم 10 تا یقه سفید را بگیریم خیلی از مسائل کشور حل می‌شود. امکان ندارد یک فساد کلان باشد ولی یقه سفید در آن نباشد. قطعاً دستگاه قضایی وارد می‌شود ولی شاید با آن همکاری نکنند و تنهایی نمی‌شود. باید نیروی انتظامی و وزارت اطلاعات وارد شوند چرا که قاضی نمی‌تواند تنهایی وارد شود. خیلی از افراد هستند که از یقه سفید‌ها می‌ترسند.

طنزنویس به ایران بازمی‌گردد

ایران نوشت:خبر رسیده که خبرگزاری رویترز درباره بازگشت برخی فعالان سیاسی ایرانی به کشور که متعاقب انتخابات ریاست جمهوری سال 1388 از کشور خارج شده بودند، خبر داده است. ابراهیم نبوی روزنامه‌نگار و طنزنویس که می‌خواهد در ماه نوامبر (یک ماه دیگر) پس از 10 سال زندگی در بلژیک به ایران بازگردد، می‌گوید: مقامات دولت جدید گفته‌اند که می‌خواهند اوضاع را ثبات ببخشند و اوضاع به‌طور کلی در مقایسه با دوره احمدی‌نژاد تغییر کرده است.همچنین سراج‌الدین میردامادی یکی از فعالان سیاسی و رسانه‌ای می‌گوید در شب مراسم تحلیف روحانی از پاریس به تهران بازگشته است.میردامادی پس از بازگشت به ایران از فعالیت سیاسی و رسانه‌ای منع شده و تنها دو بار برای پاسخگویی به برخی سؤالات احضار شده است.برخی از این افراد که به ایران بازگشته یا تصمیم دارند بازگردند در مصاحبه با رویترز گفته‌اند که نشانه‌های بهبود اوضاع سیاسی در ایران را می‌بینند که آن‌ها را امیدوار می‌کند به کشورشان بازگردند.

نتانیاهو ایرانی نیست که مؤدب و بافرهنگ حرف بزند

روزنامه ایران دست آخرنوشت: این که سردبیر رادیو اسرائیل که خود را ایرانی معرفی کرده در واکنش به مصاحبه نتانیاهو با بی‌بی‌سی گفته است: ما نیز که با فرهنگ و تربیت ایرانی بزرگ شده و زندگی می‌کنیم، با شیوه‌هایی از سوی برخی از سیاستمداران اسرائیل که در هر فرصتی و درهر مصاحبه‌ای رئیس جمهوری جدید ایران را «گرگ در لباس میش» بنامند، مخالفت داریم.

ما نیز تواضع و فروتنی را بر رفتارهایی که نشان از نخوت و غرور دارد، ترجیح داده و آن را دلپسندتر می‌دانیم. اما نتانیاهو که تربیت ایرانی ندارد. ما نیز بر این باورهستیم که اگر نتانیاهو دو سه کلمه حرف فارسی را با بار منفی مانند «حرف پوچ» و «ساده لوح» برای این مصاحبه آموخت، خوب بود که در برابر آن دو سه واژه فارسی مثبت را نیز می‌آموخت و شاید در این رویه متوسل شدن به «حرف پوچ» و «ساده لوح» اشتباه کرده باشد و اصلاً چه نیازی بود که او برود و این حرفهای فارسی را بزند؟

نظرسنجی، دهن‌کجی به امام است

روزنامه تهران امروز نوشت:عماد افروغ در گفت‌وگو با تسنیم درباره بحث نظرسنجی در مورد رابطه ایران و آمریکا که از سوی رئیس‌جمهور مطرح شده است، گفت: در نگرش ساختاری و قانونی ما جایگاه برقراری یا عدم برقراری رابطه با یک کشور مشخص است، امام راحل نیز به عنوان بنیانگذار انقلاب اسلامی تکلیف این قضیه را مشخص کردند، مبنی بر اینکه مادامی که رابطه، رابطه گرگ و میش است رابطه ممنوع است. بنابراین اصل طرح نظرسنجی اگر درخصوص رابطه با آمریکا باشد که بی‌اعتنایی اگر نگوییم کج‌دهنی به امام(ره) است.

کاهش تدریجی تحریم ها

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: یک پایگاه خبری رژیم صهیونیستی نوشت: آمریکا تصمیم دارد به زودی برخی از تحریم‌های اقتصادی وضع شده علیه ایران را کاهش دهد. پایگاه خبری دبکا متعلق به رژیم صهیونیستی، به نقل از منابع ویژه خبری خود، با تاکید بر صحت این خبر ادامه داد: باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا طی روزهای اخیر با ارسال پیامی به بنیامین نتانیاهو اظهار داشته که قصد دارد به شکل تدریجی تحریم‌های ایران را کاهش دهد. به نوشته این پایگاه، اوباما در این پیام تاکید کرده که در این برنامه برخی تحریم‌های اساسی ایران، اما بدون اهمیت در رابطه با برنامه هسته‌ای را کاهش می‌دهد. دبکا در این باره نوشت: اسراییل به عنوان هم پیمان مهم آمریکا در منطقه، این پیام را به شکل ویژه و با تفصیل فراوان درخصوص تسویه حساب‌های میان آمریکا و ایران دریافت کرده و پیام مشابهی برای کشورهای عربی بویژه عربستان و کشورهای اروپایی ارسال نشده است. این پایگاه با اشاره به اینکه این اقدام اوباما با خواسته‌های سران رژیم صهیونیستی در تناقض است، نوشت: کاخ سفید هنوز ضمانت عملی به اسراییل ارائه نداده است.

ترویج فساد در داخل کشور

جمهوری اسلامی آورده: یک باند همجنس بازی و شیطان‌پرستی متشکل از چند ده نفر به همراه چند تبعه خارجی از کشورهای عراق و بعضی از کشورهای منطقه پس از مراقبت و تحت نظر بودن چند ماهه توسط نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دستگیر و متلاشی شدند. این گروه که به بهانه برگزاری جشن تولد در یکی از تالارهای شهر به رقاصی و... مشغول بودند، دستگیر و به مراجع تحویل داده شدند. در این گروه مسائلی مثل ترویج نمادهای شیطان‌پرستی، ازدواج همجنسگرایان و... انجام می‌شد و درحال انجام اقداماتی برای گسترش فعالیت‌های خود بودند. این گزارش می‌افزاید: بعضی جریانات خارجی با اعزام افرادی از گروه‌های شیطان‌پرستی و همجنس‌گرایی به کشور از مدتها پیش درصدد ترویج فساد در داخل کشور هستند.

 هجوم‌ بی‌سابقه‌ وهابیان علیه شیعیان

جمهوری اسلامی نوشت: بسیاری از حجاج بیت‌الله الحرام که به مکه رفته‌اند با هجوم‌های بی‌سابقه‌ای از سوی وهابیان علیه شیعیان رو به رو شده‌اند. به گزارش شفقنا به نقل از کلام اخبار، وهابی‌های مکه با استفاده از توزیع کتاب‌های ضد شیعی، تبلیغات وسیعی را علیه شیعیان آغاز کرده‌اند. از بارزترین کتاب‌هایی که توسط این گروه به حجاج توزیع می‌شود کتاب "الکافی فی تحذیر البشریه من دین الاثنی عشریه؛ السرطان الشیعی و اللوبی الرافضی" است که در آن تشیع نوعی سرطان تشبیه شده که همگان باید نسبت به آن هوشیار باشند.

در دوراهی روحانی، فوتبال!

روزنامه آرمان نوشت:شنیده شد که رسانه ملی، در اقدامی قابل تأمل سه سخنرانی مهم ضبط شده رئیس‌جمهور روحانی را همزمان با برنامه زنده فوتبالی از شبکه دیگر پخش کرد تا بدین ترتیب جهت‌گیری ناعادلانه خود را همچنان به مردم نشان دهد. جمهوری اسلامی در ستون جهت اطلاع خود در ادامه نوشت؛ برای نمونه گفت‌وگوی بسیار مهم رئیس‌جمهور با شبکه ان بی‌سی آمریکا در ساعتی پخش شد که بازی تیم‌های پرسپولیس و سپاهان درحال انجام بود، مصاحبه مطبوعاتی و مهم دکتر روحانی که در آن مهم‌ترین مواضع دولت و مسائل کشور درخصوص تحولات جدید عرصه دیپلماتیک در آن گفته می‌شد چهارشنبه گذشته و همزمان با بازی استقلال و کره جنوبی پخش شد و سخنرانی دکتر روحانی در دیدار با نمایندگان مجلس بعد از چند روز تأخیر همزمان با برنامه پربیننده 90 روی آنتن رفت.

تشکیل پرونده جدید برای مصطفی تاج‌زاده

آرمان آورده:شنیده شد که وکیل‌مدافع مصطفی تاج‌زاده گفت: پرونده جدیدی در زندان برای موکلم تشکیل شده که از مفاد کیفرخواست صادره بی‌اطلاع هستم.امیر حسین‌آبادی اظهار کرد: مصطفی تاج‌زاده در سال 88 به اتهام اجتماع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت ملی و فعالیت تبلیغی علیه نظام از سوی شعبه 15 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی به 6 سال حبس محکوم شد. وی افزود: از زمانی که محکومیت پرونده مذکور قطعی شد و موکل به زندان انتقال یافت با وی دیداری نداشته‌ام. از طریق همسر آقای تاج‌زاده متوجه تشکیل پرونده جدیدی برای موکل شدم. اگر با آقای تاج‌زاده ملاقاتی داشته باشم ایشان می‌تواند وکالت‌نامه‌ام را در پرونده جدید امضا کند و از محتویات پرونده مذکور مطلع می‌شوم. فخرالسادات محتشمی‌پور همسر مصطفی تاج‌زاده نیز در گفت‌وگویی با اشاره به وضعیت جسمانی و روحی همسرش، گفت: آقای تاج‌زاده باید مورد عمل کمر و گردن قرار گیرد، ولی روند درمانی وی متوقف شده است.

تحریف اظهارات لاریجانی از سوی آسوشیتدپرس

آرمان نوشت:شنیده شد که روابط عمومی مجلس با صدور اطلاعیه‌ای بخش‌هایی از مصاحبه خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس با رئیس مجلس در مورد تصمیم ایران برای گفت‌وگو درباره اورانیوم غنی‌شده مازاد در مذاکرات هفته آینده «ژنو» را تکذیب کرد. در این اطلاعیه آمده است: بخش‌هایی از مصاحبه دکتر علی لاریجانی در مصاحبه با آسوشتیدپرس که در آن تاکید شده بود ایران بیش از نیاز خود اورانیوم غنی‌ شده داشته و قصد دارد از آن در گفت‌وگوهای هفته آینده در ژنو به‌عنوان برگ برنده استفاده کند، خلاف واقع است و از اساس صحت ندارد. این خبرگزاری در خبری به نقل از رئیس مجلس اعلام کرده بود که ایران بیش از نیاز اورانیوم غنی‌شده دارد و در صدد است تا از آن در گفت‌وگوهای هسته‌ای هفته آینده در «ژنو» بعنوان یک برگ چانه‌زنی استفاده کند.

6 میلیون تقاضا برای بلیت‌های جام جهانی 2014

آرمان نوشته:شنیده شد که فدراسیون بین‌المللی فوتبال اعلام کرد، با پایان مرحله اول فروش اینترنتی بلیت‌های جام‌جهانی 2014 برزیل 6 میلیون و 164 هزارو 682 قطعه بلیت برای تماشای این رقابت‌ها تقاضا شده است. جام‌جهانی 2014 برزیل تابستان آینده در این کشور فوتبال‌خیز آغاز می‌شود. روز پنجشنبه مرحله اول خرید اینترنتی بلیت‌های جام‌جهانی 2014 در سایت فیفا به پایان رسید. فیفا با پایان مرحله اول خرید اینترنتی بلیت‌های جام‌جهانی 2014 برزیل اعلام کرد: 6 میلیون و 164 هزارو 682 بلیت برای تماشای این رویداد تقاضا شده که سهم کشور میزبان بیش از 70 درصد بوده است. پس از کشور برزیل که بیشترین تقاضا را برای خرید بلیت‌های جام‌جهانی 2014 ارائه داده است، کشورهای آمریکا، آرژانتین، آلمان، شیلی، انگلیس، استرالیا، ژاپن، کلمبیا و کانادا بیشترین تقاضاها را برای خرید بلیت‌های بزرگ‌ترین رویداد فوتبالی جهان ارائه داده‌اند.

ظریف تکذیب کرد

آرمان آورده:شنیده شد که محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران، ادعای تماس یا مکالمه تلفنی با جان کری وزیر خارجه ایران را کذب محض و دروغی آشکار نامید. تابناک نوشت؛ خبرگزاری‌های داخلی ایران به نقل از جان کری گزارش داده بودند که وی هم‌اکنون در حال مذاکرات محرمانه با محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران است. اما وزیر خارجه ایران گفت: نه‌تنها پس از نیویورک وی هیچ تماس یا مکالمه‌ای اعم از محرمانه و غیرمحرمانه با وزیر خارجه آمریکا نداشته است، بلکه جان کری حتی در این مدت تلاشی هم برای برقراری مکالمه با وی نداشته است. ظریف همچنین اضافه کرد: جان‌کری هم احتمالا چنین مطلبی را بر زبان نیاورده است چون اصلا چنین تماس‌هایی وجود نداشته و اصل مطلب صحت ندارد و احتمالا سوءبرداشت‌هایی در این زمینه صورت گرفته است.

ایران در نمایشگاه لس‌آنجلس؟!

آرمان نوشت:شنیده شد که مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران با بیان اینکه یک ناشر آمریکایی طی مذاکراتی با ما، پیشنهاد کرد ایران در نمایشگاه‌هایی که در آمریکا برپا می‌شود ازجمله نمایشگاه «لس‌آنجلس» شرکت کنیم، گفت: ما این موضوع را قابل بررسی دانستیم. محمد عظیمی توضیح داد: جلسه دیگری را برگزار کردیم که یکی از ناشران آمریکایی در غرفه ما حاضر شد و با بنده به عنوان رئیس هیات ایرانی مذاکراتی داشت که اظهار تمایل کرد در نمایشگاه کتاب تهران حضور پیدا کند و من به‌عنوان قائم‌مقام نمایشگاه کتاب تهران به تفاهماتی با وی رسیدم که ما آمادگی‌هایی برای پذیرایی از آنها در نمایشگاه کتاب تهران داریم، آنها هم ابراز علاقه کردند که به ما کمک کنند تا در نمایشگاه‌هایی که در آمریکا برپا می‌شود ازجمله نمایشگاه «لس‌آنجلس» شرکت کنیم، وی پیشنهاد کرد ما شرکت کنیم که ما این موضوع را قابل بررسی دانستیم، چون ایرانیان زیادی در لس‌آنجلس هستند عنوان کردیم این پیشنهاد را بررسی خواهیم کرد که چگونه می‌توانیم در نمایشگاه لس‌آنجلس شرکت کنیم.

برای بحث باند پالیزدار مرا خواسته‌اند

روزنامه قدس به نقل ازسایت الف نوشت:: سعید مرتضوی متهم پرونده «کهریزک» گفت: هر احضاریه‌ای - حتی تلفنی - باشد من در مرجع قضایی حاضر می‌شوم. تاکنون هر شکایتی بوده و هر زمانی که تعیین کرده‌اند به دادگاه رفته‌ام. برای بحث باند پالیزدار مرا خواسته‌اند من هم رفته‌ام و پاسخ داده‌ام. در رابطه با شکایت دکتر فاضل لاریجانی هم من چند نوبت جواب داده‌ام.

شوخی ابتکار با روحانی در جلسه دولت

روزنامه قدس به نقل از فرارونوشت: معصومه ابتکار معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در تازه‌ترین مطلب ارسالی خود در صفحه فیسبوکش، به حاشیه‌ جلسه روز چهارشنبه هیأت دولت اشاره کرد و نوشت: «چهارشنبه آقای دکتر روحانی که از مراسم سان نیروی شریف انتظامی بازگشته بود، بر ضرورت حفاظت از پارک ملی دریاچه ارومیه تاکید محکم و بسیار قوی داشت.

به طوری که بعضی از دوستان به مراسم سان دیدن ایشان اشاره کرده و به مزاح گفتند اینقدر که با تحکم صحبت می‌کنید شاید به خاطر جلسه امروزتان با نیروی انتظامیه؟! دکتر روحانی هم با همان قوت کلام گفت: بله، از سان آمده‌ام. اینجا بود که من پرسیدم: ولی هنوز که یک حقوقدان هستید؟! رئیس‌جمهور هم خندید و گفت: بله، حقوقدان هستم.

از ایران بخواهیدما را به رسمیت بشناسد!

روزنامه قدس نوشت: نتانیاهونخست وزیر رژیم صهیونیستی از انگلیس خواست، با ایران رابطه برقرار نکند تا این کشور رژیم اسراییل را به رسمیت بشناسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها