در پیام رئیس جمهور مطرح شد؛

ایران اسلامی سرمشق استفاده صلح آمیز از انرژی اتمی

رئیس جمهور به مناسبت تحویل موقت نیروگاه اتمی بوشهر گفت: اکنون ایران اسلامی به عنوان پیش قراول توسعه نیروگاه اتمی در جهان اسلام شناخته شده و می رود تا به سرمشقی برای بهره برداری صلح آمیز از برکات و ثمرات این دستاورد بشری تبدیل شود.
کد خبر: ۶۰۰۰۳۳
ایران اسلامی سرمشق استفاده صلح آمیز از انرژی اتمی

به گزارش واحد مرکزی خبر، دکتر روحانی در پیام خود به مناسبت تحویل موقت نیروگاه اتمی بوشهر با اشاره به تعامل و همکاری دو جانبه میان  جمهوری  اسلامی  ایران و کشور روسیه تحویل موقت این نیروگاه به متخصصان و تلاشگران صنعت هسته ای کشور را به ملت سرافراز ایران تبریک گفته و افزوده است در پرتو همت والای جوانان  این  مرز و بوم و درسایه پیگیری سیاسی راهبردی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر توسعه فناوری های نوین از جمله فناوری صلح آمیز هسته ای ، اکنون ایران اسلامی به عنوان پیش قراول توسعه  نیروگاه  اتمی  در جهان اسلام شناخته شده و می رود تا به سرمشقی برای بهره برداری صلح آمیز از  برکات و ثمرات  این دستاورد بشری تبدیل شود .

آقای روحانی افزوده است خوشبختانه روند همکاری های دو جانبه میان ایران  و  روسیه  طی چند دهه گذشته از سیرصعودی برخوردار بوده و نیروگاه اتمی بوشهر به عنوان نماد و جلوه عینی تعامل دو جانبه می تواند بستر ساز گسترش همکاریها به شمار آید .

رییس جمهور در پیام خود آورده است جمهوری اسلامی ایران همچنین علاقه مند است در راستای ارتقای فعالیت های حوزه نیروگاهه با دیگر کشورها ی فعال در این عرصه تشریک مساعی نموده و ضمن بررسی ظرفیت ها و توانمندی موجود زمینه لازم را برای گسترش تعاملات بین المللی در این مورد فراهم آورد .

آقای روحانی افزوده است هر چند انتظار می رفت که ورود به مرحله تحویل  نیروگاه  بیش  از  این تحقق  یابد  اما  این  مسئله  از  زاویه دیگر  بیانگر  حساسیت و اهمیت موضوع  ایمنی  هسته ای و اطمینان از رعایت دقیق و همه جانبه موازین حفاظتی است .

رئیس جمهور با اشاره به تبعات ناگوار و تاسف بار سوانح هسته ای در جهان  از  جمله سانحه اتمی نیروگاه  فوکوشیما تاخیر  در  تحویل را مهر تاییدی بر  رویکرد  جمهوری اسلامی  ایران  مبنی  بر اطمینان کامل از عدم بروز مخاطرات احتمالی است.

رییس جمهور ابراز امیدواری کرده است رهیافت اصولی آژانس بین المللی انرژی اتمی با عنوان اتم برای صلح بیش از پیش در دستور کار قرار گرفته  و  از  طریق تشویق  و  ترغیب کشورهای جهان حرکت در این مسیر موجبات تحقق آرمان جهانی عاری از تسلیحات اتمی فراهم شود .

آقای روحانی در پایان تاکید کرده است بدون تردید جمهوری اسلامی ایران همچون گذشته یکی از پیشگامان دستیابی به این هدف والا خواهد بود.

همچنین علی اکبر صالحی که به همراه  وزیر نیرو برای شرکت در مراسم امضای پروتکل تحویل موقت نیروگاه اتمی بوشهر  به این استان  سفر کرده است در فرودگاه بوشهر به خبرنگار واحد مرکزی خبر گفت: امروز انتظار سی و چند ساله ملت ایران برای عملیاتی شدن نیروگاه اتمی بوشهر محقق شد و از امروز راهبری نیروگاه بوشهر به عهده مهندسان ایرانی خواهد بود.

وی افزود: در یک دوره گارانتی دو ساله که 7 هزار ساعت عملکرد نیروگاه اتمی بوشهر خواهد بود، مهندسان روسی نیز در کنار مهندسان ایرانی حضور خواهند داشت و بعد از دو سال این نیروگاه به طور کامل در اختیار ایرانی ها قرار می گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها