چرا برخی کودکان از رفتن به مدرسه می‌ترسند؟

فوبیای مدرسه

خبر سلامت

دانش‌آموزان دیابتی را برای مدرسه رفتن آماده کنید

رئیس انجمن دیابت ایران با اشاره به بازگشایی مدارس توصیه کرد: دانش‌آموزان مبتلا به دیابت در روزهای آخر تابستان، موقعیت جدید را تمرین کنند.
کد خبر: ۵۹۷۴۳۲

دکتر اسدالله رجب گفت: کودکان در فصل تابستان دیرتر از خواب بیدار می‌شوند، اما با بازگشایی مدارس شیوه زندگی تفاوت زیادی با تابستان خواهد داشت و باید درمان بیماری در کودکان مبتلا به دیابت نیز تغییر کند.

وی توصیه کرد: هفته آخر شهریور به‌گونه‌ای با دانش‌آموزان رفتار شود که شرایط شبیه مدرسه رفتن باشد تا میزان قند خون در کنترل فرد بماند و اگر نیازی به اعمال تغییر در درمان است، این تغییر قبل از بروز شرایط سخت اعمال شود.وی اظهار کرد: باید فردی آگاه در مدرسه محل تحصیل کودکان دیابتی وجود داشته باشد که اطلاعات مناسبی در زمینه این بیماری و شرایط خاص آن داشته باشد. / ایسنا

نان داغ را بلافاصله داخل نایلون نگذارید

گذاشتن نان بلافاصله پس از پخت، داخل نایلون درست نیست، زیرا بخار نان باعث خمیر شدن آن می‌شود و رطوبت زمینه را برای رشد میکروب‌ها بویژه قارچ‌ها فراهم می‌کند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد چیدن نان‌های داغ روی هم، کپک‌زدگی را تسریع، فساد را تسهیل و ضایعات نان را بیشتر می‌کند و مصرف آن موجب بیماری گوارشی می‌شود.

پس باید ابتدا نان را باد داد، بعد آن را داخل سفره پارچه‌ای گذاشت؛ یعنی نانی که پس از سرد شدن با سفره حمل و نگهداری شود، مطبوع‌تر و ماندگارتر خواهد بود. قرار دادن نان در یخچال، بیات شدن نان را تسریع می‌کند. بهترین محل نگهداری نان برای مدت نسبتا طولانی، فریزر و بهترین روش گرم کردن آن، استفاده از مایکروفر یا توستر است./ فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها