دکتر محمود نبوی:

وبا ترس ندارد

معاون وزیر بهداشت اعلام کرد:

ابتلای 180 نفر به وبا تاکنون

معاون بهداشت وزیر بهداشت گفت: تاکنون 180 نفر در کشور به وبا مبتلا شده‌اند که از این تعداد 114 نفر اتباع خارجی هستند و 5 نفر بر اثر این بیماری تاکنون جان خود را از دست داده‌اند.
کد خبر: ۶۰۲۲۰۴
ابتلای 180 نفر به وبا تاکنون

علی‌اکبر سیاری پیش از ظهر امروز در حاشیه مراسم روز سالمند که در سالن همایش‌های رازی برگزار شد در مورد آخرین آمار مبتلایان به وبا در کشور گفت: تاکنون 180 نفر به وبا مبتلا شده‌اند که بیشترین آمار در شهرهای زاهدان و ایرانشهر در استان سیستان و بلوچستان و شهر کرمان و سیرجان گزارش شده است.

به گفته معاون وزیر بهداشت وبا از سال 44 در کشور ما وجود داشته که هر ساله در مقاطعی از سال دوباره بروز می‌کند.

وی گفت: از مجموع مبتلایان 114 نفر اتباع خارجی هستند که از مرزهای جنوب شرق کشور به طور قاچاق وارد کشور شده‌اند و 5 نفر نیز تاکنون بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

معاون وزیر بهداشت به این نکته اشاره کرد: بیماری وبا بیشتر از طریق آب آشامیدنی آلوده به بدن منتقل می‌شود که مردم باید در نحوه مصرف آب آشامیدنی خود به ویژه در سفرها دقت لازم را داشته باشند.

سیاری گفت: البته سیستم گزارش روزانه ما نشان می‌دهد که هیچ جای نگرانی نیست و در 80 درصد موارد خطر مرگ وجود ندارد اما باید مراقب علایمی مانند تشنگی ممتد، اسهال شدید آبکی به ویژه در کودکان، بی‌حالی، گود افتادن چشم و قدرت برگشت‌پذیری پوست به عنوان علایم بیماری وبا بود.

معاون وزیر بهداشت همچنین گفت: مشکلاتی در آبرسانی شهر ایرانشهر وجود دارد که وزارت نیرو باید مشکل را حل کند در عین حال میزان کلرزنی که باید روزانه بین 4 دهم تا نیم میلی‌گرم باشد در مواقع بروز بیماری وبا باید به نیم تا یک میلی گرم برسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها