یزدان نویدی: بهترین برنامه برای ساخت برنامه و بازی برای گوشی موبایل و تبلت چیست؟ آیا با زبان سی یا سی‌شارپ می‌شود برای همه گوشی‌ها و تبلت‌های تحت سیستم اندروید، با ویندوز برنامه نوشت؟
کد خبر: ۶۰۱۸۳۲

به زبان C که نه، ولی با ++ Cمی‌توانید. ابتدا با نصب کردن NDK می‌توانید با ++C برای آندروید برنامه تولید کنید، حتی می‌توانید از لایبرری معروف Qt که برای ++C نوشته شده نیز استفاده کنید.

اما در مورد سی شارپ قصه قدری فرق می‌کند، یک نسخه از دات نت با نام مونو توسعه داده شد، این پروژه دات نت را به سیستم عامل‌های دیگر می‌آورد و شما در لینوکس و مک او ایکس هم می‌توانستید از آن استفاده کنید، با رشد اندروید و توجه به این‌که هسته اصلی این سیستم عامل، لینوکس است یک نسخه به نام Mono Touch توسعه داده شد، این نسخه امکان برنامه‌نویسی برای اندروید را با استفاده از کد‌های دات نت می‌داد، اما به صورت پولی بود، در سال ۲۰۱۱ ناول دیگر از این نرم‌افزار حمایت نکرد، اما شرکت Xamarin این کار را برعهده گرفت و نسخه‌های بعدی مونو و همین طور MonoTouch را توسعه داد و در حال حاضر نیز آخرین نسخه آن حدود دو ماه پیش منتشر شده که ویژگی‌های سی‌شارپ ۵ را نیز پشتیبانی می‌کند. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به سایت آن به آدرس زیر مراجعه کنید:

http:‌/‌‌/‌www.mono-project.com‌/‌Main_Page

این چارچوب‌های کاری مزیت‌های زیادی دارد. به‌طور مثال کد شما در آی او اس و اندروید یکسان خواهد بود، بعضا می‌توانید از کتابخانه‌هایی که قبلا با دات نت یا مونو نوشته‌اید به شرطی که مونوتاچ آن را پشتیبانی کند استفاده کنید، اما خب برنامه‌نویسان ترجیح می‌دهند با زبان‌های اصلی این سیستم‌عامل‌ها، جاوا برای اندروید کدنویسی کنند.

 

احسان نیری ـ تهران: می‌خواهم مقداری از فضای درایو ‍C را به درایو F اضافه کنم. لطفا راهنماییم کنید.

برای این کار از نرم‌افزار EaseUS® Partition Master استفاده کنید، نسخه رایگان این نرم‌افزار این امکان را به شما می‌دهد که درایو‌های خود را Split یا Merge کنید، اگر با Split مشکل داشتید می‌توانید از بخش Manage ویندوز (با راست کلیک کردن روی My Computer درایو خود را شرینک کنید)، من به شخصه چند بار که از این نرم‌افزار استفاده کرد‌م مشکلی نداشتم؛ اما بد نیست از فایل‌های حساس خود بک‌آپ بگیرید که مشکلی پیش نیایید.

مجتبی مرادی از کرمانشاه: می‌خواستم بدانم چگونه می‌شود برای لپ‌تاپم یک ویندوز اکس‌پی روی فلش مموری نصب کنم به گونه‌ای که با اتصال فلش و ری استارت کامپیوتر با اکس‌پی کار کنم؟

متاسفانه چنین کاری شدنی نیست، ولی در گذشته که ویندوز اکس‌پی بیشتر مورد استفاده قرار می‌گرفت یک نسخه زنده وجود داشت که شما می‌توانستید براحتی دستگاه خود را روی ویندوز اکس‌پی از طریق یواس‌بی بوت و از آن استفاده کنید. می‌توانید از تورنت آن را دانلود یا از لینک زیر استفاده کنید:

http:‌/‌‌/‌torrentz.eu‌/‌win‌/‌windows+xp+ live+usb-q

 

عطا اشجعی از شهرستان آستارا: می‌خواهم گوشی galaxy young خودم را روت کنم. آیا برای گوشی اندرویدیم مشکلی پیش می‌آید؟سوال دوم: اگر گوشی را آنروت کنم گارانتی آن باز می‌شود، لطفا روش آنروت کردن و روت کردن آن را توضیح دهید، با چه نرم‌افزاری آن را روت و آنروت کنم؟

در مورد سوال اول خیر مشکلی پیش نمی‌آید فقط یکسری کارها و برنامه‌هایی که در شرایط عادی اجرا نمی‌شدند در این حالت اجرا می‌شوند و مشکل نرم‌افزاری ایجاد نمی‌شود. در مورد سوال دوم قضیه قدری فرق می‌کند، شما اگر دستگاه خود را روت کنید می‌توانید آن را آنروت کنید که مشمول گارانتی هم شود، اما باز هم قابل پیگیری است که دستگاه شما چند بار روت شده یا اصلا شده ‌است یا خیر. اما وقتی واقعا تصمیم به روت کردن گرفتید باید دور گارانتی دستگاه خود خط بکشید، چون به دردسر‌های آن نمی‌ارزد.

میلاد از کرج: بتازگی یک تبلت ASUS memopad HD7 خریداری کردم که سیستم عامل آن اندروید جلی‌بین است. آیا این امکان وجود دارد تا به وسیله تبلت از طریق روتر وایرلس به فایل‌های به اشتراک گذاشته شده در کامپیوترم دسترسی پیدا کنم؟

بله شما می‌توانید با نصب برنامه AndSMB به کامپیوتر خود وصل شوید و فایل‌های خود را ببینید؛ اما برنامه‌ای بهتر که بتوانید خیلی راحت‌تر با آن کار کنید ES Filemanager است. این برنامه علاوه بر این‌که یک برنامه مدیریت فایل است، امکان اتصال از طریق FTP یا شبکه محلی یا سرویس‌های Cloud مانند دارپ باکس را نیز به شما می‌دهد، در ضمن یک برنامه مدیریت قوی نیز در خود دارد، نکته مهم‌تر رابط کاربری این برنامه است که به شکل خوبی طراحی شده که براحتی بتوانید از امکانات آن استفاده کنید.برای دانلود آن از بازار از لینک زیر استفاده کنید

http:‌/‌‌/‌cafebazaar.ir‌/‌app‌/‌com.estrongs.android.pop‌/‌?l=fa

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها