شما هر روز چقدر بابت خرید روزنامه پول می پردازید؟ چند تا روزنامه را می توانید بخرید؟ چند تا از آن روزنامه ها را فرصت می کنید، بخوانید؟ بیشتر مشتری کدام روزنامه هستید؟ اگر از شما بپرسند آیا دلتان می خواهد بدانید روزنامه های دیگر چه نوشته اند احتمالا سرتکان می دهید و می گویید « کاشکی ممکن بود ...» ما از آرزوهای شما خبر داریم و به همین علت می خواهیم به جای تان، هر روز همه روزنامه ها را بررسی کنیم و جالب ترین خبرهای شان را برای تان دستچین کنیم و به نقل از آن روزنامه ها در ستون « یواشکی روزنامه ها» بنویسیم.
کد خبر: ۶۰۴۹۴۶
خدا می‌داند نوری‌زاده چند نفر مثل من را لو داده است!

وزیر خارجه وفاداری به ولایت رابه اوباما و کری ترجیح داد

روزنامه کیهان نوشت:طرفداران سازش با آمریکا سفر نیویورک را در بوق و کرنا می‌کردند و جوری صحبت می‌کردند که انگار فردا صبح روابط ایران و آمریکا برقرار می‌شود، این یکی را تحویل بگیرند که وزیر خارجه دولت امید و اعتدال، وفاداری به ولایت را به اوباما و کری ترجیح داد.سایت اینترنتی خودنویس وابسته به گروهی از روزنامه‌نگاران زنجیره‌ای متواری با انتشار متن فوق، به اظهارات وزیر امور خارجه در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی پرداخت که دیدار طولانی خود با جان کری و تماس تلفنی رئیس‌جمهور با اوباما را مصادیق اقدام‌های نابه‌جا در کلام رهبر معظم انقلاب توصیف کرده است.

خودنویس می‌‌افزاید: نمی‌دانم دوستان بنفش‌اندیش اصلاح‌طلب شروع به تکذیب می‌کنند یا خیر ولی ظریف در جلسه کمیسیون امنیت ملی نسبت به ملاقات طولانی‌مدت با کری ابراز پشیمانی کرده و نیز گفته تماس روحانی با اوباما نابجا بود. او وفاداری به ولایت را به اوباما و کری ترجیح داد. با چه زبانی بگویم باباجان اینها سر و ته یک کرباسند. حالا تکلیف لایکی‌ها در فیس‌بوک چه می‌شود. لابد می‌گویند لایک ما رو پس بده. فعلا که کیهان این اقدام او را صادقانه و در خور تحسین خوانده است.

یار امام قابل احترام‌تر است یا خود امام؟!

کیهان نوشت:یادداشت مستند و مستدل مدیر مسئول کیهان با عنوان «دور زدن ممنوع» که در نقد مواضع تحریف‌آمیز آقای هاشمی علیه حضرت امام(ره) نوشته شده بود، موجب آشفتگی روزنامه‌های زنجیره‌ای- اجاره‌ای شد.این روزنامه‌ها که چند سالی است از آیت‌الله هاشمی به‌عنوان ابزار پیشبرد مطامع ضد انقلابی خود سود می‌برند، با تیترهایی نظیر «حمله به یار امام»، «تندروها هاشمی را برنمی‌تابند»‌،‌«هاشمی به امام نزدیک‌تر بود یا شریعتمداری؟»، طبق معمول سعی کردند صورت مسئله را تحریف و با غوغا و جنجال، بن‌بست خودساخته توسط هاشمی را- به‌ زعم خود- برطرف کنند. در این زمینه روز گذشته روزنامه‌هایی چون شرق، آرمان، اعتماد، بهار و... ضمن قلمفرسایی و حاشیه‌بافی برای ماجرا، به مدیر مسئول کیهان حمله کردند.

روزنامه شرق ضمن اینکه از قول فاطمه هاشمی نوشت: پدرم بنا ندارد پاسخی به چنین اظهارنظرهایی بدهد اما سؤال این است که آقای هاشمی به امام نزدیک‌تر بوده‌اند یا آقای شریعتمداری؟ آقای هاشمی مورد اعتماد و اطمینان امام بودند.این روزنامه در عین حال برخلاف استدلال فاطمه هاشمی، ضمن مقاله‌ای به قلم صادق زیباکلام به طور ضمنی به حضرت امام حمله کرد و نوشت: «اگر امام همچون جنگ درباره تنش‌زدایی با آمریکا پا پیش گذاشته و خواهان پایان آن می‌شدند امروزه آمریکا برای ما حکم کشوری مثل چین و روسیه و فرانسه و انگلستان را داشت... که متأسفانه با وجود احترامی که برای آقای هاشمی قایل هستم، مجبورم از روش ایشان انتقاد کنم. واضح است که همه تلاش و تقلای آقای هاشمی آن است که گره کور آمریکاستیزی را به نحوی بگشاید تا اینقدر به منافع ملی آسیب نرساند.

اما چرا من با روش ایشان در این فقره مخالفم؟ مشکل من با روش جناب هاشمی در جای دیگری است. من مطمئن نیستم که این کمک گرفتن از امام(ره) در خصوص اثبات یا نفی موضوعی، خیلی شیوه اصولی و درستی باشد. حتی معتقدم این شیوه با مرام خود امام هم خیلی سازگاری ندارد.»زیباکلام همچنین با ابراز تردید و تشکیک نسبت به اینکه اگر امام امروز بود همچنان مواضع ضد آمریکایی گذشته را ادامه می‌داد، نوشت: جناب آقای هاشمی، این چه روشی است که بگردیم در لابه‌لای هزاران جمله و فراز از امام (ره) که ببینیم ایشان در مورد فلان مسئله سیاسی و عرفی، چه نظری داشته‌اند؟ حضرتعالی که یک عمر با امام(ره) بودید، بهتر از بنده حقیر می‌دانید که امام عنداللزوم حسب شرایط به وجود آمده و اقتضائات زمان، نظرشان تغییر پیدا می‌کرد.

وی مدعی شد: این شیوه که ببینیم مواضع امام در موضوعات مختلف چه بوده در بلندمدت به نفع نظام و مملکت نیست؟ که سبب می‌شود به جای آنکه به شیوه خود امام(ره) عمل کنیم و خود بیندیشیم که خیر و صلاح مملکت و اقتضائات کشور چه چیزی را می‌طلبد، بگردیم و ببینیم که امام(ره) 30 سال پیش چه گفته‌اند و چه نظری داشته‌اند. من جسارتاً پیشنهاد می‌کنم به جای تمسک به این شیوه، از سلوک خود امام(ره) استفاده کرده و ببینیم که عقل و خرد نخبگان و صاحبنظران ما به اضافه مقتضیات روز، چه چیزی را تجویز می‌کنند. بماند این نکته بدیهی که اگر مسائل امروزمان را حکماً خواسته باشیم با سیره امام(ره) چاره‌جویی کنیم، در آن صورت تکلیف مسائلی که مشارالیه هیچ نظری در مورد آنها نداشته‌اند چه می‌شود؟

البته ادبیات آقای زیباکلام طبق معمول انکار بدیهیات و تجاهل‌العارف به قصد زیر سؤال بردن هر آنچه که نمی‌پسندد است. اما کیهان چند استدلال روشن دارد. اینکه چرا آقای هاشمی دگرگونی در مواضع خویش را به حضرت امام نسبت می‌دهد که سیره سیاسی کاملاً روشن و مضبوطی درباره مبارزه با شیطان بزرگ و رژیم صهیونیستی دارد؟ ثانیاً حضرت امام در دوران حیات خویش از برخی تحریف‌ها نسبت به مواضع خود ابراز نگرانی کرده و فرمول دقیقی برای بازشناسی تحریف‌ها و تحریف‌گران توصیه کردند که شامل صدا و تصویر و تایید کارشناسان خبره است. همین واقعیت باعث شده تا زیباکلام با تلویح و به زیرکی از هاشمی بخواهد این بازی از پیش باخته و ناشیانه را ادامه ندهد. اما مسئله مهم این است که چرا مسئله آمریکا نه 30 سال پیش و نه امروز قابل حل نبود. برخلاف دروغ‌بافی آقای زیباکلام، مسئله واقعی این است که خباثت‌ها و دشمنی‌های آمریکا طی 60 سال تداوم و تصاعد داشته است و همین سند روشنی برای انزجار از سیاست‌های این رژیم استکباری است.

 
آمریکا تا همین امروز علناً از جریان‌های برانداز حمایت می‌کند و برای آنها بودجه‌های هنگفت اختصاص می‌دهد، از تروریست‌های ضدایرانی جانبداری می‌کند و صراحتاً درباره اعمال تحریم‌های جدید اعلام می‌کند که مقصودش به زانو درآوردن ملت ایران است.
بنابراین برخلاف ادعای آقای زیباکلام که ادای مجتهدها را در‌آورده و از هاشمی خواسته این طوری- به جای استناد به مواضع امام- مسئله و اصل (بلکه صورت سند) را پاک کند، واقعیت این است که چون صورت مسئله و موضوع سر جای خود باقی است، حکم آن نیز سر جای خود باقی است. ضمن اینکه سیاست‌های کلی نظام از جمله در زمینه سیاست خارجی طبق قانون اساسی به رهبری اختصاص دارد و در این زمینه تشخیص وجدان و فطرت عمومی با نظر رهبری نظام طی 35 سال گذشته تطابق کامل داشته و برآیند آن در شعار مرگ بر آمریکا که برگرفته از منطق قرآن می‌باشد جلوه کرده است.

خدا می‌داند نوری‌زاده چند نفر مثل من را لو داده است!

روزنامه کیهان آورده:یک ضدانقلاب پناهنده به آمریکا از دکان‌داری و کاسبی‌ها‌ی اپوزیسیون در این کشور خبر داد و تصریح کرد برخی از آنها نظیر نوری‌زاده برای جمهوری اسلامی جاسوسی می‌کنند.امیرحسین موحدی در شبکه بالاترین نوشت: من حق اقامت دایم در آمریکا دارم اما آرزو دارم به ایران برگردم. همچنین علاقه دارم حقایق ملغمه‌ای به نام اپوزیسیون را بازگو کنم که کاری جز دکان‌داری و کسب درآمد برای جیب خود و فرزندانشان در آمریکا انجام نمی‌دهند. وی می‌نویسد: ای کاش بودید و می‌دیدید آنها به جای مبارزه، کاباره و میخانه و دیسکو راه می‌اندازند، ماشین می‌فروشند، کمپانی می‌زنند، فروشگاه‌های زنجیره‌ای گسترش می‌دهند و شب از تلویزیون خود مردم را سر کیسه می‌کنند، به ریش ملت می‌خندند و از این نکته غافل هستند که پناهندگان رنج کشیده آنها را رسوا خواهند کرد. خطاب به آنها می‌گوییم؛ منتظر باشید که ما هم منتظرانیم...

وی اضافه کرد: آخرین‌بار که در پاییز 1387 در ایران دستگیر شدم وقتی بازجو نوار مکالمات من با دکتر نوری‌زاده را برایم پخش کرد شگفت‌زده شدم البته با خودم گفتم شاید شنود و ضبط کرده‌اند؛ ولی دقایقی بعد متن ایمیل‌هایم را که با ایمیل خصوصی نوری‌زاده مکاتبه کرده بودم به من نشان داد که دکتر با آدرس خود به بازجو فوروارد کرده بود. این را داشته باشید تا نکته‌های دیگر را با آمادگی بخوانید.او در پایان نوشت: تصمیم گرفته‌ام فیسبوک خود را به بازگویی پلشتی‌های اپوزیسیون ایرانی ساکن در لس‌آنجلس، لندن، واشنگتن و... اختصاص دهم و هر روز استاتوسی از آنچه از نزدیک تجربه کردم برایتان بنویسم؛ از کسانی که در بطن مثلا اپوزیسیون در اینجا صاحب تشکیلات و تلویزیون و روزنامه هستند از شنیدن آنها شاید شگفت‌زده شوید ولی من که سالهاست اینها را از نزدیک می‌شناسم سکوت بیشتر را خیانت می‌دانم ملت باید اینها را بشناسد.

نیویورک تایمز: ساده‌لوحی است که خیال کنیم ایران در موضع ضعف است

کیهان نوشت:یک روزنامه آمریکایی از دولت اوباما خواست ساده‌لوحانه با موضوع ایران برخورد نکند و قدرت فزاینده ایران را بفهمد. نیویورک تایمز تصریح کرد «آمریکا باید رویکردی را اتخاذ کند که در راستای نرمش قهرمانانه‌ای که آیت‌الله خامنه‌ای خواستار آن است، باشد».این روزنامه در تحلیلی به قلم ولی‌نصر از مشاوران سابق اوباما نوشت: «آمریکا باید با خط قرمزی مانند برنامه هسته‌ای ایران دست و پنجه نرم کند. این تصور ساده‌لوحانه است چنانچه از سفر هفته گذشته ایران به نیویورک این تصور پیش بیاید که ایران از موضع ضعف وارد مذاکرات شده است چرا که ایران در میان کشورهای عربی منطقه که دچار بی‌ثباتی شده‌اند، هم سربلندتر و هم از موقعیت بهتری نسبت به رقبای خود برخوردار است و بحران و ناآرامی‌های سوریه که متحد ایران در منطقه نیز هست، این کشور را حتی از قبل قدرتمندتر کرده است

نیویورک تایمز افزود: آمریکا طی پنج سال گذشته تصور می‌کرد که با یک ایران تضعیف شده از طریق تحریم‌های اقتصادی بهتر می‌تواند به یک توافق هسته‌ای دست یابد، و البته بی‌ربط هم نیست اما چون ایران هیچ‌گاه خود را مغلوب نمی‌بیند و سیستم سیاسی ایران همچنان در منطقه محکم‌ترین نظام سیاسی در منطقه است.نصر نوشت: امیدهایی که برخی کشورهای متحد آمریکا برای منزوی کردن ایران داشتند درست از آب درنیامده و آنها حتی درباره مصر و اکنون سوریه اختلاف دارند. گر چه آمریکا می‌کوشد تا با ایران نزدیک شود، ولی نباید فراموش کند که ایران به راحتی تسلیم نمی‌شود، چرا که آمریکا به‌عنوان بزرگترین دشمن ایران اعتبار خود را در منطقه از دست داده و در خصوص سوریه نیز موفق عمل نکرده است.نیویورک تایمز با اشاره به اینکه ماجرای اخیر سوریه و عدم اجرای خط قرمز اوباما در این باره باعث آسیب به موقعیت آمریکا شد، نوشت: آمریکا درباره ایران باید رویکردی را اتخاذ کند که در راستای خط نرمش قهرمانانه مورد نظر آیت‌الله خامنه‌ای باشد. نباید انتظار داشت آمریکا بتواند به توافق هسته‌ای با ایران دست یابد مگر اینکه شامل لغو تحریم‌ها در ازای گام‌های ملموس برای گشودن مسیر نظارت بازرسان باشد

اسرائیل: تنها دشمن قوی مادر میان اعراب، حزب‌الله است

کیهان نوشت:تحلیلگران صهیونیست می‌گویند در میان اعراب تنها از حزب‌الله لبنان نگرانی دارند.به گزارش خبرگزاری قدس به نقل از روزنامه المنار (چاپ فلسطین) چند نهاد پژوهشی رژیم صهیونیستی ضمن بررسی تحولات کشورهای عربی خاطرنشان کردند در سالیان آتی، حزب‌الله تنها نگرانی اسرائیل در منطقه عربی خواهد بود و اوضاع آشفته بقیه کشورها امنیت اسرائیل را فعلا تامین می‌کند.مراکز پژوهشی یاد شده معتقدند شرایط کنونی کشورهای عربی تحت هیچ شرایطی اجازه نخواهد داد تا این کشورها به دلیل اختلافات قومی یا انگیزه‌های انقلابی با رژیم صهیونیستی وارد جنگ شوند. و کشورهای عربی که به تازگی نظام‌های تازه‌ای در آنها از جمله مصر تشکیل شده به دلیل ظهور اختلافات جدید در این کشورها به سال‌ها وقت برای خروج از شرایط بحرانی و تبدیل شدن به تهدیدی جدی برای اسرائیل نیاز دارند.

در همین حال المنار لبنان در گزارشی به نقل از فرماندهان ارتش صهیونیستی نوشت: جنگ آینده با حزب‌الله می‌تواند تلفات به مراتب بیشتری برای اسرائیل به دنبال داشته باشد.

ژنرال «یائیر گولان» فرمانده منطقه شمالی ارتش رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با سایت «والا» گفت: ما در گذشته جبهه شمالی را به صورت دو بخش مجزا می‌دانستیم. اما امروزه وضعیت کاملا تغییر کرده است. بلکه به علت روابط مستحکم میان حزب‌الله، نظام بشار اسد و ایران، به یک جبهه تبدیل شده و این امر بر وضعیت استقرار نیروها و نقشه‌‌های اسرائیل تاثیرگذار بوده است.گولان تاکید کرد:‌ در صورتی که جنگی در آینده با حزب‌الله درگیرد، بی‌تردید دشوارترین، زیانبارترین و خشونت‌بارترین جنگ برای نظامیان و غیرنظامیان اسرائیلی خواهد بود و هر اندازه که حزب‌الله از نیروی بیشتری بهره گیرد، زیان‌های این جنگ برای اسرائیل بیشتر می‌شود.این ژنرال صهیونیست از پاسخ به سوال خبرنگار «والا» درخصوص احساسات و اظهارنظرهای وی در جنگ 33 روزه و اصابت موشک‌های حزب‌الله به شهر صفد در سرزمین‌های اشغالی خودداری کرد.

بر اساس این گزارش، در جریان درگیری نظامیان تحت فرمان ژنرال گولان با نیروهای حزب‌الله، دو تیر به وی اصابت کرده است. همچنین نیروهای تک‌تیرانداز حزب‌الله، در موقعیت «نوریت» دو تن از نیروهای تحت امرش را به هلاکت رساندند اما وی از این حمله جان به در برد.

این ژنرال صهیونیست در پاسخ به سوالی درباره جنگ آینده این رژیم با حزب‌الله گفت: ما گمان می‌کردیم که در جنگ 33 روزه دستاوردهای بیشتری به دست می‌آوریم و احساس می‌کنیم فرصت‌ها را از دست دادیم. دلیل این شکست نیز نه تنها اشتباهات تاکتیکی بلکه مجموعه اشتباهاتی در سیستم اطلاعاتی ما بود.

خبرنگار والا در ادامه از این ژنرال اسرائیلی پرسید: آیا پیروزی حزب‌الله در شهر استراتژیک «القصیر» سوریه، زیربنای استراتژی ارتش اسرائیل در زمینه مقابله با این جنبش را تشکیل خواهد داد، گولان در پاسخ اظهار داشت: «حزب‌الله یک دشمن قوی است و من از هیچ‌کدام از مقامات نظامی نمی‌خواهم که دشمن را دست کم بگیرد.»ژنرال گولان در پایان خاطرنشان کرد: بسیاری گمان کردند که نظام سوریه به زودی فرو خواهد پاشید. اما من تاکید کردم که این امر نیازمند چندین ماه وقت است. با این وجود من نیز اشتباه کردم. زیرا این نظام بیش از آنچه گمان می‌کردم بر مسند قدرت باقی خواهد ماند. من پیش‌بینی می‌کردم نظام دمشق در مدت یک سال و نیم از هم فرو بپاشد. اما امروزه از یک جنگ ادامه‌دار سخن می‌گوییم.

روحانی کاندیدای گاردین برای جایزه صلح نوبل

روزنامه ایران نوشت:خبر اول اینکه چه کسی بیشترین تلاش‌ها را در سال 2013 میلادی برای برقراری صلح انجام داد؟ سایت روزنامه گاردین انگلیس در مطلبی به معرفی نامزدهای مورد نظر خود برای دریافت جایزه صلح نوبل پرداخته و از خوانندگان خود خواسته نامزد مورد نظر را انتخاب کنند.
هیأت تحریریه گاردین اقدام به معرفی نامزدهایی کرده است که امکان برنده شدن آن‌ها از سوی کمیته و معرفی آن‌ها به عنوان برنده جایزه صلح نوبل 2013 بیشتر است. تا ظهر روز گذشته حسن روحانی رئیس جمهوری ایران و ملاله یوسف زی دختر دانش آموز پاکستانی بیشترین رأی را کسب کرده‌اند.

پرونده‌ حادثه 22بهمن قم به دادگاه نیامده است

ایران در خبر دیگر آورده:رئیس دیوان عدالت اداری گفت: پرونده‌ انتزاع دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران و تهران مختومه شده است. حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری روز گذشته در حاشیه‌ سیزدهمین اجلاس آمبودزمان )نهادی برای مبارزه با فساد) از پاسخ به سوالی درباره‌ وضعیت پرونده شکایت خانواده‌ هاشمی از حمید رسایی خودداری کرد. وگفت: نمی‌خواهم درباره دادگاه ویژه روحانیت اطلاع‌رسانی کنم. رئیس دیوان عدالت اداری در پاسخ به سؤالی درباره وضعیت رسیدگی به پرونده حادثه 22 بهمن قم نیز گفت: این پرونده هنوز به دادگاه نیامده است.منتظری همچنین درباره شکایت شماری از فعالان زن دانشجویی از برخی دانشگاه‌ها به دلیل اجرای طرح تفکیک جنیستی در دیوان عدالت اداری گفت: هنوز این شکایت را ندیده‌ام و چیزی به دست من نرسیده است.

احضار سعید مرتضوی به خاطر 2 شکایت جدید

ایران دست آخرنوشت:سعید مرتضوی دادستان پیشین تهران با شکایت فاضل لاریجانی برای ادای توضیحات و بازجویی به دادسرای عمومی و انقلاب احضار شد. شاکی پرونده به اتهام انتشار مطالب خلاف واقع و نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی و همچنین انتشار فیلم و فایل صوتی از مرتضوی شکایت کرده است محمد اصلانی وکیل مرتضوی درباره پرونده موکل خود اظهار داشت: روز گذشته - سه‌شنبه - قرار بود همراه موکلم به دادسرای کارکنان دولت برویم اما به دلایلی به اوایل هفته آینده موکول شد. وکیل مرتضوی ادامه داد: سال گذشته فیلم و فایل صوتی منتسب به فاضل لاریجانی از سوی رئیس جمهور در جلسه استیضاح وزیر کار منتشر شد که وی در همین راستا از موکلم شکایت کرده است.گفتنی است همچنین پرونده دیگری با شکایت پیمان حاج محمود عطار وکیل دادگستری علیه سعید مرتضوی در شعبه 15 بازپرسی دادسرای کارکنان دولت تحت رسیدگی است و بازپرس نیز در این خصوص نامبرده را احضار کرده است.
 

دلایل بی اعتمادی به آمریکا

روزنامه تهران امروز نوشت:عماد افروغ در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه دلایل بی اعتمادی به دولت آمریکا چیست، گفت: کودتا علیه دولت دکتر مصدق در سال ۱۳۳۲ به اعتراف خود آمریکایی ها، حمایت تمام عیار از رژیم مستبد و وابسته پهلوی در سیاست های معطوف به عقب ماندگی در کشور و در مواجهه خونین و سرکوب گرانه با جنبش دانشجویی ۱۳۳۲، قیام ملی و اسلامی ۱۵ خرداد و زندانی کردن و شکنجه آزادی‌خواهان کشور، مقابله با انقلاب اسلامی در مقاطع مختلف، راه‌اندازی‌های کودتاهای نظامی به منظورسرنگونی نظام جمهوری اسلامی، اعمال جنگ تحمیلی و اجرای تحریم های قلدر مآبانه و غیرانسانی با اتکا به فرصت های در اختیار خود، به ویژه تحریم های هسته‌ای، مواضع بعدی رئیس جمهور آمریکا، پس از گفتگوی تلفنی اخیر با آقای روحانی رئیس جمهور کشور، از ریشه ها و دلایل بی اعتمادی ملت ما به آمریکاست.

ملاقاتی برای رفع حصر صورت نگرفته است

تهران امروز آورده:میرمحمود موسوی، کارشناس عالی وزارت امور خارجه و برادر میرحسین موسوی در گفت و گو با روزنامه اعتماد در باره شرایط برادرش گفت: بنده به صلاحدید امنیتی 14 ماه است ممنوع‌الملاقاتم. اخیرا، در طول سه هفته گذشته هر هفته با حضور ماموران، ملاقاتی بین ایشان و دختران‌شان و خواهران‌شان انجام گرفته است. در مجموع حال عمومی ایشان متوسط و حال روحی‌شان هم بسیار خوب است. وی در پاسخ به این سئوال که آیا ملاقات‌هایی با ایشان برای رفع حصر صورت گرفته است؟ اظهار داشت: خیر.

تحرکات ضد شیعی وارد مرحله جدیدی شد

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:تحرکات ضد شیعی در مالزی وارد مرحله جدیدی شده است .به گزارش ابنا، "جمیل خیر" وزیر امور اسلامی مالزی پس از رونمایی از یک کتاب ضد شیعه با عنوان "حقیقت تشیع"، گفت: تبلیغ شیعه باید زیر نظر و کنترل اداره ادیان غیراسلامی باشد و در مرحله اول باید به تصویب آن برسد. براساس همین گزارش، وزارت تبلیغات اسلامی مالزی نشستی با افسر نظارت برامور مذهبی برگزار کرد تا با بررسی راه‌های محدود کردن آموزه‌های شیعی بهترین راهکار را انتخاب کنند. این نشست با رونمایی از یک کتاب ضد شیعه با عنوان "حقیقت تشیع" نوشته "داتوک وان زهیدی وان" نیز همراه بود. در این کتاب - که طرح جلد آن تصویری از مراسم قمه زنی است - با وارونه نشان دادن حقایق تاریخ اسلام، اتهاماتی واهی به مکتب اهل بیت علیهم السلام نسبت داده است. "جمیل خیر" وزیر امور اسلامی مالزی پس از رونمایی از این کتاب طی سخنانی گفت: ما به مقامات ایالتی در مقابل خطر تلاش شیعیان برای تغییر دین مسلمانان دیگر مذاهب هشدار می‌دهیم. هزار نسخه از این کتاب ضد شیعی در چاپ اول، از سوی اداره فدرال مفتیان مالزی بین مساجد منطقه مالزی توزیع شده است تا دردسترس عموم قرار گیرد.

ذوق زدگی ورزشی ارتباط ایران وآمریکا

جمهوری اسلامی نوشت: با مطرح شدن موضوع مذاکره با آمریکا، عده‌ای با بی‌صبری تمام حتی از دولت هم جلو افتاده و پیشنهاد برگزاری مسابقه دوستانه ورزشی با آمریکا داده‌اند! علی کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال در روزهای اخیر از پیشنهاد انجام بازی دوستانه آمریکا با تیم ملی ایران خبر داد. وی افزود: "فدراسیون فوتبال آمریکا موافقت خود را برای حضور ایران در این بازی دوستانه که در قالب یک تورنمنت چند جانبه برگزار خواهد شد، اعلام کرده است." ولی آمریکائی‌ها با این خبر کاملاً محتاطانه برخورد کرده‌اند. درحالی که "ماری هارف" یکی از سخنگویان وزارت خارجه کاخ سفید درباره احتمال رویارویی دو تیم ایران و آمریکا گفت: "ما همیشه گفته‌ایم که آماده مذاکره مستقیم با ایرانی‌ها هستیم. خب، کجا بهتر از زمین فوتبال!" همزمان اعلام کرده گزارشی از تایید برگزاری این بازی دوستانه از طرف آمریکایی‌ها به دست کاخ سفید نرسیده است. از طرف دیگر، "نیل بوئت"، سخنگوی فدراسیون فوتبال امریکا نیز توافق فدراسیون فوتبال این کشور با ایران برای بازی دوستانه را تایید نکرد. به نظر می‌رسد متولیان ورزش کشور باید برای حفظ اعتبار جمهوری اسلامی ایران احتیاط بیشتری کنند.

 
مهدی خزعلی به 6 سال حبس محکوم شد

روزنامه آرمان نوشت:شنیده شد که رأی دادگاه بدوی برای مهدی خزعلی به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام و همچنین اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور صادر شد. دادگاه انقلاب تهران رای بدوی خود را درباره پرونده مهدی خزعلی که به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام و همچنین اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور بازداشت شده و برایش پرونده تشکیل شده بود را صادر کرد. بر اساس این حکم مهدی خزعلی به جرم اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور به 5 سال حبس و به جرم فعالیت تبلیغی علیه نظام به 1 سال حبس محکوم شد. بر اساس گفته مصطفی ترک همدانی یکی از وکلای مدافع مهدی خزعلی این حکم دیروز به وکلای متهم ابلاغ شده و قرار است در مهلت قانونی به این حکم اعتراض شود.

سکوت احمدی‌نژاد درباره دانشگاه ایرانیان

آرمان نوشت:شنیده شد که محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور سابق کشورمان عصر سه‌شنبه که در مراسم ختم محمد عطایی یکی از اعضای تیم حفاظت ریاست جمهوری واقع در مسجد احمدیه نارمک حضور یافته بود، پس از خروج از مراسم ختم در پاسخ به سوالات مکرر خبرنگاران درباره آخرین وضعیت دانشگاه ایرانیان، مذاکرات هسته‌ای و مذاکرات با آمریکا حاضر به پاسخگویی نشد. وی در پاسخ به سوال یک خبرنگار اصلاح‌طلب مبنی بر اینکه محبوبیت مردم به خود را چگونه ارزیابی می‌کنید، گفت:‌ سد معبر نکنید. احمدی‌نژاد در پایان با تکان دادن دست از جمع خبرنگاران خداحافظی کرد.

پلمب اداره پست اندیشمک به دلیل بدهی!

آرمان آورده:شنیده شد که اداره پست شهرستان اندیمشک خوزستان به دستور دادستان به دلیل بدهی روز دوشنبه پلمب شد. فرماندار اندیمشک گفت: اداره پست حدود یک میلیارد ریال به شهرداری بدهی دارد که به دلیل عدم پرداخت و در پی شکایت شهرداری از این اداره، به دستور دادستان پلمب شد. خداداد محمدی افزود: از بدهی مذکور حدود سیصد میلیون ریال از سوی اداره پست به شهرداری اندیمشک پرداخت شده است. وی با بیان مشکلات مالی شهرداری اندیمشک و بدهی سنگین شهرداری افزود: شهرداری اندیمشک در تلاش است تا با وصول بخشی از مطالبات خود از ادارات، نسبت به پرداخت بدهی خود به پیمانکاران و سایر دستگاه‌ها اقدام کند.

۶۸۶ پرونده فساد در فوتبال

آرمان نوشت:شنیده شد که در جلسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از وجود ۶۸۶ پرونده فساد در فوتبال خبر داده شد. صراط نوشت؛ نکته جالب این است که تعداد 500 پرونده به دلیل نبود مدارک کافی و عدم وجود مدارک مستند، غیر قابل طرح اعلام شده است. همچنین از186 پرونده باقی مانده 160 پرونده به قوه قضاییه ارسال شده که 108 حکم نیز صادر شده است. سایر پرونده‌ها نیز در حال بررسی است. البته در این جلسه برخی از اهالی فوتبال معتقد بودند که پرونده‌های فساد در فوتبال باید با تشکیل کمیته اخلاق در فدراسیون فوتبال بررسی شود.

پرسپولیس صاحب آژانس هواپیمایی می‌شود

آرمان آورده:شنیده شد که آژانس هواپیمایی باشگاه پرسپولیس به زودی راه­اندازی خواهد شد. صراط نوشت؛ محمد رویانیان مدیر‌عامل باشگاه پرسپولیس جلسه‌ای دو ساعته را در محل باشگاه برای راه‌اندازی آژانس هواپیمایی پرسپولیس تشکیل داد. در این جلسه کارهای اولیه انجام شد و به زودی این آژانس افتتاح خواهد شد. همچنین رویانیان برای نهایی کردن قرارداد با ستارگان میلان مجددا دست به کار شد و درخصوص اسپانسر‌ها درآمد‌زایی و امضای توافقات نهایی با مسئولان میلان قرار است دو روز آینده مذاکرات نهایی انجام شود.

شانس سرپرستان برای وزارت

آرمان آورده:شنیده شد که با وجود اینکه تنها یک ماه دیگر تا مشخص شدن تکلیف این سه وزارتخانه باقی است ولی هنوز میزان شانس سه سرپرست این وزارتخانه‌ها برای تصدی صندلی وزارت مشخص نیست. با اینکه از راهروهای مجلس خبر می‌رسد که وضعیت توفیقی، فانی و صالحی امیری در قیاس با روزهای اول انتصاب شان به سرپرستی وزارتخانه‌ها بهتر شده است ولی باز هم نمی‌توان گفت که در روزهای باقی مانده چه اتفاقی خواهد افتاد. فردانیوز از راهروهای مجلس خبر می‌دهد: صالحی امیری و فانی شانس زیادی برای وزارت دارند و دکتر توفیقی نیز نسبت به نیلی منفرد وضعیت مطلوب‌تری را داراست.

نصب بنر عجیب در ورزشگاه آزادی

روزنامه آرمان نوشت:شنیده شد که در روزهای اخیر نصب یک بنر عجیب روی سر در ورودی پیست اتومبیلرانی مجموعه ورزشی آزادی تعجب اهالی ورزش را به دنبال داشت. روی این بنر نوشته شده بود: «پیست پس از ۴ دهه افتتاح می‌شود.» فرارو نوشت؛ این بنر که احتمالا توسط مدیران مجموعه ورزشی آزادی یا فدراسیون اتومبیلرانی نصب شده، قاعدتا نشان‌دهنده افتتاح رسمی پیست اتومبیلرانی مجموعه ورزشی آزادی پس از ۴۰ سال داشت، موضوعی که کیلومترها از واقعیت فاصله دارد! دراین باره باید یادآور شد که تعمیرات پیست آزادی از ۶ ماه قبل آغاز شد تا آسفالتی نو روی پیست بنشیند. این پیست تا یک سال قبل مورد استفاده قرار می‌گرفت و برخلاف ادعای مطرح شده، پس از ۴۰ سال به بهره‌برداری نمی‌رسد.

جین ایران صدای واشنگن پست را درآورد!

آرمان آورده:شنیده شد که روزنامه واشنگتن پست در گزارشی به اظهارات اخیر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره ایران که واکنش‌های تمسخرآمیزی را برای وی به دنبال داشته است، اشاره کرد و به طور تلویحی از اظهارات اشتباه وی که تعریف کننده نقش احتمالی رژیم صهیونیستی در تلاش‌های دیپلماتیک اخیر ایران و غرب است، انتقاد کرد. روزنامه واشنگتن پست در گزارشی با عنوان «چرا این که نتانیاهو درباره پوشیدن جین در ایران اطلاعی ندارد، مهم است» نوشت: بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هفته گذشته در گفت‌وگو با شبکه بی‌سی‌سی فارسی اظهاراتی را مستقیما خطاب به مردم ایران بیان کرد که با انتقاد برای وی همراه بود. نتانیاهو گفت که اگر مردم ایران آزاد بودند شلوار جین می‌پوشیدند و موسیقی غربی گوش می‌دادند. این در حالی است که بسیاری از ایرانیان شلوار جین به تن می‌کنند و بسیاری از آنها با انتشار عکس‌هایی از خود در سایت‌های اینترنتی که با پیام‌هایی در تمسخر نخست‌وزیر اسرائیل به خاطر بی‌اطلاعی‌اش همراه بود این را ثابت کردند.

ایران برنامه موشکی را هم تعطیل کند!

روزنامه قدس به نقل ازایران هسته ای نوشت: یک سناتور آمریکایی گفت: برای اینکه مذاکرات ایران و آمریکا موفق باشد، ایران افزون بر توقف برنامه هسته ای باید حمایت از مقاومت را تعطیل کرده، برنامه موشکی خود را هم متوقف کند.

بایکوت کنفرانس ناسا

روزنامه قدس نوشت: گروهی از دانشمندان آمریکایی در اعتراض به ممنوعیت حضور محققان چینی در کنفرانس ناسا، حضور در این کنفرانس را بایکوت کردند.

پرونده حادثه قم به دادگاه نیامده

قدس به نقل از سایت الف: محمد جعفر منتظری - رئیس دیوان عدالت اداری- در جمع خبرنگاران درباره سرنوشت پرونده حادثه 22 بهمن قم گفت: هنوز این پرونده به دادگاه نیامده است.منتظری همچنین درباره شکایت از اجرای طرح تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها نیز گفت: من هنوز این شکایت را ندیده‌ام و چیزی به دستم نرسیده است.

درخواست آیت‌ا... جوادی آملی از ناجا

قدس نوشت: آیت‌ا... جوادی آملی در جمع کارکنان فرماندهی انتظامی قم، گفت: ناجا باید به بدحجابان تذکر بدهد، زیرا تذکر شما به احترام لباسی که در تن دارید، بیشتر اثر دارد.

پاسخ کارگردان «کلاه‌پهلوی» به‌انتقادها

قدس به نقل از سایت جهان آورده: سیدضیاءالدین دری کارگردان سریال «کلاه پهلوی» در واکنش به تذکر شورای نظارت بر سازمان صداوسیما درخصوص «نمایش عریان و قبح‌شکنانه مفاسد اخلاقی» در این سریال تاریخی، گفت: ما فقط یک کار نمایشی انجام دادیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها