حسینی در برنامه پایش:

خزانه را خالی تحویل ندادیم

جهاد کشاورزی:

خزانه برای پرداخت مطالبات گندمکاران خالی است

در حالی که کشاورزان خود و زمین‌هایشان را برای آغاز کشت پاییزه گندم آماده می‌کنند، مدیرکل دفتر غلات و نباتات علوفه‌ای وزارت جهاد کشاورزی گفت: هنوز مراکز خرید گندم، نقدینگی برای پرداخت بهای گندم خریداری شده از کشاورزان را ندارند گویا خزانه را خالی کرده و به دولت یازدهم تحویل داده‌اند.
کد خبر: ۶۰۱۵۵۱

دلاور حیدرپور در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: میزان خرید گندم از کشاورزان از مرز هشت میلیون تن گذشته است که پنج میلیون و 200 هزار تن آن از سوی مراکز خرید دولتی و بقیه از سوی بخش خصوصی خریداری شده است.

وی افزود: براساس گزارش‌های استانی رسیده، هنوز برخی از استان‌ها بخشی از مابه‌التفاوت 80 تومانی و بهای گندم تحویلی در یک و دو ماهه اخیر را دریافت نکرده‌اند که امیدواریم با اتخاذ تدابیر لازم این مشکل حل شود.

مدیرکل دفتر غلات و نباتات علوفه‌ای وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد: چنین مشکلاتی در آستانه فصل کشت پاییزه می‌تواند در تصمیم‌گیری کشاورزان برای ادامه دادن یا ندادن به کشت این محصول استراتژیک بسیار اثرگذار باشد.

حیدرپور اظهار امیدواری کرد با تامین نقدینگی مورد نیاز، مراکز خرید بتوانند بهای گندم را بموقع به کشاورزان بپردازند، چراکه کشاورزان خود و زمین‌هایشان را برای آغاز کشت پاییزه گندم آماده می‌کنند که در این شرایط باید بهای محصول سال گذشته را دریافت کرده باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها