نیویورک‌تایمز:

آمریکا باید خواسته‌‌های ایران را تامین کند

روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» در مقاله‌ای به قلم «توماس فریدمن» به دستاوردهای اخیر سفر «حسن روحانی» رئیس جمهور ایران به آمریکا و گفت‌وگوی تلفنی وی با «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا اشاره کرد و نوشت: در مذاکرات با تهران باید پیشنهادی را مطرح کنیم که خواسته ایران برای دسترسی به توان صلح‌آمیز هسته‌ای تأمین شود.
کد خبر: ۶۰۱۸۵۷
آمریکا باید خواسته‌‌های ایران را تامین کند

این روزنامه تاکید کرد: در نهایت شاهد مذاکرات جدی و رو در رو میان دیپلمات های ارشد ایران و آمریکا در خصوص برنامه هسته ای ایران خواهیم بود.

نیویورک تایمز افزود که علم ژئوپولتیک همان قدرت نفوذ است، امروز، میز مذاکرات است که مسیر ما را شکل می‌د‌هد. این اعتبار «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا است.

فریدمن با اشاره به این مذاکره آمریکا و ایران تصریح کرد: پیشنهادی که ما به ایرانی‌ها ارائه می‌کنیم، باید خواسته آن‌ها مبنی بر دسترسی به توان صلح ‌آمیز هسته ‌ای را تأمین کند تا از این جهت توان علمی آن‌ها مورد تائید قرار بگیرد.

وی ادامه داد: بخاطر داشته باشید که انقلاب 1979 ایران یک انقلاب ملی و مذهبی علیه رژیمی بود که توسط غرب منصوب شده بود بنابراین داشتن برنامه هسته ای در ایران جذبه‌های ملی گرایانه دارد.

مقامات کاخ سفید در سفر اخیر رئیس جمهور ایران به نیویورک برای حضور در مجمع عمومی سازمان ملل، برای مذاکره با روحانی ابراز تمایل کردند اما ایران به دلیل فراهم نشدن برخی مقدمات پیشنهاد آمریکا را رد کرد.

در عین حال اوباما در لحظه ای که روحانی عازم تهران بود با وی تماس تلفنی برقرار کرد و در زمینه های مختلف از جمله ادامه همکاری برای فراهم آوردن زمینه در خصوص گفت‌وگوهای بعدی درباره برنامه هسته ای ایران مکالمه کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها