علی مرادخانی، معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین اختتامیه چهاردهمین جشنواره تئاتر دفاع مقدس تاکید کرد که این جشنواره ظرفیت تبدیل شدن به یک رویداد بین‌المللی را دارد.
کد خبر: ۶۰۱۸۸۱

به گزارش فارس، چهاردهمین جشنواره تئاتر مقاومت شنبه‌شب با حضور علی مرادخانی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، قادر آشنا مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، محسن مومنی‌شریف مدیر حوزه هنری،‌ جواد جباری مدیرعامل بنیاد روایت، حفیظ‌الله رفیع مدیرعامل انجمن تئاتر دفاع مقدس و جمعی از هنرمندان در تالار وحدت به کار خود پایان داد.

در ابتدای این مراسم، سردار نقدی در سخنانی حماسی خطاب به هنرمندان گفت: به جنبش درآیید و سکوت را بشکنید، شاید دنیا از این ظلمات بیرون آید. ای هنرمندان، دردمندی را به هنر خود بیفزایید تا عظمت دفاع مقدس ما را به تصویر بکشید و در این امر چه هنری رساتر از هنر نمایش که تاریخ آن به قدمت تاریخ مقاومت است و خالق آفرینش بسیاری از حقایق هستی را با همین هنر نشان داده است.

علی مرادخانی معاون هنری وزیر هم در این مراسم گفت: این گونه جشنواره‌ها که به واسطه نهادهای مختلف برگزار می‌شود نباید لزوماً آنها را دولتی کنیم و باید سعی کنیم به واسطه همین حمایت‌ها برگزاری چنین جشنواره‌هایی ادامه یابد.

او افزود: در دوره‌های گذشته این جشنواره با عنوان دفاع مقدس برگزار می‌شد اما حال با عنوان مقاومت در حال برگزاری است که به نظر می‌رسد فکر درست و دقیقی است. همین نام یک جشنواره را می‌تواند از سطح بومی به سطحی جهانی تبدیل کند. امکان بین‌المللی شدن این جشنواره وجود دارد زیرا مضامینی در دنیا هست که برای همه مورد نظر است، مثل عدالت.

مرادخانی اظهار کرد: در دنیا آثاری با همین مضامین در عرصه نمایشی در حال اجرا هستند که می‌توانیم از آنها برای حضور در این جشنواره دعوت کنیم.

دبیر چهاردهمین جشنواره تئاتر مقاومت نیز در این مراسم گفت: این جشنواره با همدلی بسیاری از هنرمندان همراه بود که توانست با این کیفیت برگزار شود. معاون هنری وزارت ارشاد در دولت دهم و یازدهم و مرکز هنرهای نمایشی این جشنواره را واقعا یاری کردند.

او افزود: با توجه به این‌که از دو سال پیش این جشنواره مجددا به راه افتاده، کسی انتظار نداشت که با این سیر تقاضا مواجه شود. در این مراسم از زنده‌یاد «محمود استادمحمد» به‌دلیل حضور نمایشنامه «خونیان و خوزیان» نوشته او در بخش نمایشنامه‌نویسی جشنواره تجلیل ویژه شد.

در بخش بزرگداشت هم از محمد جمال‌پور و سعید تشکری دو هنرمند فعال حوزه تئاتر دفاع مقدس و مقاومت قدردانی شد.

در این دوره از جشنواره، رتبه اول بخش کارگردانی از آن علیرضا مهران کارگردان «روزهای اول پاییز» شد. رتبه اول بخش بازیگری مرد هم به سروش طاهری بازیگر «بذار یه امشب بگذره» رسید و سارا قلی‌زاده بازیگر نمایش «تو هرگز نخواهی گشت» به عنوان بهترین بازیگر زن معرفی شد.

لوح سپاس و 20 میلیون ریال وجه نقد جوایز رتبه‌های نخست این دوره از جشنواره بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها