تجهیز تام‌کت‌های ایران به موشک ویکتوری

شاهد ۱۲۹ایران شبیه نمونه آمریکایی ام کیو- ۱جنرال اتمیکز است

سامانه های جدید موشکی قادر هواپایه و نصر هواپایه با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح رونمایی شد؛ با بکارگیری این سامانه ها قدرت عملیاتی و توان بازدارندگی جنگنده های نیروی هوایی کشور به میزان چشمگیری افزایش می یابد.
کد خبر: ۶۰۰۵۹۵
موشک‌های قادر و نصر به یگان‌های عملیاتی ملحق شد

به گزارش واحد مرکزی خبر؛ سردار سرتیپ دهقان امروز چهارشنبه در مراسم رونمایی از این سامانه ها در جمع خبرنگاران گفت: متخصصان زبده و کارآمد سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع پس از طراحی و تولید انبوه موشک های کروز ضد کشتی قادر و نصر موفق شدند با خلاقیت و ابتکار مثال زدنی نسخه هواپایه این موشک ها را نیز طراحی و تولید کنند.

وی افزود: با طراحی و ساخت این موشک های هواپایه که نخستین بار در کشور صورت می گیرد، جنگنده های نیروی هوایی کشورمان به موشک های پیشرفته قادر هواپایه با برد بیش از 200 کیلومتر و نصر هواپایه با برد بیش از 35 کیلومتر تجهیز میشوند و قدرت عملیاتی و توان بازدارندگی آنان به نحو چشمگیری افزایش می یابد.

سردار دهقان قابلیت آماده سازی سریع، ارتفاع پروازی پایین، دقت بالا در انهدام اهداف مورد نظر به ویژه شناورهای دریایی، قدرت تخریب زیاد و مقاومت بالا در رویارویی با اختلالات رادیویی را از ویژگی های مهم این سامانه های موشکی برشمرد.

وزیر دفاع این دستاورد ارزشمند را ناشی از رویکرد تحقیق، نوآوری، توسعه و تولید بر مبنای نیاز نیروهای مسلح توصیف کرد و افزود: این مهم از مصادیق برجسته بهره گیری از راه های میان بر است که همواره به عنوان یک راهبرد کلیدی مورد تاکید فرماندهی معظم کل قوا بوده است.

وی تصریح کرد: با به ثمر نشستن این دستاورد بزرگ، ضمن بهره گیری هوشمندانه و حداکثری از ظرفیت ها و سرمایه های موجود نیروهای مسلح، موفق شده ایم تحریم های دشمنان را نیز به طور موثری بی اثر و خنثی کنیم.

سردار دهقان با بیان این که یکی از مهم ترین دستاوردهای حماسه دفاع مقدس، پایه گذاری صنعت دفاعی بومی متکی به خودباوری و اراده فرزندان رشید ملت ایران در وزارت دفاع و صنایع وابسته بوده است گفت: مدیران و متخصصان وزارت دفاع در صنایع و بخش های مختلف با الهام از فرهنگ حماسی دفاع مقدس، تحت زعامت و فرماندهی فرمانده معظم کل قوا و با روحیه جهادی، تداوم بخش راه شهیدان والامقامی هستند که با ایثار جان خود امنیت ملی را تضمین و روحیه اعتماد به نفس و خودباوری را به کالبد جامعه دمیدند.

وزیر دفاع در پایان از فن آوران فرهیخته و سختکوش سازمان های صنایع هوافضا و صنایع هوایی وزارت دفاع که مسئولیت تحقیق، طراحی و ساخت این پروژه مهم را عهده دار بوده اند و همچنین از فرمانده نیروی هوایی ارتش که وزارت دفاع را در عملیاتی شدن این سامانه ها یاری کردند، تشکر و قدردانی کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها