با حضور وزاری اطلاعات، دادگستری و اقتصاد برگزار می‌شود

جلسه ستاد مبارزه با مفاسد بانکی

رئیس جمهور از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دعوت کرد برای تحقق حماسه اقتصادی و مقابله با تحریمها و توطئه های غرب علاوه بر مشارکت در طرحهای بزرگ ملی با مفاسد اقتصادی و قاچاق کالا به عنوان مانعی بزرگ بر سر راه تولید مبارزه کند.وی گفت:سپاه پاسداران باید آستین ها را بالا بزند و بخشی از بار را از روی دوش دولت بردارد.
کد خبر: ۵۹۷۵۷۱
دعوت روحانی از سپاه برای حضور در عرصه اقتصادی

به گزارش واحد مرکزی خبر، حسن روحانی در بیستمین مجمع سراسری فرماندهان و مسئولان سپاه پاسداران تحریم را بهانه ای برای فشار بر زندگی و معیشت مردم دانست و گفت: وقتی تحریم شامل فروش نفت و فشارهای بانکی می شود معیشت و زندگی مردم را تحت الشعاع قرار می دهد.

وی افزود: اینکه برای وارد کردن یک کشتی گندم در پرداخت پول و بیمه کشتی مشکلاتی ایجاد می کنند آیا این هم سلاح کشتار جمعی است؟ پس دشمن معیشت مردم را هدف قرار داده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه دشمن با اعمال فشار اقتصادی به دنبال فشار سیاسی و تسلیم کردن مردم است گفت: اولین پاسخ روشن را مردم با حضور خود در انتخابات دادند و باید در برابر فهم و هوشمندی مردم ایران تعظیم کرد.

وی افزود: به رغم تبلیغاتی که شده بود دشمن و حتی خیلی از دوستان هم این همه شکوه را در انتخابات پیش بینی نمی کردند.

رئیس جمهور اضافه کرد: یک انتخابات سراسری بدون دعوا و اعتراض برگزار شد بطوری که حتی یک اعتراض هم  به دست شورای نگهبان نرسید.

روحانی با اشاره به نامگذاری امسال به نام حماسه سیاسی و اقتصادی گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان یک مکمل و پشتیبان وارد عمل شود.

رئیس جمهور تأکید کرد: من شایعاتی را که درباره سپاه مطرح می کنند مبنی بر اینکه می خواهد رقیب مردم و بخش خصوصی باشد قبول ندارم.

وی افزود: سپاه پاسداران امروز باید طرحهای بسیار مهمی را که بخش خصوصی قادر نیست اجرا کند با توان نیروی انسانی، تجهیزات و برنامه ریزی ای که دارد اجرا کند.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی گفت: کشوری که باید دو و نیم میلیون بشکه نفت بفروشد اکنون کمتر از یک میلیون بشکه می فروشد و امسال سالی است که باید هفت و نیم میلیون تن گندم وارد کنیم.

وی افزود: سپاه پاسداران باید آستین ها را بالا بزند و بخشی از بار را از روی دوش دولت بردارد.

رئیس جمهور با دعوت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای مبارزه با فساد و قاچاق کالا گفت: قاچاق کالا ارز ما را می خورد ، برنامه‌های اقتصادی ما را به هم ریخته و مانع از تجارت خارجی منسجم ما شده است.

وی تصریح کرد: تا قاچاق است تولید پا نمی گیرد و از همه طرف دچار مشکل می شویم.

دکتر روحانی  با اشاره به رشادت های پاسداران انقلاب اسلامی و خلوص و معنویت آنها در دوران جنگ تحمیلی گفت: امروز مردم می خواهند شاهد همان خلوص و ایستادگی سپاه در برابر توطئه های دشمنان و تلاش سپاه در زمینه رشد و تولید باشند.

رئیس جمهور گفت: سپاه فرزند انقلاب اسلامی است که با فاصله‌ای کوتاه از پیروزی انقلاب شکل گرفت و هر جا احساس خطر شد، سپاه در خط مقدم دفاع از انقلاب حضور یافت.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی افزود: در روزهای اولیه انقلاب ضروری بود تا پاسداران اسلام برای استقرار انقلاب و نظام از جان خود بگذرند و از ترکمن صحرا تا خرمشهر و تا قلب کشور یعنی تهران همه ایستادند و هر کجا احساس خطر شد سپاه پاسداران در خط مقدم دفاع از انقلاب حضور یافت.

وی گفت: سپاه پاسداران یک ارتش یا نیروی نظامی مانند آنچه در سایر کشورها وجود دارد نیست بلکه سپاه که تشکیل‌اش برای حراست و دفاع از انقلاب اسلامی بود دو سرمایه ویژه دارد که این دو سرمایه در نیروهای مسلح کشورهای دیگر کمتر دیده می شود.

روحانی ادامه داد: آنچه در سپاه به عنوان سرمایه انسانی و انواع آموزش ها و تعلیمات نظامی و سخت افزار نظامی وجود دارد در ارتش ها و نیروهای مسلح دیگر کشورها هم وجود دارد، اما سپاه پاسداران از آغاز دارای دو سرمایه مهم معنوی و اجتماعی بود.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به سرمایه معنوی سپاه گفت: این سرمایه همان بود که در شب عملیات پیش از آنکه به نقشه نگاه کنند به خطوط زیارت عاشورا نگاه می کردند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی افزود:سرمایه معنوی به مفهوم ارتش ایدئولوژیک کشورهای شرقی نیست بلکه به معنای انگیزه های معنوی و دینی است که عمری 1400 ساله دارد و به صحرای نینوای حسین بر می گردد؛ همان سرمایه معنوی که تا کنار فرات و وفای قمر بنی هاشم عمق دارد.

وی گفت: سرمایه معنوی سپاه همان سرمایه ای است که در روز عاشورا امام حسین همه یاران و عزیزان و اهل خود را آماده کرد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه سرمایه معنوی سپاه است که این نهاد را محبوب دل ها قرار داده است افزود : اگر آن سرمایه سایش بیابد - که خدا آن روز را نیاورد - و اگر قضاوت مردم درباره ایثار این بهترین نیروی وفادار انقلاب روزی به تردید بیفتد که هرگز مباد آن روز- ، سپاه دیگر آن سپاهی نخواهد بود که امام فرمود ای کاش من یک پاسدار بودم.

روحانی گفت: سپاه با سرمایه معنوی اش که تا امروز حفظ کرده است و ان شاء ا... تا پایان حفظ خواهد کرد به عنوان نقطه امتیاز این نیروی مسلح در مقایسه با همه نیروهای مسلح  جهان محسوب می شود.

وی افزود: معنویت سپاه را باید تا همان حدی که در جبهه ها بود حفظ کرد زیرا وقتی که به فضای معنوی سپاه وارد می شدیم احساس آرامش و امید می شد و بوی عطر حسینی را استشمام می کردیم.

رئیس جمهور گفت: سپاه باید با همان معنویت، صداقت، خلوص و اقتدار و با همان روحیه ای که از اروند عظیم عبور می کرد و به فاو می رسید و با همان روحیه ای که در ماؤوت و حلبچه ارتفاعات را در هم می نوردید و با همان معنویت دعای کمیل ها و نمازشب ها ، طی مسیر کند.

روحانی افزود: آنچه که دشمن از سپاه می ترسد به خاطر هواپیما و موشک نیست بلکه دشمن از انگیزه، معنویت و خلوص سپاه و اتصال سپاه به خاندان اهل بیت و به جبهه بدر و حنین و کربلای حسین می ترسد و آن امید بلند سپاه است که همه را به هراس انداخته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
صادق
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۶
۰
۰
اتوبان تهران شمال و طرح آبرسانی از دریای خزر تا شهرهای مركزی ایران را باید به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء سپاه سپرد تا هرچه سریعتر به بهره برداری برسد.

نیازمندی ها