معاون وزیر بهداشت اعلام کرد:

ابتلای 180 نفر به وبا تاکنون

معاون بهداشتی وزیر بهداشت گفت: تعداد مبتلایان به وبا در کشور به ۱۷۴ نفر رسید، گسترش آن به ده استان افزایش یافت و تعداد موارد ابتلا به این بیماری در تهران به چهار نفر رسید.
کد خبر: ۶۰۰۸۶۳

علی‌اکبر سیاری در گفت‌و‌گو با فارس افزود: موارد ابتلا به بیماری وبا و گستره ابتلا به آن به طور مرتب در حال افزایش است، بنابراین وزارت بهداشت تمهیدات خود را برای کنترل این بیماری متناسب با افزایش آن گسترش داده است.

وی اظهار کرد: اقدامات وزارت بهداشت شامل دو دسته اقدامات اصلی است که اولی شامل کنترل دقیق‌تر مناطق مرزی برای جلوگیری از ورود بیماران جدید از کشورهای شرقی کشور است و دومین اقدام دقت و نظارت بیشتر بر کلرینه کردن آب آشامیدنی در سراسر کشور اعم از شهر و روستاست.

سیاری عنوان کرد: اقدام مهم دیگر وزارت بهداشت برای کنترل بیماری وبا آموزش همگانی به مردم برای رعایت بهداشت فردی، بخصوص بهداشت در دفع و تاکید بر شست و شوی دست‌ها بعد از اجابت مزاج و بخصوص قبل از غذا خوردن است.

وی گفت: اقدام مهم دیگری که مردم باید انجام دهند، دقت در مصرف آب و مواد غذایی است و در هر شرایطی که هستند باید بجد از مصرف آب و مواد غذایی غیرمطمئن بپرهیزند.

معاون وزیر بهداشت یادآور شد: از نظر دسترسی مردم به آب آشامیدنی سالم، آمار موجود در وزارت بهداشت نشان می‌دهد که 100 درصد مردم شهرها و 98 درصد مردم روستاها به آب آشامیدنی بهداشتی، سالم و ضدعفونی شده دسترسی دارند و حتی در بیشتر روستاهایی که آب لوله‌کشی ندارند، آب سالم با تانکر برای آنها ارسال می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها